0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
Wiadomo, że ma być tańszy. Ale czy będzie - zobaczymy. Pewno tak, ale nie aż tak, jak Musk zapowiada - Musk nie rożni się pod względem słowności od konkurencji. Ale chodzi mi o to, że BFR nie posunie niczego do [przodu, bo ten pojemnik z ludźmi + cargo będzie mógł równie dobrze umieścić na orbicie SLS. Zeszłoroczna duża wersja rzeczywiście zrewolucjonizowałaby eksplorację "deep space".
Wiadomo, że ma być tańszy. Ale czy będzie - zobaczymy.
Cytat: JSz w Październik 01, 2017, 21:11Wiadomo, że ma być tańszy. Ale czy będzie - zobaczymy.Jeśli nie będzie tańszy, to między możliwościami BFR i SLS też nie będzie różnicy. Cały koncept opiera się na osiągnięciu radykalnie niższej (dzięki odzyskowi) ceny w przypadku BFR.
Cytat: Borys w Październik 01, 2017, 23:56Cytat: JSz w Październik 01, 2017, 21:11Wiadomo, że ma być tańszy. Ale czy będzie - zobaczymy.Jeśli nie będzie tańszy, to między możliwościami BFR i SLS też nie będzie różnicy. Cały koncept opiera się na osiągnięciu radykalnie niższej (dzięki odzyskowi) ceny w przypadku BFR.Dokładnie tak. Bez odzysku - i to wielokrotnego - wraz z minimalnym serwisowaniem pomiędzy lotami - nie ma mowy o niższych kosztach.
No ale STS to zupełnie inna bajka - SpaceX z pewnością nie jest naciskany przez wojskowych i nie musi korzystać z rakiet pobocznych na paliwo stałe.
Czy ITS/BFR będzie wchodził na orbitę Marsa i potem lądował czy też stylem Mars Pathfindera, MPL, MERów, Phoenixa i Curiosity od razu ma lądować podczas przybycia do Czerwonej Planety?
Assuming max acceleration of 2 to 3 g's, but in a comfortable direction. Will feel like a mild to moderate amusement park ride on ascent and then smooth, peaceful & silent in zero gravity for most of the trip until landing.
ale weź pod uwagę że Wenus ma atmosferę setki razy gęstszą od Ziemi, Mars tysiąc razy rzadszą. Ja mam na myśli to że taki manewr oparty wyłącznie o nurkowanie w atmosferze trwałby pewnie kilka miesięcy, zanim to BFR wystarczająco zwolni