Start o 19:57:53 czasu polskiego, a o 20:59:17 uwolnienie Stalinków wg harmonogramu!
Noo tak, ssorki - nie doczytałem (patrzyłem tylko na cyfry
), ale już widzę, że start przed dwudziestą, bo mam właśnie otwartą symulację FPV przelotu w Stellarium (wg nowego TLEs), na której widać, że elewację 10°W Falcon osiągnie u mnie o 20:20:23, a w cieniu zniknie na elewacji 22°SSW o 20:22:31. Jako, że start wcześniejszy, to i widoczny z mojego podwórka przelot będzie dłuższy dwukrotnie, bo cień później "zasnuje" nieboskłon. Tak samo, jak uprzednio będzie widoczny u nas tylko jeden przelot (przy pierwszym okrążeniu) i jeszcze całości w kupie (przed separacją). Za to następnego dnia (19 września) o tej samej godzinie (20:20:23) u mnie w Lublinie górowanie "gęstego" Starlink-train tuż przed wejściem w cień, ale na niższej elewacji 15°SW - czyli warunki obserwacji będą lepsze im dalej na południe i południowy-zachód Polski, o ile dopisze pogoda i dojdzie faktycznie do tego startu. Istnieje więc ponownie potencjalna możliwość obserwacji, szczególnie z terenu Polski południowej i południowo-zachodniej Starlink-train na dobę po starcie, ale tym razem warunki obserwacji nie będą tak doskonałe jak to było przy Starlink-train z 10-tej paczki, no może poza porą, bo nie trzeba będzie się zrywać nad ranem! No i ciekawe jak będzie się spisywał układ "ukrywania" satelitów w trakcie podnoszenia orbity, poprzez ich stosowne ustawianie względem Słońca? Pamiętacie, jak przy Starlink-train z 10 paczki, obserwatorzy mieli z tym niezłą zagwostkę
- fragmenty "pociągu" znikały sobie momentami zupełnie! Najlepiej obrazuje to
TEN film.
Przelot w Krakowie
18.09 Falcon 9 łacznie z całą paką
1/ 20:19:57 osiągnie elewację 10°W
2/ 20:22:31 wejście w cień 32°SSW
19.09 Starlink-train
1/ 20:17:50 j.w.
2/ 20:20:26 wejście w cień 21°SSW