Szanse na zapotrzebowanie na merlina dla wojska rosną:)
Jak wiadomo, silniki RD-180 są dostarczane US Air Force przez United Launch Alliance (ULA), które pozyskuje je od Pratt & Whitney, po zakupieniu ich od Rosjan. ULA jest zarazem jedynym dostawcą rakiet dla wojsk lotniczych USA. W maju sąd wydał nakaz wstrzymania dostaw RD-180 (Wybiórcze sankcje USA, 2014-05-09), a w sierpniu US Air Force opublikowały zapytanie o informację w sprawie nowych silników dla rakiet Atlas V (na zdjęciu).
Dowództwo US Air Force chce definitywnie skończyć z zakupami rosyjskich silników RD-180, używanych do napędu rakiet nośnych Atlas V. Alternatywne rozwiązania mają być przedstawione za kilka miesięcy, w planie wydatków na rok budżetowy 2016. Odpowiedzialna za zakupy sprzętu i wyposażenia dla US Air Force gen. broni Ellen Pawlikowski powiedziała, że pod uwagę brane są różne opcje, proponowane przez rodzime przedsiębiorstwa.
Zdaniem gen. Pawlikowski jedną z opcji branych pod uwagę jest użycie rakiet SpaceX Falcon 9, napędzanych amerykańskimi silnikami z rodziny Merlin. Jednak muszą one najpierw przejść proces certyfikacyjny, zezwalający na ich użycie przez siły zbrojne w celu wynoszenia w kosmos satelitów w ramach programu Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV). Co ciekawe, US Air Force zawarły już kontrakt ze SpaceX, dotyczący wyniesienia w przestrzeń kosmiczną satelitów Orbital/Suborbital Program-3 (OSP-3) przez Falcona 9.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14938