Głosów w sumie: 24
Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15
Snoopy i 18 Gości przegląda ten wątek.
Liczyl w liczbach calkowiytch:>>> 3200*math.log(500/200.0)2932.1303419972965>>> Tak lepiej, ale hmm, wlasnie tak byloby chyab dla jednego silnika ...Z powazaniem Adam Przybyla
No to jednak wrocmy do mojej poprzedniej propozycji:>>> v=3200*3*math.log(500/200.0)>>> (v/2)**2/9.81/10001971.8780601975184>>>Okolo 2 tys km. Z powazaniem Adam Przybyla
Cytat: Adam.Przybyla w Luty 21, 2020, 14:19No to jednak wrocmy do mojej poprzedniej propozycji:>>> v=3200*3*math.log(500/200.0)>>> (v/2)**2/9.81/10001971.8780601975184>>>Okolo 2 tys km. Z powazaniem Adam PrzybylaAle to bzdura! Nie możesz mieszać ilości silników do wzoru Ciołkowskiego. Niezależnie od ilości silników prędkość wylotowa będzie taka sama! Ale wzór Ciołkowskiego stosuje się dla przypadku idealnego, bez grawitacji i oporów powietrza, więc w praktyce, gdy uwzględnić straty na ich pokonanie, to ilość silników ma znaczenie, ale nie tak wprost proporcjonalne.
https://twitter.com/sciguyspace/status/1230506981150117893Q: SpaceX appears to be making excellent progress with its newest Starship prototype, SN01.A:Hardest problem by far is building the production system of something this big. 2nd hardest is achieving full & rapid reuse with payload to orbit of ~2%.These problems are fundamentally intertwined. Building many rockets allows for successive approximation. Progress in any given technology is simply # of iterations * progress between iterations.https://twitter.com/elonmusk/status/1230639384699002880Q: I wonder if having the O2 header tank in the tip is strategic to allow the boil-off to be consumed by the occupants? Conversely, keeping the CH4 header tank and associated piping away from the occupants is better for safety.A: It’s mostly to balance the ship during entry. After delivering satellites, the front is light & back is heavy due to engines & landing legs.https://twitter.com/elonmusk/status/1230642008257069056Q: Given the number of Falcon 9 iterations since 2011, including a huge number of little tweaks w/ each new vehicle, how many iterations do you expect to need to achieve similar — or much better — reliability as F9 w/ Starship?A: F9 iteration slowed down as payloads became too important to risk. Little change is expected going forward with F9/FH or Dragon. Starship production & thus iterative improvement will be much faster than Falcon. Driving hard for fully reusable orbital flight this year!
Obie części razem, teraz pewnie trwa ich spawanie.