Autor Wątek: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA  (Przeczytany 6530 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kuba_mar

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 61
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2018, 21:55 »
Oczywiście macie rację, że całości kosztów nigdy nie da się pokryć. Z drugiej jednak strony myślę, że koszt "biletu" dla jednego turysty mógłby potencjalnie zmaleć przy wykorzystaniu prywatnych załogowych statków zamiast Sojuzów.

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5152
  • One planet Once chance
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 30, 2018, 22:13 »
Mam pytanie. Czy zamiast utrzymywać ISS po 2025 roku za miliardy dolarów nie byłoby taniej rozpisać odpowiednik konkursu COTS na budowę niewielkiej stacji na LEO i na niej skupić obecność USA po programie ISS? Do badań w mikrograwitacji nie trzeba wielkich stacji. A małą stację łatwiej utrzymać niż dużą... Chyba wystarczy moduł wielkości Saluta czy głównego modułu MIRa.
Poza tym, jeśli BFR stanie się rzeczywistością (o ile tak się stanie) to on również może posłużyć jako platforma do długoterminowych badań na LEO. Taki odpowiednik szatla tylko zamiast dwóch tygodni mógłby latać na orbicie miesiące, pół roku a nawet dłużej, skoro ma być zaprojektowany do misji na Marsa, które trwać mają latami.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 16827
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 30, 2018, 22:23 »
Oczywiście macie rację, że całości kosztów nigdy nie da się pokryć. Z drugiej jednak strony myślę, że koszt "biletu" dla jednego turysty mógłby potencjalnie zmaleć przy wykorzystaniu prywatnych załogowych statków zamiast Sojuzów.

Tylko dobre pytanie - kto na tym będzie zarabiać? Bo w dużej części musiałby być to Boeing czy SpaceX, by im się w ogóle chciało tyle fatygi... A ci swojej kasy nie wyłożyli w budowę ISS. :) Czyli kawałek tortu z biletu turysty dla NASA czy kogokolwiek innego, kogo zadaniem by było odzyskać jakiś zwrot z budowy stacji byłby znacznie mniejszy!

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5261
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 30, 2018, 22:31 »
Bilety w Sojuzach są zdecydowanie zawyżone. Świadczy o tym chociażby ruch cen po uziemieniu wahadłowców. Po prostu Rosjanie korzystają z okazji. Tak więc do podziału pewno zostałoby sporo, tylko mały problem - znaleźć klientów nawet na tańsze bilety.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 16827
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 30, 2018, 22:34 »
Bilety w Sojuzach są zdecydowanie zawyżone. Świadczy o tym chociażby ruch cen po uziemieniu wahadłowców. Po prostu Rosjanie korzystają z okazji. Tak więc do podziału pewno zostałoby sporo, tylko mały problem - znaleźć klientów nawet na tańsze bilety.

Tak w ogóle to nie wiem, czy całość jest tak zorganizowana (prawo ITAR), że w lotach mogliby uczestniczyć jako turyści jedynie Amerykanie...

Offline Saturn V

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 02, 2018, 17:09 »
Kolejny test silnika RS-25. Test trwał pełne 365 sekund.

https://www.youtube.com/watch?v=c_Wc5R4TY5o
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=c_Wc5R4TY5o" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=c_Wc5R4TY5o</a>
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2018, 19:31 wysłana przez kanarkusmaximus »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5152
  • One planet Once chance
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 03, 2018, 23:00 »
Rozpoczęła się budowa Oriona do misji EM 2  :)

Construction has officially begun on the spaceship that will achieve America's goal of returning astronauts to the Moon. Lockheed Martin technicians and engineers at the NASA Michoud Assembly Facility near New Orleans welded together the first two components of the Orion crew module capsule for Exploration Mission-2 (EM-2).

http://www.spacedaily.com/reports/Soon_humans_will_travel_out_beyond_the_Moon_999.html

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 16827
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 05, 2018, 17:28 »
8 lutego znów może się zatrzymać amerykańska administracja.

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5152
  • One planet Once chance
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 05, 2018, 22:36 »
No nie. Oby tylko z Falconem Heavy polecieli  ::)

Offline Mikkael

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1581
  • "Per aspera ad astra"
GG 8698011

Offline Mikkael

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1581
  • "Per aspera ad astra"
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 15, 2018, 13:54 »
Orion przeznaczony dla pierwszej załogowej misji (EM-2 planowanej NET... 2023) ma dotrzeć z Michould do KSC we wrześniu:

https://www.nasaspaceflight.com/2018/02/constructing-the-crewed-orion-em-2-welds/
GG 8698011

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5152
  • One planet Once chance
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 15, 2018, 14:19 »
Rok 2023 to od dziś jeszcze pół dekady, a nikt nie powiedział, że dalszych obsuw nie będzie  :P
Teraz mam pytanie. Czy Falcon Heavy w przypadku man-ratingu będzie mógł pod względem konstrukcyjnym wynieść Oriona LEO i BEO? Bo może szybciej i taniej byłoby zrobić EM-2 poprzez przeprowadzenie dwóch startów Ciężkiego. Oczywiście przy dużej niezawodności tej rakiety oraz wspomnianym powyżej man-ratingu. Wiem, wiem, że obecnie SPACE X nie planuje przystosowania Falcona Heavy do lotów załogowych. Ale kto wie co za dwa lub 5 lat może być?

Offline velo

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Blue Dot Solutions
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 15, 2018, 14:23 »
Zobaczymy jak będzie im szło rozwijanie BFR - i czy za pięć lat będą już bliżej celu. Wtedy będzie można znów dyskutować :) Na razie nikt nie wie i czeka jak wszystko się będzie rozwijać.

Kwestia też czy wraz z najbliższymi latami udźwig Falcona Heavy nie będzie się zwiększał tak jak w przypadku Falcona 9.
Your mind if software. Program it. Your body is a shell. Change it. Death is a disease. Cure it. Extinction is approaching. Fight it.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1954
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 15, 2018, 16:40 »
Kwestia też czy wraz z najbliższymi latami udźwig Falcona Heavy nie będzie się zwiększał tak jak w przypadku Falcona 9.

Raczej nie - Block 5 jest wersją finalną i większych zmian już nie będzie. Jeśli już, to raczej bym się spodziewał prób odzysku górnego stopnia, a to zmniejszy udźwig, zamiast go zwiększać.

Offline Slavin

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 409
  • Metanem i tlenem z odzyskiem
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 21, 2018, 08:35 »
Wice Prezydent Mike Pence wraz z żoną przylecieli wczoraj do Centrum Kosmicznego im. J.F.K. na spotkanie National Space Council.



<a href="http://www.youtube.com/watch?v=V2ww2hFTWSg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=V2ww2hFTWSg</a>