Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1380612 razy)

0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3150 dnia: Wrzesień 26, 2016, 20:15 »
Właściwie to dlaczego czasami testuje się silniki rakietowe w pozycji poziomej np Raptor, a czasami pionowo np: SSME. Jakieś zalety i wady jednego i drugiego sposobu?
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3151 dnia: Wrzesień 27, 2016, 17:55 »
A to nie jest tak, że poziomo testują na początkowych etapach? Gdy "nie wiadomo właściwie jaki to ma ciąg"? ;)

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3152 dnia: Wrzesień 27, 2016, 18:56 »
Na pewno znaczenie ma rodzaj paliwa jakim napędzane są silniki:

Cytuj
A typical sea level test stand may be designed to restrain the rocket engine in either a horizontal or vertical position. Liquid rocket engines are usually fired in a vertical position because the propellant pump intakes are designed to draw fuel from the bottoms of the fuel tanks. The effect of the propellant weight on the thrust measurement system (TMS) must be accounted for as the engine is firing. The rocket exhaust is directed into a flame bucket or trench. The flame trench is designed to redirect the hot exhaust to a safe direction and is protected by a water deluge system that both cools the exhaust and also reduces the sound pressure level (loudness). The sound pressure level of large rocket engines has been measured at greater than 200 decibels — one of the loudest man-made sounds on earth.

Solid rocket engines may be fired in either a vertical or horizontal orientation. The thrust measurement system does not need to account for the changing weight of the rocket in a horizontal position. The associated flame trench need not be so sturdy as with a vertical test stand, however a water system may be less effective at reducing the sound pressure level.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_engine_test_facility

Offline TymekPS

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3153 dnia: Wrzesień 27, 2016, 19:45 »
Oto ITS

Using Tapatalk

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3153 dnia: Wrzesień 27, 2016, 19:45 »

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 343
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3154 dnia: Wrzesień 27, 2016, 19:53 »
Bateria mnóstwa silników? No jakoś optymistycznie to nie nastraja.

Offline Logos

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 125
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3155 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:09 »
42 raptory? Szok! Proponowałbym to przenieść do nowego wątku.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3156 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:11 »
Bateria mnóstwa silników? No jakoś optymistycznie to nie nastraja.

Powtórka z N1?

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 343
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3157 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:31 »
Możliwe, choć nie jestem ekspertem. Transmisja się jeszcze nie zaczęła, mają pierwsze opóźnienie w historii ITS  ;)
Też sądzę, że posty powinny trafić do właściwszego wątku.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2016, 20:33 wysłana przez Rakietowy Bogdan »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3158 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:32 »
Możliwe, choć nie jestem ekspertem. Transmisja się jeszcze nie zaczęła, mają pierwsze opóźnienie w historii ITS  ;)

To dlatego nie widzę streama  :P

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3159 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:33 »
Wyrzutnia 39A (czyli znów kolejna przebudowa, bo aktualna wyrzutnia tego nie wytrzyma).

Generalnie nic nowego oprócz tej ilości silników i wygląda, że to SSTO.

Ja się najbardziej zastanawiam, czy będzie możliwe dojście do tego by po wylądowaniu stopnia jedynie po zatankowaniu i osadzeniu ładunku wystartować jeszcze raz. Wieża serwisowa w postaci ledwie dźwigu? No way... ;)

Będzie o czym rozmawiać i plotkować przez jakiś czas ;).

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3160 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:36 »
Jest ta transmisja? Bo ja nic nie widzę :-(

Offline Spearhead

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 80
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3161 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:37 »
Jeszcze nie :)

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8604
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3162 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:38 »
Co się dzieje? ITS im z filmu uciekł?  ::)
O już leci na stronie Space X! Oglądamy!!!

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3163 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:38 »
Lądowanie na stanowisku startowym + załadowanie statku z paliwem dźwigiem wydaje się co najmniej mocno optymistyczną wizją. Reszta chyba jest taka jak spekulowano.
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline Spearhead

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 80
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3164 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:39 »
Odpalił się stream na yt więc chyba zaraz się zacznie :)

http://www.veloenvivo.com/iac/eng.html

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3164 dnia: Wrzesień 27, 2016, 20:39 »