Autor Wątek: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)  (Przeczytany 51529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 31, 2014, 21:27 »
No to teraz już tylko zastanawiam się czy po tej katastrofie ten program tylko ulegnie znacznemu opóźnieniu, czy może zostanie przerwany. Wielka szkoda to by była...  :(

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 343
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 31, 2014, 21:30 »
Na hybrydowych silnikach SS2 już nie poleci. Bez wymiany nikt nie odważy się do niego wsiąść. Zasadniczo nawet wymiana wiele w tej kwestii nie zmieni  :(

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 31, 2014, 21:34 »
No to teraz już tylko zastanawiam się czy po tej katastrofie ten program tylko ulegnie znacznemu opóźnieniu, czy może zostanie przerwany. Wielka szkoda to by była...  :(

A ja nie jestem zwolennikiem VG.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 31, 2014, 21:41 »
Doug ostro o plastikowym silniku i wynikającej z tego komplikacji struktury SS2. Właściwie to samo pisał kilka miesięcy przed wypadkiem:
https://twitter.com/spacecom

To może dobrze że NASA nie wybrała DreamChaser'a? Też miał używać tego gumowego silnika.
Zapraszam na mój blog :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 31, 2014, 21:41 »

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 31, 2014, 21:48 »
Doug ostro o plastikowym silniku i wynikającej z tego komplikacji struktury SS2. Właściwie to samo pisał kilka miesięcy przed wypadkiem:
https://twitter.com/spacecom

To może dobrze że NASA nie wybrała DreamChaser'a? Też miał używać tego gumowego silnika.
A może to wcale nie silnik uległ awarii ale np. zbiornik paliwa.

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 31, 2014, 21:49 »
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 31, 2014, 21:54 »
A może to wcale nie silnik uległ awarii ale np. zbiornik paliwa.

Gumowy/nylonowy silnik nie ma "zbiornika" paliwa. Jest zbiornik utleniacza, ale na zdjęciach widać że jest w całości.
Zapraszam na mój blog :)

Offline Stazx

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Arkady Darell
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 31, 2014, 22:05 »
Około 10.00 am start testu, około 10.12 anomalia.


EDIT: O ile dobrze zrozumiałem, anomalia nastąpiła dwie minuty po separacji. Padały pytania o to czy ta konfiguracja była wcześniej testowana w powietrzu, no i rozchodzi się o tę nową mieszankę która jednak byłe testowana tylko na ziemi.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2014, 22:19 wysłana przez Stazx »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 31, 2014, 22:16 »
Około 10.00 am start testu, około 10.12 anomalia.

Czyli w naszym czasie to 18:00 CET czy 19:00 CET?

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 31, 2014, 22:24 »
18:00 sądząc po naszych postach.
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline Stazx

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Arkady Darell
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 31, 2014, 22:28 »
Około 10.00 am start testu, około 10.12 anomalia.

Czyli w naszym czasie to 18:00 CET czy 19:00 CET?

Wychodzi mi 18:00 CET, ale nie jestem pewien czy dobrze przeliczyłem.

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 31, 2014, 22:30 »
EDIT: O ile dobrze zrozumiałem, anomalia nastąpiła dwie minuty po separacji. Padały pytania o to czy ta konfiguracja była wcześniej testowana w powietrzu, no i rozchodzi się o tę nową mieszankę która jednak byłe testowana tylko na ziemi.
Nowo testowana mieszankę nazwali "niuansem". W ogóle widać, że była to dla nich ciężka konferencja.
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline Stazx

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Arkady Darell
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 31, 2014, 22:38 »
Było oficjalne potwierdzenie że jeden pilot nie żyje, a drugi przebywa w szpitalu. Nie chcieli podać żadnych nazwisk. No i fakt, konferencja nie wyglądała na przyjemną :(

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 31, 2014, 22:43 »
Czy dobrze zrozumiałem, że piloci nie mieli żadnych specjalnych skafandrów na sobie?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 31, 2014, 22:48 »
To może dobrze że NASA nie wybrała DreamChaser'a? Też miał używać tego gumowego silnika.

Sierra Nevada Corp. wydała oświadczenie, w którym stwierdza m.in.:

Cytuj
SNC had no involvement in the build or qualification testing of the motor used in this flight, nor in the integration of this motor to SS2. SNC was not engaged in any manner in the pre-flight safety or technical approvals or in the flight operations of the mission conducted today.

Źródło: http://www.sncspace.com/press_more_info.php?id=417
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2014, 22:50 wysłana przez JSz »

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Katastrofa SpaceShipTwo (31.10.2014)
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 31, 2014, 22:48 »