Jeśli fakty są dla was "psychofaństwem" to może to jest przyczyna dla której nie chce mi się na forum udzielać.
Tematy finansowe były jak dla mnie ogarnięte wystarczająco i jako człowiek z podstawową (bo za mędrca się nie mam) wiedzą o projektowaniu, przemyśle, logistyce i prowadzeniu biznesów jestem zadowolony.
To naprawdę da się oszacować i policzyć. Jeśli wiemy ilu pracowników pracuje w SpaceX (~6000), jeśli wiemy, że mieli osobne biura projektowe dla F9, FH, Merlina i Dragona, liczące kilkuset ludzi (a wiemy) to unifikacja tych zespołów, którzy nie będą pracować nad dalszym rozwojem tychże da nam odpowiedź jak duże zasoby ludzkie w zakresie R&D zostaną skierowane do pracy. Jeśli wiemy, że SpaceX produkuje ~400 silników rocznie i około 20 członów F9 rocznie i oni zostaną zabrani od tej pracy (bo zespół do renowacji rakiet jest osobny i nie jest wliczany w zespoły produkcyjne, a produkcja ma być zatrzymana po wyprodukowaniu zapasów magazynowych) to wiemy jakie moce przerobowe uzyskają po odciągnięciu ich od tej pracy.
Wbrew temu co piszecie kwestie finansowe też nie są BARDZO istotne. SpaceX stać na zbudowanie BFR w pełni z własnych środków bez większych problemów - firma zarabia, przesunięcie zespołów utrzyma koszty osobowe na podobnym poziomie, a zastąpienie kupowania materiałów dla F9 na rzecz materiałów utrzyma koszty materiałowe na podobnym poziomie. Główne koszty to zakup nowych maszyn, ale jak pisałem wyżej, zgodnie z zasadami doliny krzemowej z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć można, że mają większość sprzętu na miejscu.
Po drugie, firma SpaceX w chwili obecnej ma właściwie nieskończone możliwości zdobywania pieniędzy. Ostatnio w zamian za ~1,6% zdobyli 350mln dolarów. Według informatorów z branży zainteresowanie było takie, że zebrać mogli kilka miliardów dolarów (!). Taka Tesla zebrała 3,5 miliarda dolarów z rynku inwestycyjnego, a nadal mają chętnych na kolejne ~11mld dolarów (!) inwestycji.
Dla mnie nie ma wątpliwośći - przeskok z F9 na BFR będzie łatwiejszy i szybszy niż przeskok z F9b1 na F9b5.