Aa, zapomniałem podać linka do mojego filmiku Starlink-train z paczki G4-10 z ranka 12 marca, czyli na trzecią dobę po starcie Starlink-40. Jeszcze nie znalazłem czasu, żeby zmontować jeden film ze wszystkich trzech przelotów, bo bawię się ATM-em, którego celem jest przygotowanie mojego sprzętu do nowego (cieplejszego) sezonu polowań na satelity (wątek jest:
TUTAJ). Więc na razie jest to tylko test, sprawdzający czy mój kompakcik da radę udokumentować przeloty Starlink-train na video. Szum jest co prawda fatalny, gdyż wybrałem max. ISO: 6400, dla opcji filmowania (następnym razem ustawię trochę mniejszą czułość, a w postprodukcji "podciągnę światło"). Niemniej coś tam jednak widać, pewnie dzięki pełnej dziurze obiektywu F1.8 (ogniskowa: 50mm dla formatu małoobrazkowego). Nawet udało się utrwalić 2 x Falcon 9 DEB (dociekliwi na pewno znajdą), czyli dwa (z czterech) pałąki sprzęgające satelity w paczce, które lecą, kolejno w równych odstępach po Starlinkach, widoczne jako krótkie błyski co ok. 5 sekund. Zresztą na Waszych filmach też je widać. U mnie pierwszy błysk od pałąka nr1 pojawia się w górnym prawym rogu w 1 min. 18 sek. filmu, kiedy Starlink-train częściowo schował się już za sąsiedni budynek. Satelity w Starlink-train nie były u mnie wybitnie jasne, ale jaśniejsze niż dzień wcześniej (przy drugim przelocie). Poza tym puszczały ładne wizualnie flary. Przelot odbywał się przez nieboskłon południowy, widoczny od dachu do dachu budynków, poprzez gw. Węża (pod Koroną Północy), Herkulesa, Wężownika. Satelita, rozpoczynający przelot w poprzek, przez górny, prawy róg kadru (tuż przed błyskiem drugiego pałąka w 2 min. 04 sek. filmu), to Starlink-1523 (NORAD: 46028, ID: 2020-055B), znajdujący się na orbicie operacyjnej pierwszej powłoki (550km) - puszczał akurat flarę (o ile dobrze pamiętam, osłony były wtedy dopiero testowane?). Satelita pochodzi z paczki V1.0-L9, ze startu Starlink-10 (start: 07-08-2020, 07:12:05 CEST - statystki startów cz.1:
TUTAJ):
... to mój pierwszy film, pokazujący jeszcze w miarę gęsty Starlink-train, więc mimo pewnych mankamentów, jestem zadowolony, że mogę dokumentować takie przeloty, nawet moim cieniuchnym sprzętem, na dodatek filmując z ręki.