Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1380705 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4005 dnia: Luty 20, 2018, 17:59 »
6100 waży sam telekom.Rakieta i tak miała pójśc na złom więc będa testować jej wytrzymałość przy ekstremalnym hamowaniu.Zapewne barki nie podstawią tylko spróbują wodować.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23224
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4006 dnia: Luty 25, 2018, 14:22 »
Naprawdę śliczne porównanie dotychczasowych prób odzyskania pierwszych stopni względem prędkości separacji i masy wynoszonych obiektów.

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4007 dnia: Luty 27, 2018, 19:10 »
Pojawiły się pierwsze zdjęcia Block 5 na stanowisku testowym. Prawdopodobnie poleci z misją Bangabandhu-1 w kwietniu.

https://www.nasaspaceflight.com/2018/02/first-falcon-9-block-5-readying-static-fire-mcgregor-rapid-reuse/

Krótkie podsumowanie głównych zmian:
Cytuj
- Titanium grid fins for unlimited re-uses.
- New landing legs with the ability to be retracted by the ground crew instead of having to be removed after landing. These legs will also be black instead of white.
- Changes to the turbopumps to prevent turbine wheel microfractures. This was never considered a risk by SpaceX but NASA asked SpaceX to fix the issue and from all reports they have.
- Replace paint with thermal protection barrier coating for the purposes of re-use.
- Improved heat shielding around the engines to improve re-usability.
- The octoweb (structure that holds the engines) will be bolted instead of welded, to reduce time for inspection/repair/refurbishment and to allow easy change from F9 to FH side booster.
- The interstage will be black instead of white - likely unpainted carbon fiber (saves time and weight).
- Upgraded fairing, Fairing 2.0, which is very slightly larger and has changes to allow for recovery and re-use.
- SpaceX's upgraded COPVs (dubbed COPV 2.0) will fly on Block V. This is an upgrade to further reduce the potential for an incident like Amos-6.
- Another improvement in thrust for the Merlin 1D engines (roughly 10%).
- The rocket will be man-rated, meaning it will be certified to carry crew. NASA has set the bar at 7 successful flights of the rocket for certification.
- Upgrades to valves, seals, and many other parts to allow for many re-uses.
- Improved flight control, angle-of-attack, and control authority which should allow for landings with less fuel (and therefore the ability to land after lofting heavier payloads).
https://redd.it/7z7vcr

Offline Maxkosmo

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 96
  • LOXem i metanem
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4008 dnia: Luty 27, 2018, 20:39 »
 Struktura octaweb będzie teraz przykręcana zamiast przyspawana ? Ciekawe jak to wpłynie na masę bo raczej  nie wrzucą tam aluminiowych śrub .

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4008 dnia: Luty 27, 2018, 20:39 »

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4009 dnia: Marzec 12, 2018, 16:20 »


Najświeższy wyiad z Muskiem.

https://www.reddit.com/r/spacex/comments/83nzn1/em_qa_at_sxsw_live/
Tutaj spisana część pytań i odpowiedzi. Najciekawsze jest chyba to:

Cytuj
How long will this take?" - I'm optimistic but i'm trying to re-calibrate, but we are building the first ship right now, and I think we can start doing the first up and down flights in the first half of next year. If rapid re usability works out we are confident we can get the cost of a BFR launch down to 5 or 6 million dollars.

Tak przy okazji, mamy jakiś temat założony tylko o BFR? chyba już czas na takie miejsce gdzie moglibyśmy śledzić postępy w budowie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2018, 16:22 wysłana przez wini »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4010 dnia: Marzec 12, 2018, 19:14 »

Offline Dawid213

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 68
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4011 dnia: Marzec 13, 2018, 09:45 »
https://www.nasa.gov/sites/default/files/atoms/files/public_summary_nasa_irt_spacex_crs-7_final.pdf

Pojawił się raport z eksplozji CRS7. Florydziak streszcza jego zawartość i pisze o ciekawych wnioskach. Niemniej jednak warto go przeanalizować także u nas na forum.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23224
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4012 dnia: Marzec 13, 2018, 10:41 »
A mnie naszła ostatnio pewna myśl - czy SpaceX by nie zbudowało w najbliższych latach rakiety "Falcon 10".

Mam tu na myśli rakietę, która by zastąpiła Falcona 9 i być może Falcona Heavy, jednocześnie by wypełniła "lukę", jeśli okazałoby się, że prace nad BFR będą dłuższe.

Jak uważacie? Falcon 9 w obecnej konfiguracji to nowoczesna konstrukcja, ale czy taka będzie jak wejdzie New Glenn czy Vulcan albo Ariane 6? Może pojawi się miejsce na usprawnienia? :)

uze

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4013 dnia: Marzec 13, 2018, 10:48 »
Wydaje mi się że poza rakietą od Blue Origin (od początku projektowana do wielokrotnego użytku i w elastycznych konfiguracjach transportowych), to Falcon 9 nadal będzie poza konkurencją w porównaniu do reszty. Prace rozwojowe pośredniej rakiety między rodziną Falcon 9/FH a BFR to według mnie ślepa uliczka odsuwająca w czasie główny cel jaki przyświecał stworzeniu SpaceX. Rodzina obecnych Falconów będzie jeszcze długo konkurencyjna, więc moim zdaniem nie ma miejsca na Falcon 10.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2018, 10:54 wysłana przez uze »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4014 dnia: Marzec 13, 2018, 11:00 »
A mnie naszła ostatnio pewna myśl - czy SpaceX by nie zbudowało w najbliższych latach rakiety "Falcon 10".

Mam tu na myśli rakietę, która by zastąpiła Falcona 9 i być może Falcona Heavy, jednocześnie by wypełniła "lukę", jeśli okazałoby się, że prace nad BFR będą dłuższe.

Jak uważacie? Falcon 9 w obecnej konfiguracji to nowoczesna konstrukcja, ale czy taka będzie jak wejdzie New Glenn czy Vulcan albo Ariane 6? Może pojawi się miejsce na usprawnienia? :)

A jaką nośność miałby mieć ten Falcon 10? Jakby miał by być zbudowany?  ;)
Poza tym zgadzam się z tym co napisał powyżej uze  :)

uze

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4015 dnia: Marzec 13, 2018, 11:03 »
Dla Falconów wystarczy zaprojektować nowy drugi stopień, bazujący na Raptorze jeśli będzie taka potrzeba. Skomplikuje to trochę projekt, bo będzie do S2 tankowane inne paliwo, ale to nie jest wielki problem, skoro i tak docelowo mają zamiar latać na metanie. To byłoby znacznie tańsze i mniej pracochłonne niż projektowanie nowej rakiety.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka


Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4016 dnia: Marzec 13, 2018, 11:08 »
Teoretycznie mogliby zrobić nowy szerszy (5 metrowy) i dłuższy booster w którym zmieściłoby się kilka dodatkowych Merlinów i podwójny Merlin Vacuum w górnym stopniu ale jak to wtedy transportować.

uze

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4017 dnia: Marzec 13, 2018, 11:11 »
Konstrukcja Falcona Heavy była w teorii nawet prostsza a ile problemów przy tym było, to wszyscy wiedzą. Szerszą rakietę od biedy mogliby jeszcze transportować, ale to pewnie byłoby jak z FH. W teorii  prosta sprawa, a praktycznie zupełnie nowy projekt.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka


Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4018 dnia: Marzec 13, 2018, 11:30 »
Teoretycznie mogliby zrobić nowy szerszy (5 metrowy) i dłuższy booster w którym zmieściłoby się kilka dodatkowych Merlinów i podwójny Merlin Vacuum w górnym stopniu ale jak to wtedy transportować.

Może wyjście jet takie, żeby każdy człon transportować oddzielnie  ;) Fajny byłby wówczas widok, trzy ciężarówki z rakietami jadą gęsiego  8)

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4019 dnia: Marzec 13, 2018, 11:53 »
Nie da się 5m członu transportować drogami gdzie wiadukty wiszą na wysokości ok 4.7 m nad jezdnią(taka jest u nas skrajnia pionowa nad autostradami,w Stanach pewnie podobnie).

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4019 dnia: Marzec 13, 2018, 11:53 »