Autor Wątek: Zjawiska Fizyczne obecne podczas lotów kosmicznych oraz towarzyszące astronautom  (Przeczytany 15215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Boniekk

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 6
  • LOXem i ropą! ;)
Witam, jestem uczniem 3 gimnazjum.
Mam zrobić referat z fizyki na temat załogowych lotów kosmicznych.
Postanowiłem że jednym z moich rozdziałów będzie rozdział który opowiada o zjawiskach fizycznych które są obecne podczas lotów kosmicznych oraz towarzyszą astronautom. Czy ktoś mógłby mi pomóc i chociaż podać 5 zjawisk które by się nadawały, jakoś dam sobie radę z ich opisem ale nie wiem co dać, prędkości kosmiczne, przeciążenie, stan nieważkości i co jeszcze może być ? ??
 
Z góry dziękuje za pomoc, Pozdrawiam.

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Są różne:
- dekompresja
- wzrost mocy silników rakietowych przy wznoszeniu
- promieniowanie kosmiczne
- burze elektromagnetyczne
- zaburzenia łączności w pasach Van Allena

Offline Radek68

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 2642
  • "Jutro to dziś, tyle że jutro" Sławomir Mrożek
Chyba najciekawsze zjawisko spośród nich to właśnie stan nieważkości (nie mylić z brakiem grawitacji, grawitacja na orbicie jest prawie taka sama jak na Ziemi!).
Dodatkowo myślę, że przeciążenia przy starcie i lądowaniu, promieniowanie, choć tu głównie przy lotach poza LEO (niską orbitę okołoziemską), a takich jak wiemy teraz nie ma, oprócz tego temperatura na zewnątrz i przy powrocie z orbity, opór atmosfery, duże prędkości... no nie wiem, coś jeszcze?
Może 16 wschodów i zachodów słońca na dobę? ;)
The Dark Side of the Moon

Offline Boniekk

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 6
  • LOXem i ropą! ;)
Dzięki wielkie, wszystko się przyda !
Uratowaliście moją głowę, będę waszym dłużnikiem  :)

Polskie Forum Astronautyczne


Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Nagrzewanie się statków podczas wejścia w atmosferę: