Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1347560 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2241
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #360 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:43 »
No i zrobić misję do obiektu NEO w jednym starcie.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23205
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #361 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:44 »
Pierwszy FH na wyrzutni będzie pod koniec roku. A kiedy start? To już zależne od biurokracji. :P

Offline Mikkael

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2263
  • "Per aspera ad astra"
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #362 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:46 »
Można by poważnie myśleć o zaawansowanych misjach marsjańskich.

Zgadza się.

Oczyma wyobraźni widzę zaś dwie rakiety FH na obu wyrzutniach LC-39 równocześnie jako przygotowanie do misji lunarnej ;) Do lotu w kierunku asteroidy wystarczy chyba jeden start.

Zobaczymy jakie będą realia.
GG 8698011

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23205
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #363 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:47 »
No i planują nawet i 20 startów rocznie - ale to chyba łącznie z F9, nie sam FH?

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #363 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:47 »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #364 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:49 »
53 t na LEO - tak podają na nowej stronie. Ale pozostaje układ trzech pierwszych stopni. Skąd ten udźwig? Trzy F9 takiego nie dadzą.
Czyżby całkiem nowy silnik?

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2241
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #365 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:51 »
Cztery starty rocznie, docelowo 10, ale cztery aby utrzymać ceny na zaplanowanym poziomie.

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2241
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #366 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:52 »
53 t na LEO - tak podają na nowej stronie. Ale pozostaje układ trzech pierwszych stopni. Skąd ten udźwig? Trzy F9 takiego nie dadzą.
Czyżby całkiem nowy silnik?

Propellant cross-fed najprawdopodobniej plus jakieś poprawki samych silników.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #367 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:52 »
Czyli wiadomo dokładnie dlaczego dzis pokazali - tak jak pisałem, rząd jest w trakcie negocjowania lotów D4H na lata 2015-2020 (a może 2020-2030?). Wejscie F9H bardzo skomplikuje te negocjacje.

Cytuj
If allowed to compete, SpaceX can help DOD save at least one billion dollars annually in space launch, while providing a truly independent family of vehicles to help assure access to space.

Czyli zwracają się do kongresmenów o poparcie - nie dawajcie kontraktu ULA bo my możemy taniej! Biorąc pod uwagę najnowsze wiadomosci - (GAO powiedziało że USAF notorycznie przekracza budżet), to myslę że są szanse na rozlecenie się negocjacji i zaproponowanie przynajmniej częsci startów FH.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 18:23 wysłana przez MarekFloryda »
Zapraszam na mój blog :)

Offline Mikkael

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2263
  • "Per aspera ad astra"
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #368 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:52 »
No i planują nawet i 20 startów rocznie - ale to chyba łącznie z F9, nie sam FH?

Chyba łącznie. Jeśli dobrze zrozumiałem, jeśli chodzi o FH, jest mowa o 4-10 startach (?)
GG 8698011

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2406
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #369 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:53 »
53 t na LEO - tak podają na nowej stronie. Ale pozostaje układ trzech pierwszych stopni. Skąd ten udźwig? Trzy F9 takiego nie dadzą.
Czyżby całkiem nowy silnik?

Nie całkiem, ale po upgrade. Do tego cross-feeding.

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2241
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #370 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:56 »
Hmm, cross-fed oznacza także, że silniki pomocnicze są odrzucane wcześniej, a to chyba oznacza ich łatwiejsze odzyskanie?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #371 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:56 »
Do tego cross-feeding.

Czy mógłby ktoś wyjaśnić prostymi słowami, co to jest? Niekoniecznie teraz, ale po konferencji...

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #372 dnia: Kwiecień 05, 2011, 17:58 »
Do tego cross-feeding.

Czy mógłby ktoś wyjaśnić prostymi słowami, co to jest? Niekoniecznie teraz, ale po konferencji...

Na początku lotu silniki srodkowego członu używają paliwo z bocznych. Potem sie odrzuca boczne i masz lzejsza rakietę która ma nadal pełne zbiorniki. Lepiej niż jak w przypadku D4H gdzie ciągniesz do końca cały już własciwie niepotrzebny złom aż do końca. Poza tym odrzucenie bocznych wczesniej w czasie lotu ułatwia ich odzyskanie.
Zapraszam na mój blog :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #373 dnia: Kwiecień 05, 2011, 18:02 »
Czy mógłby ktoś wyjaśnić prostymi słowami, co to jest? Niekoniecznie teraz, ale po konferencji...

Na początku lotu silniki srodkowego członu używają paliwo z bocznych. Potem sie odrzuca boczne i masz lzejsza rakietę która ma nadal pełne zbiorniki. Lepiej niż jak w przypadku D4H gdzie ciągniesz do końca cały już własciwie niepotrzebny złom aż do końca. Poza tym odrzucenie bocznych wczesniej w czasie lotu ułatwia ich odzyskanie.

Dzięki!

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #374 dnia: Kwiecień 05, 2011, 18:05 »
Czy mógłby ktoś wyjaśnić prostymi słowami, co to jest? Niekoniecznie teraz, ale po konferencji...

Na początku lotu silniki srodkowego członu używają paliwo z bocznych. Potem sie odrzuca boczne i masz lzejsza rakietę która ma nadal pełne zbiorniki. Lepiej niż jak w przypadku D4H gdzie ciągniesz do końca cały już własciwie niepotrzebny złom aż do końca. Poza tym odrzucenie bocznych wczesniej w czasie lotu ułatwia ich odzyskanie.

Dzięki!

A wszystko wynika z równania pewnego Rosjanina :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsiolkovsky_rocket_equation

A swoją drogą to czytałem gdzies rozważania na temat FH (zanim go pokazali) i "eksperci" twierdzili że SpaceX nie zaryzykuje cross-feeding bo to zwiększa zawodnosć...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 18:08 wysłana przez MarekFloryda »
Zapraszam na mój blog :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #374 dnia: Kwiecień 05, 2011, 18:05 »