Ciekawy artykuł:
http://www.nasaspaceflight.com/2010/08/crawler-transporters-grounded-crawlerway-hlv-capability/Okazuje się, że Crawler nr2 został uderzony piorunem. Oba transportery były przygotowywane do przemieszczenia MLP-1 do VAB oraz przemieszczenia ML Aresa na inne miejsce. Plan wyglądał następująco:
-Crawler 2 miał przetransportować MLP-1 z miejsca gdzie platformy startowe są przygotowywane do ponownego startu do VAB zwalniając tym samym miejsce dla ML Aresa
-Crawler 1 następnie miał rozpocząć pięciodniową operację przenosin ML. Platforma ma być podniesiona i opuszczona dwa razy. Dopiero przy trzeciej próbie rozpocznie się właściwy transport. Rozpoczęcie operacji planowano w dniach 16-23 sierpnia. Jak wnioskuje z opisu, ML ma zostać przeniesiony na miejsce znajdujące się po prawej na tym zdjęciu:
http://www.airliners.net/photo//1696773/L/Podobno tylko na tym nowym miejscu można rozpocząć proces instalacji różnych instalacji. Ciekawe dlaczego?
Niestety podczas kontroli okazało się, że nie działają pewne systemy Crawlera 2, które jak się uważa zostały uszkodzone w wyniku uderzenia pioruna.
W dalszej części artykułu jest mowa o testach wytrzymałości drogi z VAB na stanowiska startowe LC-39. Zamieszczono tam także wizualizację hipotetycznego Super Crawlera, którego budowę rozważano przy okazji prac nad Aresem-V: