Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Osobistości / Odp: KS Reightler, Jr. - 24.03.1951
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Orionid dnia Marzec 24, 2025, 22:11 »
Kenneth Stanley Reightler Jr. został wyselekcjonowany w ramach NASA grupa 12 (1987).

Jest 255. człowiekiem w kosmosie.

Odbył 2 loty kosmiczne, jako pilot, które trwały łącznie 13d 15h 36m 59s:
12.09.1991-18.09.1991 STS-48 Discovery/F-13 005:08:27:37
03.02.1994-11.02.1994 STS-60 Discovery/F-18 008:07:09:22

24.03.1951 urodził się w bazie lotniczej marynarki wojennej Patuxent River w stanie Maryland

06.1973 ukończył United States Naval Academy, uzyskując tytuł licencjata w dziedzinie inżynierii lotniczej.

1973 rozpoczął szkolenie lotnicze w bazie lotniczej Naval Air Station w Corpus Christi w Teksasie.

08.1974 został lotnikiem marynarki wojennej.

Po przeszkoleniu na samolot P-3C Orion został przydzielony do Patrol Squadron Sixteen w Jacksonville na Florydzie, gdzie pełnił funkcję kierownika lotów i dowódcy samolotu patrolowego.
Brał udział w misjach do bazy lotniczej Keflavik na Islandii i bazy lotniczej Sigonella na Sycylii.

1978 ukończył US Naval Test Pilot School w Patuxent River.

Po ukończeniu studiów pozostał w Naval Air Test Center w Patuxent River, gdzie pełnił funkcję testego i oficera projektowego w ramach szeregu różnych programów testowych samolotów P-3 Orion, S-3 Viking i T-39 Sabre.

Następnie przeniesiono go z powrotem do US Naval Test Pilot School, gdzie był instruktorem lotów testowych i oficerem bezpieczeństwa, latając na samolotach P-3, T-39, TA-7, T-2 Buckeye i OV-1 Mohawk.

06.1981 został oficerem łączności na lotniskowcu USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69), gdzie również pilotował samoloty C-1A i pełnił funkcję tymczasowego oficera ochrony.

Brał udział w dwóch misjach lotniskowców na Morzu Śródziemnym.

07.1984 uzyskał tytuł magistra w zakresie zarządzania systemami na University of Southern California.

12.1984 uzyskał tytuł magistra nauk o lotnictwie w Naval Postgraduate School w Monterrey.

Początek 1985 ukończył szkolenie konwersyjne na samolocie F/A-18 Hornet w Strike Fighter Squadron 125 (VFA-125) w bazie lotniczej marynarki wojennej Lemoore w Kalifornii.

03.1985 został przeniesiony z powrotem do US Naval Test Pilot School, gdzie pełnił funkcję starszego instruktora lotów w zakresie systemów lotniczych, a później głównego instruktora.

1985 aplikował do NASA grupa 11.
Był jednym z 59. finalistów zaproszonych do Houston na badania lekarskie.

08.1987 został przyjęty do NASA grupa 12 w charakterze pilota.

08.1988 po ukończeniu szkolenia podstawowego uzyskał kwalifikacje pilota wahadłowca i został przydzielony do Biura Astronautów NASA.

Głównym ładunkiem użytecznym misji STS-48 Discovery był UARS (Upper Atmosphere Research Satellite) przeznaczony do badania wpływu człowieka na planetę atmosfery i jej warstwy ozonowej.

Załoga wykonała pierwszy manewr unikania kolizji (COLA).
Wahadłowiec przeleciał w bezpiecznej odległości od satelity Kosmos 955, który został wystrzelony 20.09.1977.

Misja STS-60 Discovery była pierwszą z dziesięciu z udziałem rosyjskiego kosmonauty.

Głównymi ładunkami były moduł ciśnieniowy SPACEHAB-2 i platforma satelitarna WSF-1 (Wake Shield Facility-1)
której nie udało się wysłać do autonomicznego lotu.

Rozmieszczono dwa ładunki GAS.
Były to ODERACS (Orbital Debris Radar Calibration Spheres), zestaw sześciu sfer o rozmiarach od 5 do 15 cm, zaprojektowanych w celu pomocy w kalibracji ogólnoświatowych systemów śledzenia radarowego, oraz BREMSAT Uniwersytetu w Bremie, który mierzył warunki, takie jak wpływ przyspieszenia na satelity.

Pełnił różne funkcje, w tym szefa Space Station Branch, szefa Mission Support Branch i CAPCOM.

Był głównym astronautą ds. rozwoju oprogramowania lotniczego i systemów komputerowych.

Przedstawiciel Flight Crew Operations Directorate w Shuttle Program Requirements Control Board.

Weather Coordinator dla startów i lądowań wahadłowców kosmicznych.

Astronaut Office w zakresie wznoszenia, wejścia i przerwania lotu wahadłowców.

07.1995 odszedł z NASA

1995 Reightler odszedł z U.S. Navy w stopniu kapitana i rozpoczął pracę w Lockheed Martin w Houston w Teksasie.
Był odpowiedzialny za zarządzanie programami inżynieryjnymi, naukowymi, komunikacyjnymi i operacyjnymi, świadcząc usługi techniczne dla NASA.

1996 awansował na stanowisko wiceprezesa.

2001 roku awansował na stanowisko starszego wiceprezesa Lockheed Martin Space Operations (LMSO), odpowiedzialnego za codzienną działalność firmy.

2004 awansował na stanowisko prezesa LMSO w Greenbelt w stanie Maryland.

2006 po wygraniu kontraktu na Orion/Crew Exploration Vehicle, Reightler dołączył do Lockheed Martin Space Systems Company jako wiceprezes NASA Program Integration.

Jego nalot wynosi ponad 4700 godzin na ponad 60 typach samolotów.

https://www.nasa.gov/wp-content/uploads/2023/06/reightler-bio-current-reightle.pdf

http://www.spacefacts.de/bios/astronauts/english/reightler_kenneth.htm
http://www.astronautix.com/r/reightler.html
https://www.worldspaceflight.com/bios/r/reightler-k.php

https://mek.kosmo.cz/bio/usa/00255.htm
https://www.kozmo-data.sk/kozmonauti/reightler-jr-kenneth-stanley.html
https://www.astronaut.ru/index/in_pers/13_147.htm
https://www.april12.eu/usaastron/reightler255en.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Kenneth_S._Reightler_Jr.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Kenneth_S._Reightler,_Jr.

http://www.autogramy.cz/index.php?category=show&id=6987&lang=en
Cytuj
#HappyBirthday to ASE Life Member Ken Reightler, Jr., who flew to space twice in 1991 and 1994 (STS-48 and STS-60)!
https://twitter.com/ASE_Astronauts/status/1904232074262749525
52
Księżyc / Odp: Artemis-II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Snoopy dnia Marzec 24, 2025, 21:37 »
Czyli, termin startu już musi być dotrzymany, bo boostery chyba mają ograniczony czas przebywania w pozycji pionowej.
53
Księżyc / Odp: Artemis-II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lion97 dnia Marzec 24, 2025, 20:35 »
Główny stopień dla Artemis 2 został ułożony obok bocznych boosterów na paliwo stałe.

https://twitter.com/NASAGroundSys/status/1904250150266019867

54
Technologie / Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lion97 dnia Marzec 24, 2025, 17:17 »
Starship może nie powtórzyć sukcesu programu Falcon. Zobaczymy

Wszystko na to wskazuje... SpaceX od kilku lat stoi w miejscu na lotach suborbitalnych, a Starship ma dużo mniejszy udźwig, a to jest bardzo poważny problem dla HLS. Jeśli nic zmieni to cały projekt zostanie anulowany, a na Księżycu wylądują Chiny.
55
Technologie / Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tantal dnia Marzec 24, 2025, 16:45 »
Falcon na swój sukces pracował prawie dwadzieścia lat, licząc od pierwszych startów Falcona 1 do dziś. Jeśli podobnie patrzeć na rozwój projektu, to dziś Starship powinien być tam, gdzie Falcony w 2010-11 roku.


Cierpliwości... nawet jakby miał minąć kolejny rok na eliminacji wycieków w nowej wersji, to jest już bardzo blisko działającego statku. W międzyczasie opanowują łapanie boostera, co samo w sobie jest gigantycznym sukcesem.
56
Osobistości / KS Reightler, Jr. - 24.03.1951
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mss dnia Marzec 24, 2025, 16:42 »
Kenneth Stanley Reightler, Jr.

Cytuj
Stephane SEBILE
@spacemen1969
24 mars

Joyeux anniversaire (74) à Ken S. Reightler 🎂🎂🎂
(2 vols comme pilote, tous les deux sur Discovery : STS-48 et STS-60 soit 13 jours 15 heures 36 minutes dans l'espace)

https://x.com/spacemen1969/status/1903945604826632221


57
Osobistości / SJ Horowitz - 24.03.1957
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mss dnia Marzec 24, 2025, 16:37 »
Scott Jay 'Doc' Horowitz

Cytuj
Stephane SEBILE @spacemen1969
24 mars

Joyeux anniversaire (68) à Scott J. Horowitz 🎂🎂🎂
(4 vols : Pilote de STS-75, 82 et 101 et Commandant de STS-105 soit 47 jours 10 heures 38 minutes dans l'espace)

https://x.com/spacemen1969/status/1903945856614838439

58
Osobistości / Odp: Sławosz Uznański-Wiśniewski - 12.04.1984
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Orionid dnia Marzec 24, 2025, 16:15 »
19.03.2025 w ambasadzie Polski w Paryżu zorganizowano spotkanie polskiego ambasadora, dyrektora ESA, szefa Szwajcarskiego Biura Kosmicznego nt. spraw kosmosu.
Zdalnie uczestniczył polski astronauta.
Cytuj
Hier, @PLenFrance a organisé une soirée @esa-🇵🇱 consacrée à l'espace, inaugurée par l'Ambassadeur J. E.Rościszewski, le DG de l'@ESA M. @AschbacherJosef et le chef des affaires spatiales 🇨🇭 @krpoun. 🚀 L'astronaute 🇵🇱
@astro_slawosz fut l'invité spécial de cet évènement.

W zmienionym gronie omówiono kwestie związane z obronnością powiązaną z kosmosem.
Cytuj
Lors de la soirée, l'astronaute 🇵🇱 @astro_slawosz, le général Philippe Adam @Armees_Gouv, le colonel J. Sułkowski @MRiTGOVPL, Mme @SimonettaCheli @esa, M. Paul Flament DG DEFIS @EU_Commission et @ljurczyszyn ont débattu sur les aspects #défense et #résilience de l'espace.
https://x.com/PLenFrance/status/1902759495970832693

Konferencja mogła być związane ze strategią ESA 2040, ale to już temat na inny wątek.
https://x.com/AschbacherJosef/status/1902712380401799366
59
Technologie / Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aga Bej dnia Marzec 24, 2025, 16:13 »
Starship, jest obecnie na etapie kiedy próby odzyskania Falconów - 9 kończyły się dziura w wodzie, a mnóstwo ludzi się rozpisywało, że to bez sensu, bo potrzebne będzie aż sześc siedem startów, aby odzyskanie pierwszego stopnia było opłacalne. Tak Starship ma problemy i to spore, bo doraźne działania nie wyeliminowały skutków drgań w nowej wersji. Ale dzięki lądowaniu Superhevy na wieży i faktowi, że Space X, potrafiło sprowadzić Starshipa z nieomal orbity, tam gdzie chciało, udowadniają, jednoznacznie, że koncepcja jest słuszna, trzeba jednak w nią wciąż włożyć mnóstwo pracy.
I ta praca jest właśnie wykonywana, podczas gdy jedyna do tej pory próba odzyskania orbitalnej rakiety przez konkurencje, przeżyła RUDa, na wysokości sześćdziesięciu kilometrów.

Konkurencja, się wciąż grzebie w bramie stadionu, podczas gdy Musk dostał zadyszki w połowie trzeciego maratonu... .
60
Technologie / Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mars76 dnia Marzec 24, 2025, 15:29 »
Starship może nie powtórzyć sukcesu programu Falcon. Zobaczymy
Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10