Data testu: | 5 października 2016, ~11:37 EDT // 17:37 CEST |
Ładunek: | kapsuła New Shepard |
Rakieta: | New Shepard NS2 |
Miejsce testu: | poligon Van Horn, Zachodni Teksas - platforma startowa (https://www.google.com/maps/place/31%C2%B025'22.5%22N+104%C2%B045'25.8%22W/@31.422927,-104.7593407,780m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d31.422927!4d-104.757152?hl=en) - lądowisko (https://www.google.com/maps/place/31%C2%B027'06.1%22N+104%C2%B045'46.1%22W/@31.4517,-104.7649887,780m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d31.4517!4d-104.7628?hl=en) |
Webcast: | https://youtu.be/bqUIX3Z4r3k |
Blue Origin @blueorigin 5 godz.5 godzin temu
Dramatic New Shepard #InFlightEscape test Tuesday, Oct 4. Live webcast starts at 10:50 am ET at http://blueorigin.com #GradatimFerociter
This test will probably destroy the booster. The booster was never designed to survive an in-flight escape. The capsule escape motor will slam the booster with 70,000 pounds of off-axis force delivered by searing hot exhaust. The aerodynamic shape of the vehicle quickly changes from leading with the capsule to leading with the ring fin, and this all happens at maximum dynamic pressure. Nevertheless, the booster is very robust and our Monte Carlo simulations show there’s some chance we can fly through these disturbances and recover the booster.https://www.blueorigin.com/news/blog/in-flight-escape-test
We are pleased to announce the NanoRacks Feather Frame: our payload locker for #NewShepard. http://ow.ly/U8Qp304OT0z #LaunchViaNanoRacks
Mówili w ogóle dlaczego ten hold? bez dźwięku oglądam niestety :-\
Pozwolę sobie przyczepić się do tytułu wątku - wydaje mi się, że odpowiedni byłby "Test w locie systemu ratunkowego kapsuły New Shepard | 05.10.2016".Bo też co to a pomysł aby rakieta i kapsuła miały taką samą nazwę :)
Bo też co to a pomysł aby rakieta i kapsuła miały taką samą nazwę :)
Kwadrans holdu. Może warto zmienić tytuł wątku na Hold w odliczaniu przed testem w locie... itd.? :P
To by miało sens, gdyby głównym celem testu był Hold :DKwadrans holdu. Może warto zmienić tytuł wątku na Hold w odliczaniu przed testem w locie... itd.? :P
Jestem za!
W zasadzie nie wiemy jak poprzednie starty wyglądały. Może to częsta przypadłość...
Rakieta pod statkiem ma owiewkę, może z tym odratowaniem jej to nie jest aż taka mała szansa jak ją dramatycznie opisują :)
Festiwal ciekawych dźwięków się rozpoczął...
Touchdown!
Dwa Touchdowny ;)Touchdown!
Coś pięknego!Niesamowity widok. Przez chwilę tuż przed przyziemieniem dość się chybotała, ale pięknie się ustabilizowała.
Czy mi się wydawało czy przy końcu działania silnika na paliwo stałe kapsuła wykonała kozły? Bo jakoś tak to wyglądało...
Tak, niezłego fikołka i to z szybkim obrotem wykonała. Ciekawe, jakie tam były przeciążenia...
Tak, niezłego fikołka i to z szybkim obrotem wykonała. Ciekawe, jakie tam były przeciążenia...
Vomit comet to pikuś przy tym ;)
Ja się nie znam ale z butelką piwa w ręce, zagryzając czipsami twierdzę, że takie fikołki to raczej nie przejdą przy certyfikacji ;)
Wręcz zadam pytanie czy to to byłoby bezpieczne dla ludzi na pokładzie kapsuły. Taki fikołek może oznaczać duże problemy dla szyi - miejsca, które tradycyjnie dość trudno zabezpieczyć przed przeciążeniem.
Nieźle się nakurzyło przy osiadaniu kapsuły. Brak silników hamujących nie amortyzował lądowania. Lądowniki Sojuzów mają zatem łagodniejsze lądowania. Wiadomo jakie są różnice liczbowe ?Na ile dobrze zrozumiałem to kurz właśnie był od silników hamujących.
Tak więc rakieta, mimo że od 5 km nie miała już ładunku, tym razem nie przekroczyła 100 km. Czy to z powodu odrzutu silników kapsuły?
Jeff Bezos @JeffBezos 12 godz.12 godzin temu
Stenciling the 7th and final tortoise onto this hardy and stalwart New Shepard capsule. #GradatimFerociter