Ha.. a ktoś wie co "grozi" SpaceX i ORbitalowi w razie niewywiązania się z umowy COTS?
Przy tej administracji to raczej nic im nie grozi - toż te statki miały juz latać do ISS od dawna, ale jak administracja się zmieni to hmm...
SpaceX jest jeszcze w tej dobrej sytuacji że ma prawie opracowany pojazd który może wstawić w CCDev i tu przyssać się do kasiory mamiąc bajkami o "lotach" (co tam najwyżej JWST przesunie się na 2025).
Może rozsądniej byłoby gdyby NASA obiecała pełny zwrot kosztów PO opracowaniu, zbudowaniu i przetestowaniu nowego pojazdu za własną firmową kasę. Cóż to za "komercyjne" programy jak się je finansuje z państwowych środków i druga sprawa coż to za "konkurencyjność" jeżeli w programie COTS są zaledwie dwie firmy (przy czym Dragon bije Cygnusa parametrami na głowę) a w CCDev moim zdaniem nawet przy swoim obecnym kunktatorstwie SpaceX jest o lata do przodu przed konkurencją bo co by o Dragonie nie powiedzieć to on juz JEST i nawet raz sie przeleciał (dwa jakby doliczyć makietę;)) natomiast pozostałe pojazdy to zaledwie kolorowe rysunki.
Olać to wszystko - loty w kosmos tańsze nie będą i w 2050 ale mogą być dużo ciekawsze jak skoncentrujemy sie na Flxible Path.