Blow back - For oxidizers that decompose exothermically such as nitrous oxide or hydrogen peroxide, flame or hot gasses from the combustion chamber can propagate back through the injector, igniting the oxidizer and leading to a tank explosion. Blow-back requires gases to flow back through the injector due to insufficient pressure drop which can occur during periods of unstable combustion. Blow back is inherent to specific oxidizers and is not possible with oxidizers such as oxygen or nitrogen tetroxide unless fuel is present in the oxidizer tank.
Jezeli ten silnik nierówno chodził to mogło nastąpić pewnie cos takiego?
Ogólnie rzecz biorąc taka sytuacja jest możliwa, ale szczerze wątpię, żeby nierówna praca silnika mogłaby do tego doprowadzić. Jeśli już takie coś miałoby wystąpić, to raczej obstawiam że byłoby to spowodowane złym stosunkiem powierzchni dysza/wtrysk, a skoro silnik był testowany na ziemi i nie rozwalił się podczas testu, to znaczy że było ok.
Jeśli rzeczywiście rozerwał się zbiornik N2O to ciekawe, co jest tego powodem. Usterka mechaniczna, czy skok ciśnienia? Jeśli to drugie, to czym ten skok byłby spowodowany? Na moje oko raczej można wykluczyć cofnięcie płomienia... Zdaje mi się że gdyby tak było, to eksplozja byłaby dużo większa i widać by było więcej ognia.
Jestem naprawdę ciekaw co wykaże sekcja "zwłok" SS2.
Swoją drogą, ma ktoś jakieś informacje na temat tego silnika? Jakieś zdjęcia, filmy z testów, opracowania, itd?