Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 1171714 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

Offline robinson

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 660
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3330 dnia: Grudzień 21, 2020, 18:35 »
Tak to wymyślili w SpaceX . Na księżycu ciążenie jednak dużo słabsze.
Pzdr

Offline station

  • Sir Astronaut
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3833
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3331 dnia: Grudzień 21, 2020, 18:54 »
Starship na ksieżycu nie ma lądować na raptorach. Ma miec wysoko umieszczoną baterie mniejszych silniczkow wlasnie po to aby nie wzbijac kamieni z podloza. Rendery szeroko dostepne.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

te silniczki mają raczej pionizować Starshipa przed podejściem do lądowania a nie odpowiadać za wytracenie przez niego prędkości.
Rosyjski program kosmiczny to dziś strzelanie rakietami w martwe obiekty na orbicie.

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3795
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3332 dnia: Grudzień 21, 2020, 18:56 »
W tej chwili jedzie dźwig (labpadre cam2).

Offline robinson

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 660
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3333 dnia: Grudzień 21, 2020, 19:22 »
Oczywiście że za wytracenie prędkości odpowiadać będą raptory , jednak sam manewr lądowania / przyksiężycowienia mają wykonać te małe. Przynajmniej do tej pory byłem o tym przekonany

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3333 dnia: Grudzień 21, 2020, 19:22 »

Offline docktor

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 672
  • Astronautyka w domu i zagrodzie
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3334 dnia: Grudzień 21, 2020, 19:45 »
Nie zamierzam się spierać, bo wcale nie mam pewności, ale nie dalej jak wczoraj czytałem wypowiedź Muska, który twierdził, że te małe silniczki mają być używane przy lądowaniu na Marsie przy wietrze, a do lotów księżycowych z "max cargo" można je zdemontować. Nie pamiętam, jak stara była to wypowiedź. 

Raptory pracujące z siłą o 2 rzędy wielkości większą, będą "orać" powierzchnię i wyrywać z niej kawałki skał.

Pełna zgodna, tylko jaka jest szansa, że jakiś odłamek poleci "pod prąd" strumienia wylotowego z dysz?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2020, 19:49 wysłana przez docktor »
"Space is hard"

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3795
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3335 dnia: Grudzień 21, 2020, 19:48 »
Powiedzcie mi lepiej jak oni umieścili ten dźwig na tym wielokołowym transporterze.


Offline docktor

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 672
  • Astronautyka w domu i zagrodzie
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3336 dnia: Grudzień 21, 2020, 19:50 »
Ten transporter i dźwig to jedna i ta sama maszyna ;)

Wyguglaj liebherr lr 1600/2
"Space is hard"

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3795
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3337 dnia: Grudzień 21, 2020, 20:00 »
Ten transporter i dźwig to jedna i ta sama maszyna ;)

No nie. Widać wyraźnie że pod tą maszyną są dwa czerwone pojazdy.

Wygooglaj Roll-lift SPMT.

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3795
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3338 dnia: Grudzień 21, 2020, 20:47 »
Wyczytałem producenta: Fagioli.




Offline docktor

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 672
  • Astronautyka w domu i zagrodzie
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3339 dnia: Grudzień 21, 2020, 21:56 »
Sprawdź udźwig, bo TankZilla ma samych przeciwwag paręset ton (zależnie od konfiguracji).
Nie wiem po co stawiać samobieżny dźwig na transporterze. 
"Space is hard"

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3340 dnia: Grudzień 21, 2020, 22:01 »
Sprawdź udźwig, bo TankZilla ma samych przeciwwag paręset ton (zależnie od konfiguracji).
Nie wiem po co stawiać samobieżny dźwig na transporterze.

Bo dźwig jest na gąsienicach i zniszczyłby publiczną drogę. Tak samo go przewozili przy SN8 jak dobrze pamiętam. Przeciwwagi (a przynajmniej część) zdjęli wczoraj chyba.

Offline docktor

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 672
  • Astronautyka w domu i zagrodzie
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3341 dnia: Grudzień 21, 2020, 22:36 »
To możliwe, chociaż czy bez przeciwwag nacisk na podłoże od tak szerokich gąsienic jest mniejszy niż od kół transportera dźwigającego dodatkowo Tankzillę?
Chyba że chodzi o sam materiał gąsienic (stalowe płyty).
"Space is hard"

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2407
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3342 dnia: Grudzień 21, 2020, 22:42 »
Te "silniczki" mają zrównoważyć wagę tego lądującego kolosa?  ;D

Starship z "małym" ładunkiem (rzędu 20 ton) i paliwem na powrót ważyłby ok 300 ton. W księżycowej grawitacji wystarczy 50 ton, żeby go posadzić na powierzchni. Tyle ciągu produkuje bateria silniczków SuperDraco w kapsule Dragon 2.

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2407
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3343 dnia: Grudzień 21, 2020, 22:43 »
Kiedy to właśnie statystyka mówi że ryzyko wypadku lotniczego to 1na 2mln lotów gdzie ryzyko awarii rakiety jakieś 1 na100 i to w przypadku rakiet naprawdę bezpiecznych.Awaryjności samolotów i rakiet nie da się w zaden sposób porównać.

Wystarczy, by niezawodność Starshipa była podobna lub lepsza od niezawodności obecnych pojazdów załogowych z systemem ucieczkowym (1 na 1000, w najlepszym przypadku 1 na 10000).

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2407
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3344 dnia: Grudzień 21, 2020, 23:07 »
Naprawdę ciekawi mnie, jak NASA zamierza wybronić SLS, kiedy cały system Starshipa stanie się lotny.

Czy nie odrobinę przesadny optymizm, że Starship stanie się lotny zanim ruszy Artemis?

To, który będzie lotny pierwszy, nie będzie miało większego znaczenia. SLS bazuje na technologii z lat 70-tych. Jest to koncepcja przestarzała i niesamowicie droga. Pojedynczy start ma kosztować tyle, co czterdzieści lotów Falcona 9. Nawet Falcon H w wersji jednorazowej kosztuje 1/15 tego, co jeden SLS. Ta rakieta nie przetrwa dekady nawet, jeżeli jutro Musk wyzionie ducha a SpaceX zbankrutuje.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #3344 dnia: Grudzień 21, 2020, 23:07 »