Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 1164791 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline juram

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1265
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #840 dnia: Marzec 16, 2019, 18:56 »
Raptor zagnieździł się pod Starhooperem;



https://twitter.com/NASASpaceflight/status/1106928214809763841

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #841 dnia: Marzec 16, 2019, 21:01 »
Ciekawe ile im zejdzie do pierwszego odpalenia, coś czuje że to kwestia tygodnia, może dwóch?:)

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3790
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #842 dnia: Marzec 16, 2019, 21:47 »
Ciekawe ile im zejdzie do pierwszego odpalenia, coś czuje że to kwestia tygodnia, może dwóch?:)

Myślę, że to kwestia raczej dni niż tygodni.

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #843 dnia: Marzec 17, 2019, 08:30 »
Ciekawe ile im zejdzie do pierwszego odpalenia, coś czuje że to kwestia tygodnia, może dwóch?:)

Myślę, że to kwestia raczej dni niż tygodni.

Wygląda na to, że masz racje bo wydano ostrzeżenie dla mieszańców o blokadach drogi w najbliższym tygodniu z powodu testów.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #843 dnia: Marzec 17, 2019, 08:30 »

Offline DreamBigOrGoHome

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #844 dnia: Marzec 17, 2019, 21:58 »
Mocny mają ten papier w tym SpaceX na którym wyłącznie istnieje SuperHeavy/StarShip. Jak widać - niepalny.

https://twitter.com/elonmusk/status/1107378575924035584

Dodatkowo, Musk ogłosił, że zawieszają firmę do 2025. Inaczej nie jestem w stanie zrozumieć czemu nosecon który budują przeznaczony jest dla orbitalnej wersji rakiety, a po hopperze powstać ma pełnowymiarowa rakieta orbitalna. Niemożliwe przecież, żeby powstało coś przed 2025, a realnie to koło 2040. Po prostu SpaceX do 2025 pójdzie na bezpłatny urlop. Dobrze, że mamy SLS który zabierze nas na Wenus i do Pasu Kuipera już w 2080, krótko po swoim pierwszym locie.


Offline Tantal

  • Kościoła Latających Bojlerów
  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 772
  • per aspera ad astra
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #845 dnia: Marzec 17, 2019, 22:18 »
DreamBig, rozbiłeś system tym postem. Skonałem ze śmiechu :)

W komentarzach do ww. obrazka Elon twierdzi, że najgorętsze miejsca były rozpalone do temperatury odpowiadającej wejściu z ziemi na orbitę.

"White-hot parts reached orbital entry temp of around 1650 Kelvin"


Jednym z absurdów komplikujących i windujących cenę programu STS były "klocki" z których zrobiona była osłona termiczna. Każdy był inny, musiał być produkowany oddzielnie i ciężko to było wymieniać. Zero modułowości. Tutaj piękne heksy, jak plaster miodu. Od razu łatwiej, szybciej i taniej przy produkcji i serwisie.

« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2019, 22:21 wysłana przez Tantal »

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #846 dnia: Marzec 18, 2019, 07:15 »
Prz okazji tego filmu Elon odpowiedział znowu na kilka pytań:
https://www.reddit.com/r/spacex/comments/b291sg/elon_on_twitter_first_really_short_hops_with_one/
Cytuj
Q: Saw this on Reddit, so the first hops are happening next week?

A: Hopefully. Always many issues integrating engine & stage. First hops will lift off, but only barely



Q: Is throttling raptors pretty difficult? I can’t imagine figuring out how to run two totally separate preburners / turbopumps in unison and maintain accurate and precise throttling. You guys are crazy for figuring that beast out!!

A: Raptor is *very* complex, even for a staged combustion engine. We’re simplifying as much as possible with each iteration. Throttling down to ~50% is hard, but manageable. Going to 25% would be extremely tough, but hopefully not needed.



Q: Where will the first orbital flights of Starship occur from?

A: Working on regulatory approval for both Boca Chica, Texas, and Cape Kennedy, Florida. Will also be building Starship & Super Heavy simultaneously in both locations.



Q: Theoretically, can you throttle more with closed cycle since the lox / methane pumps are on separate shafts / systems and maintain the proper ratios?

A: You can deep throttle on single shaft system by choking flow of fuel or oxygen between pump & combustion chamber. Problem is more with the tiny rocket engine that powers the pump, called a gas generator. That has to throttle *way* deeper than the main chamber.



Q: Will the nosecone be used for the hop test?

A: We decided to skip building a new nosecone for Hopper. Don’t need it. What you see being built is the orbital Starship vehicle.



Q: After hopper planning on going straight to superheavy full size? Or intermediate development vehicle is planned?

A: Full size



Q: Is transportation cooling still how you plan to actively cool the windward side of Starship?

A: Only some of the hottest sections



Q: Will you have an extra cooling system incase the transportation cooling system fails?

A: Hexagonal tiles on most of windward side, no shield needed on leeward side, transpiration cooling on hotspots



Elon just tweeted a video of Starhip heatshield being tested



Q: Fascinating. Why hexagonal shape?

A: No straight path for hot gas to accelerate through the gaps



Q: I thought you were going with transpiration cooling so you wouldn't have to replace them after each flight. Will this system be the backup for the transpiration cooling, something in addition to the transpiration cooling, or a replacement to it.

A: Transpiration cooling will be added wherever we see erosion of the shield. Starship needs to be ready to fly again immediately after landing. Zero refurbishment.



Q: Will the super heavy booster have any kind of heat shielding?

A: Falcon rocket booster is aluminum-lithium & carbon fiber, which have low max temperature allowables. Super Heavy booster is stainless steel. Since it only goes to around Mach 8 or 9, moreover at high altitude, it needs no heat shield, not even paint.



Q: How hot is that? [Starship heatshield hex tiles from the video]

A: White-hot parts reached orbital entry temp of around 1650 Kelvin



Q: Did they pass the test? [Starship heatshield hex tiles from the video]

A: Yes, full duration

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #847 dnia: Marzec 18, 2019, 07:22 »
-chyba najważniejsza informacja, że te nowe sekcje które budują to już drugi Starship, ten orbitalny!
-aktywne chłodzenie będzie tylko w najgorętszych miejscach, tylko tam gdzie te płytki podlegałyby jakiejś erozji. Starship ma być gotowy do lotu od razu po lądowaniu, beż żadnego przygotowywania.
- pracują nad pozwoleniami do startów orbitalnych z Teksasu i Florydy. W obu miejscach jednocześnie ma być budowany Starship/SuperHeavy .

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8594
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #848 dnia: Marzec 18, 2019, 08:15 »
Jakby NASA miała takie tempo jak SPACEX to dziś latalibyśmy załogowo w okolicach Jowisza. Naprawdę mają niesamowite tempo!   8)

Offline Tantal

  • Kościoła Latających Bojlerów
  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 772
  • per aspera ad astra
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #849 dnia: Marzec 18, 2019, 09:16 »
Mi równie mocno od morderczego tempa testów podobają się takie mniejsze niuanse

"We’re simplifying as much as possible with each iteration"

Offline Aga Bej

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 865
  • Kim jest John Gald?
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #850 dnia: Marzec 18, 2019, 09:22 »
Cóż Space X  to nie jest państwowy moloch gdzie gierki wyszarpać-dla-swojego-ośrodka-jak-najwięcej i udowodnić-że-moja-ciepła-posadka-jest-niezbędna są na porządku dziennym. W Space X się pracuje.
Podbój kosmosu jest zbyt poważną sprawą by zostawić go w rękach państwowych agencji.

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Windą do nieba :)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #851 dnia: Marzec 18, 2019, 11:39 »
Jakby NASA miała takie tempo jak SPACEX to dziś latalibyśmy załogowo w okolicach Jowisza. Naprawdę mają niesamowite tempo!   8)

Do tego jednocześnie pracują zarówno przy wersji jednosilnikowej jak i trzysilnikowej. Mają rozmach  :o

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #852 dnia: Marzec 18, 2019, 13:18 »
Jakby NASA miała takie tempo jak SPACEX to dziś latalibyśmy załogowo w okolicach Jowisza. Naprawdę mają niesamowite tempo!   8)

Do tego jednocześnie pracują zarówno przy wersji jednosilnikowej jak i trzysilnikowej. Mają rozmach  :o

Hopper ma teraz 1 silnik, ale domontują jeszcze 2 kolejne jak będą gotowe:) Dużo rzeczy mogą przetestować z jednym silnikiem dlatego nie opłaca im się czekać.

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Windą do nieba :)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #853 dnia: Marzec 18, 2019, 13:41 »
Mnie wygląda na to że temu R2D2 zostawią tylko jeden silnik (zamontowali go centrycznie) a 3 w układzie trójkąta zamontują już w tym nowym.

Online wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #854 dnia: Marzec 18, 2019, 15:28 »
Mnie wygląda na to że temu R2D2 zostawią tylko jeden silnik (zamontowali go centrycznie) a 3 w układzie trójkąta zamontują już w tym nowym.

Hopper ma na 100% możliwość zamontowania 3 silników bo miał już zamontowane 3 makiety ich. Poza tym na jednym silniku chyba nie mają możliwości sterowania nim w locie (dlatego też pierwsze skoki będą na uwięzi). Jeżeli nic im się nie zmieniło w planach to myślę, że te dodatkowe silniki zamontują:)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #854 dnia: Marzec 18, 2019, 15:28 »