Za moment konferencja, może coś ciekawego dodadzą...
Niewiele ciekawego. Prezydent SpaceX coś tam napomknęła, że prawdopodobnie było za mało paliwa w komorze i się rozgrzała (o ile dobrze zrozumiałem). Poza tym niewiele danych. Powinni jednak jakiegoś inżyniera dawać na takie spotkania .
Trudno aby w 2 godziny po aborcie dali tam inżyniera. Wszystkie siły pewnie rzucone na analizę danych pracy tego silnika. Co ciekawe podobno z piątką był też problem w czasie startu pierwszego Falcona 9. W czasie testu 30 kwietnia ciśnienie było w normie.
Odczyty ciśnienia w komorze piątki leciały w górę od momentu zapłonu, ale dopiero na T - 0,5 sekundy przekroczony został limit. Zatem silnik działał około 2,5 sekundy zanim nie poleciały charakterystyki. Nie wygląda to na problem software - czyli zupełnie w odwrotności do tego co Elon na Twitterze pisał
Nigdy wcześniej nie mieli podobnej sytuacji. W czasie lotu mogą utracić dwa silniki, jednak to może nastąpić w późniejszej fazie lotu.
Ewentualna wymiana silnika zabrałaby parę dni. Mogą wyjąć takowy z innego Falcona 9, który jest na Cape. W chwili obecnej planują oględziny komory spalania i stanu zaworów (ale te były w nominalnych pozycjach), wpuszczą do środka kamerę i wszystko obejrzą.