Autor Wątek: Boeing - Crew Flight Test (2024)  (Przeczytany 15414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline station

  • Sir Astronaut
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3829
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 08, 2020, 13:03 »
Słuszna decyzja Fergusona, oczywiście tzw."sprawy osobiste" to zapewne zasłona, po prostu widać totalny brak zaufania wobec tego co wyczynia Boeing. Ferguson mimo wszystko życie - i słusznie - ceni najwyżej. Jeżeli Boeing nie zda znowu tak ważnego egzaminu w  (NET) styczniu 2021 to zaskoczeniem nie będzie chyba posypanie się reszty załogi. Pomijam już fakt, że ewentualna powtórka z rozrywki czyli kolejna klapa podczas lotu testowego oznacza raczej gilotynę na Starliner'a.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2020, 13:06 wysłana przez station »
Rosyjski program kosmiczny to dziś strzelanie rakietami w martwe obiekty na orbicie.

Offline astropl

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5266
  • Zmieściłem się w Sojuzie :)
    • Loty Kosmiczne
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2020, 20:46 »
Słuszna decyzja Fergusona, oczywiście tzw."sprawy osobiste" to zapewne zasłona, po prostu widać totalny brak zaufania wobec tego co wyczynia Boeing. Ferguson mimo wszystko życie - i słusznie - ceni najwyżej. Jeżeli Boeing nie zda znowu tak ważnego egzaminu w  (NET) styczniu 2021 to zaskoczeniem nie będzie chyba posypanie się reszty załogi. Pomijam już fakt, że ewentualna powtórka z rozrywki czyli kolejna klapa podczas lotu testowego oznacza raczej gilotynę na Starliner'a.

Nie bardzo rozumiem, dlaczego twierdzisz, że sprawy osobiste to zasłona dymna. Takie rzeczy już się zdarzały  w historii, że astronauci przedkładali bycie z kimś z rodziny, kto znajdował się w terminalnej fazie ciężkiej choroby, nad lot kosmiczny. Oczywiście nie życzę tego Fergussonowi, ale jego decyzję należy uszanować. A że Starliner to na razie kupa złomu, to fakt...
Waldemar Zwierzchlejski
http://lk.astronautilus.pl

Offline gszczepa

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 601
  • LOX/CH4
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2020, 21:15 »
Pojawiła się informacja (na blogu MF), że zmiana w składzie załogi (wymiana na astronautę NASA) spowoduje kilkadziesiąt milionów dolarów dodatkowego przychodu dla Boeinga. To byłaby silna motywacja żeby przekonać kogoś żeby się jednak zastanowił czy nie ma bardzo ważnych spraw rodzinnych....

Offline mss

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 9506
  • he/him
    • Astronauci i ich loty...
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2020, 19:01 »
Ta sprawa osobista Chrisa Fergusona w przyszłym roku to ślub jego córki wg doniesień Fox News.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2020, 19:09 wysłana przez mss »
"Why is it that nobody understands me, yet everybody likes me?"
- Albert Einstein

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2020, 19:01 »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 10, 2020, 20:17 »
Ta sprawa osobista Chrisa Fergusona w przyszłym roku to ślub jego córki wg doniesień Fox News.

I to rozwiązuje teorie spiskowe. ;)

Offline gszczepa

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 601
  • LOX/CH4
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2020, 21:28 »
Przyznam szczerze, że nie czuję się przekonany. Astronauci przeżywali na orbicie narodziny własnych dzieci i nie rezygnowali z lotów z tego powodu. Ślub to też wydarzenie które można nieco przesunąć, zwłaszcza z takim wyprzedzeniem - to nie 3-letni lot na Marsa. Pierwszy załogowy lot Dragona trwał 2 miesiące, lot Boeinga nie będzie raczej znacznie dłuższy. W dodatku, w tym momencie planowany jest na czerwiec, a mamy październik i nikt się specjalnie nie zdziwi jak znowu się przesunie.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 10, 2020, 21:32 »
Wydaje mi się, że pewną część niepewności tutaj dorzuca obecna sytuacja. Ślub i wesele to ryzyko infekcji, co oczywiście NASA chce ominąć. Data tego lotu załogowego jest pewnie bardziej płynna niż data ślubu :) zatem jest ryzyko, że ślub byłby przed a nie po misji. A to pewnie za duże ryzyko dla NASA.

Pewnie w 2018 roku by się tym nie przejmowano. :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 23, 2020, 22:29 »
Ferguson raczej już nie poleci w kosmos jako astronauta NASA, który przeszedł ze swoim zawodem do prywatnej firmy. Teraz taką szansę ma przed sobą Michael Lopez-Alegria, który pracuje od kilku lat w Axiom i ma być dowódcą pierwszego turystycznego lotu tej firmy na Dragonie. Start ma odbyć się jesienią przyszłego roku. Obecnie ma 62 lata, więc jeśli coś nie wyjdzie, to też straci szansę.

Offline mss

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 9506
  • he/him
    • Astronauci i ich loty...
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 30, 2021, 19:15 »
NASA, Boeing Test Crew Return and Recovery Procedures

Jan 29, 2021



Landing and recovery teams from Boeing and NASA take part in a crew landing dress rehearsal at the U.S. Army’s White Sands Space Harbor in New Mexico in preparation for missions returning with astronauts from the International Space Station as part of the agency’s Commercial Crew Program.
Credits: Boeing




During a recent crew landing dress rehearsal at the U.S. Army's White Sands Space Harbor in New Mexico, the team simulated a scenario in which a crew member needed to be transferred to The University of New Mexico Hospital in Albuquerque via an Air Center medical helicopter.
Credits: Boeing


Cytuj
Landing and recovery teams from Boeing and NASA recently completed a crew landing dress rehearsal at the U.S. Army’s White Sands Space Harbor in New Mexico, in preparation for missions returning with astronauts from the International Space Station as part of the agency’s Commercial Crew Program.

When astronauts land after their journey to the space station on Boeing’s CST-100 Starliner spacecraft, recovery teams must be able to remove the crew from the capsule quickly. In the unlikely event of a medical emergency, Boeing and NASA also partner with local trauma teams who are trained to provide the highest level of coordinated, specialized care.

“We are working with Level 1 trauma centers that are fully staffed and have a full complement of doctors and nurses for a variety of conditions and disciplines, allowing us to plug into a network of the best very quickly,” said Michael Schertz, Boeing Starliner medical coordinator and a leader on the landing and recovery team.

During the training exercise, the team simulated a scenario in which a crew member needed to be transferred to The University of New Mexico Hospital (UNMH) in Albuquerque via an Air Center medical helicopter. UNMH is the only academic health center in the state and serves as the primary teaching hospital for The University of New Mexico’s School of Medicine, which means their staff uses cutting edge medical research, technology and specialty patient care.

“While the likelihood of a medical incident requiring this level of care is small, we just don't know enough to rule out the risk. As such, we prepare for the worst in the hope we never need it,” said Chris Ferguson, Boeing astronaut and director of Commercial Crew Mission Integration and Operations.

Boeing’s Starliner is designed to land on land, and is expected to touch down at one of five potential landing zones in the western United States, including two in New Mexico, and one in Utah, Arizona and California. Safety teams are coordinating with the University of Utah Health for the Utah landing site, Banner - University Medical Center Tucson, an academic hospital affiliated with the University of Arizona, for the Arizona landing zone, and Edwards Air Force Base for California landings.

During the final “run-for-record,” obstacles were introduced in order to simulate an emergency scenario, in which the team succeeded at locating the Starliner, configuring capsule support equipment, opening the hatch and removing the crew in less than an hour.

“The landing and recovery teams work ‘on the clock,’” Ferguson said. “There are reasons why the crew should be extracted from the spacecraft within a fixed time of about an hour. This takes all the skill, coordination and practice of a racing car pit crew. As such, this was the teams’ graduation event, and they did very well. I was very proud of their performance.”

Most of the landing sites are very remote and can experience extreme temperature swings within a 24-hour period. There is also wildlife, including poisonous scorpions and snakes that can injure staff. This is factored into the plans ensuring redundancy is in place to transport anyone who needs care without hindering the landing and recovery operations.

These exercises are a necessary step in preparing the teams for all aspects of a mission ahead of Boeing’s second uncrewed Orbital Flight Test (OFT-2), as well as crewed flights to the space station.

“Commercial Crew Program missions do not end until crew members are safely out of the Starliner,” said Steve Stich, manager of NASA’s Commercial Crew Program. “Training exercises like this are essential to ensuring the entire team is prepared for every scenario.”

Boeing also trains with the White Sands and Dugway Fire Departments, and several Cochise County municipalities to ensure this continuity of care is available at all of the potential landing sites.

“While we bring many of our own resources to support a landing, we rely heavily on the local authorities for assistance with security and protection of the public during landing events,” Ferguson said. “The trauma teams at our medical facilities also have been very interested to participate and learn from the NASA experts about space medicine. As spaceflight becomes more commonplace, there will be a growing need for familiarity with this field. It’s a very special role, and they have risen to meet it.”

NASA and Boeing are targeting no earlier than March 25 for the launch of OFT-2, and summer 2021 for the company’s Crew Flight Test (CFT). CFT crew members Barry “Butch” Wilmore, Mike Finke and Nicole Mann continue to train for the inaugural crewed flight test of the Starliner spacecraft.

https://www.nasa.gov/feature/nasa-boeing-test-crew-return-and-recovery-procedures
"Why is it that nobody understands me, yet everybody likes me?"
- Albert Einstein

Offline mss

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 9506
  • he/him
    • Astronauci i ich loty...
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 30, 2021, 19:26 »
Najnowsza fotka załogi przy testach związanych z OFT-2 (26.01.2021):

Cytuj
Col. Mike Fincke: Spent yesterday at Kennedy Space Center with our Starliner crew and TeamStarliner running through procedures getting ready for the uncrewed OFT2 launch on 25 March 2021.
Mark your calendars! Excited!

źródło: https://twitter.com/AstroIronMike/status/1354547236689084417
"Why is it that nobody understands me, yet everybody likes me?"
- Albert Einstein

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 308
  • Rzeczpospolita Marsjańska
    • Moja gra mobilna - testujcie
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 30, 2021, 21:09 »
Ciekawe czy ten śmigłowiec ze zdjęcia to jakaś wersja cywilna Eurocopter EC725 Caracal ?

Boeing używa francuskich śmigłowców ? a może NASA ?



Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline schuttenbach

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 30, 2021, 21:13 »

Offline astropl

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5266
  • Zmieściłem się w Sojuzie :)
    • Loty Kosmiczne
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2021, 21:16 »
N591AC - Eurocopter Super Puma (EC-225) (twin-turboshaft). Właściciel - TVPX AIRCRAFT SOLUTIONS INC TRUSTEE.
Waldemar Zwierzchlejski
http://lk.astronautilus.pl

Offline mss

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 9506
  • he/him
    • Astronauci i ich loty...
"Why is it that nobody understands me, yet everybody likes me?"
- Albert Einstein

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8594
Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 04, 2021, 00:15 »
Wg https://www.nasa.gov/press-release/nasa-invites-media-to-prelaunch-launch-activities-for-boeing-s-orbital-flight-test-2

CFT jest planowany dopiero na wrzesień 2021 !

Porażka! Chińczycy będą deptać Srebrny Glob zanim Boeing wyślę załogowo tę kapsułę na LEO  :P

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Boeing - Crew Flight Test (2021)
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 04, 2021, 00:15 »