Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1348602 razy)

0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2385 dnia: Kwiecień 20, 2015, 19:37 »
Kilka nowych zdjęć z okolic 39A. Więcej: http://imgur.com/a/T7Yim

"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2386 dnia: Kwiecień 20, 2015, 20:33 »
Jakiej wielkości może być ta hala?

Offline gelo

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 215
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2387 dnia: Kwiecień 20, 2015, 21:14 »
Cytuj
The 300-foot-long structure

Czyli około 90 metrów długości. Więcej nie znalazłem, ale wysokość "na oko" z 25-30 metrów.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2388 dnia: Kwiecień 23, 2015, 14:39 »
Trochę newsów od Marka Florydziaka:
 Najnowsze plotki z okolic SpaceX wskazują na to że nowa wersja Falcona 9 będzie jednak używała schłodzonego paliwa. SpaceX testuje w Kalifornii procedury i urządzenia wymagane do tego celu. Co ciekawe pierwszy lot rakiety używającej nowych silników i schłodzonego paliwa nie będzie nowym Falconem 9 v1.2. Test ten wykonany zostanie przy okazji testu ratowania kapsuły przy max-q, który odbędzie się w Kalifornii. Do jego celu użyty zostanie Falcon 9-R, który jest niepotrzebny jako że SpaceX zrezygnował z testów za pomocą tej rakiety i koncentruje się na testowaniu lądowań używając prawdziwych F9 w prawdziwych misjach. Plotki twierdzą że SpaceX tak zaprojektował platformę żeby można było tankować zarówno F9 v1.1 jak i v1.2 - przez jakiś czas obie te rakiety będą latały równolegle.

Z innych ciekawostek to SpaceX przeprowadził wczoraj udany test statyczny pierwszego stopnia który zostanie użyty do poniedziałkowego startu.
Trochę przepychanek wokół nowego adaptora:
 NASA opublikowała dziś zdjęcie pierwszego adaptora do cumowania który ma zostać zainstalowany na ISS. Jest on zgodny z nowym standardem cumowania (International Docking System Standard). ISS będzie miało dwa takie adaptory zainstalowane. Pierwszy z nich poleci w kosmos w bagażniku Dragona lecącego z misją CRS-7 a drugi z CRS-9.

Boeing w kapsule CST-100 będzie używał dostarczonego przez NASA modułu dokowania. Żeby było śmieszniej to Being buduje ten moduł na zlecenie NASA = najpierw zarobi na jego budowie, a potem dostanie go od NASA. SpaceX nie był tym zachwycony, więc odmówił takiego rozwiązania i planuje wyprodukować moduł dokowania samodzielnie.

Ciekawostką jest także to że poprzednia wersja tego modułu dokowania została zamontowana na teleskopie Hubble i podobno jest ona kompatybilna z obecnym standardem. A to otwiera możliwość użycia kapsuły Dragon V2 do misji mającej na celu przedłużenie życia teleskopu. SpaceX twierdzi że taka misja jest możliwa, choć wymagała by dodatkowego modułu napędowego w bagażniku.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2388 dnia: Kwiecień 23, 2015, 14:39 »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8589
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2389 dnia: Kwiecień 23, 2015, 15:18 »
Trochę newsów od Marka Florydziaka:
 Najnowsze plotki z okolic SpaceX wskazują na to że nowa wersja Falcona 9 będzie jednak używała schłodzonego paliwa. SpaceX testuje w Kalifornii procedury i urządzenia wymagane do tego celu. Co ciekawe pierwszy lot rakiety używającej nowych silników i schłodzonego paliwa nie będzie nowym Falconem 9 v1.2. Test ten wykonany zostanie przy okazji testu ratowania kapsuły przy max-q, który odbędzie się w Kalifornii. Do jego celu użyty zostanie Falcon 9-R, który jest niepotrzebny jako że SpaceX zrezygnował z testów za pomocą tej rakiety i koncentruje się na testowaniu lądowań używając prawdziwych F9 w prawdziwych misjach. Plotki twierdzą że SpaceX tak zaprojektował platformę żeby można było tankować zarówno F9 v1.1 jak i v1.2 - przez jakiś czas obie te rakiety będą latały równolegle.

Z innych ciekawostek to SpaceX przeprowadził wczoraj udany test statyczny pierwszego stopnia który zostanie użyty do poniedziałkowego startu.
Trochę przepychanek wokół nowego adaptora:
 NASA opublikowała dziś zdjęcie pierwszego adaptora do cumowania który ma zostać zainstalowany na ISS. Jest on zgodny z nowym standardem cumowania (International Docking System Standard). ISS będzie miało dwa takie adaptory zainstalowane. Pierwszy z nich poleci w kosmos w bagażniku Dragona lecącego z misją CRS-7 a drugi z CRS-9.

Boeing w kapsule CST-100 będzie używał dostarczonego przez NASA modułu dokowania. Żeby było śmieszniej to Being buduje ten moduł na zlecenie NASA = najpierw zarobi na jego budowie, a potem dostanie go od NASA. SpaceX nie był tym zachwycony, więc odmówił takiego rozwiązania i planuje wyprodukować moduł dokowania samodzielnie.

Ciekawostką jest także to że poprzednia wersja tego modułu dokowania została zamontowana na teleskopie Hubble i podobno jest ona kompatybilna z obecnym standardem. A to otwiera możliwość użycia kapsuły Dragon V2 do misji mającej na celu przedłużenie życia teleskopu. SpaceX twierdzi że taka misja jest możliwa, choć wymagała by dodatkowego modułu napędowego w bagażniku.

Ciekawa opcja z naprawą HST przez misję Dragona. Tylko czy jest jej sens gdy data wysłania JWST zbliża się wielkimi krokami? Chyba, żeby podczas startu JWST coś poszło nie tak, wówczas taki scenariusz jest sensowny.  ::)

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2390 dnia: Kwiecień 23, 2015, 15:25 »
JWST ma "paczeć" w zakresie podczerwonym. HST "paczy" od UV do bliskiego IR.

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8589
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2391 dnia: Kwiecień 23, 2015, 15:39 »
JWST ma "paczeć" w zakresie podczerwonym. HST "paczy" od UV do bliskiego IR.

QWiem o ty. Tylko czy to jest pod względem naukowym duża różnica w naukach astronomicznych?
Czy tylko dla widzialnej części światła warto wydać miliardy dolarów na naprawe HST?

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2392 dnia: Kwiecień 23, 2015, 16:55 »
Moim zdaniem tak. Spektrum od UV do IR (nie tylko VIS) to jednak bogate źródło danych. Zatem się przydało mieć prawdziwego następcę HST...

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2393 dnia: Kwiecień 24, 2015, 17:16 »
 Na forum NASASpaceFlight.com pojawiły się zdjęcia kratownicy, której SpaceX użyje jako podstawy do startu Dragona V2 w teście systemu ratowania kapsuły. Test jak pisałem planowany jest na 5 maja. Ciekawostką jest także to że 8 silniczków SuperDraco będzie miało razem prawie dwa razy większy ciąg niż silnik A-7 z rakiety Redstone MRLV za pomocą której Alan Shepard poleciał na wycieczkę suborbitalną 54 lata temu (5 maja będzie właśnie rocznica).
http://florydziak.blogspot.com/2015/04/kratownica-do-testu-systemu-ratowania.html

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2394 dnia: Kwiecień 29, 2015, 22:42 »
Okazuje się, że nie dawna awaria Progressa M-27M powoduje konieczność modyfikacji przyszłych misji transportowych Dragon CRS... pytanie tylko jak poważnych? Czy zdemoluje tylko ładownię Dragona CRS-7 czy może cały ten program?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 22:44 wysłana przez jsc »

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2395 dnia: Kwiecień 29, 2015, 23:51 »
Okazuje się, że nie dawna awaria Progressa M-27M powoduje konieczność modyfikacji przyszłych misji transportowych Dragon CRS... pytanie tylko jak poważnych? Czy zdemoluje tylko ładownię Dragona CRS-7 czy może cały ten program?
Dlaczego miałby zdemolować cały program??? , pewnie wcisną jakiś baniak na wodę i git;)

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2396 dnia: Kwiecień 30, 2015, 00:13 »

rekonstrukcja testu ratowania kapsuły dragon 5 maja

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2397 dnia: Kwiecień 30, 2015, 00:38 »
Spacex zdobył kontrakt od arabów na wystrzelenie w 2018 roku falkonem heavy arabsat 6A

Arabsat said it will sign a contract with SpaceX to launch the Arabsat 6A satellite. Arabsat 6A is sized to launch on SpaceX’s Falcon Heavy rocket, according to industry officials.
The company did not identify a launch site for Arabsat 6A, which Lockheed Martin officials said would be ready to fly in 2018, when SpaceX plans to have launch pads ready at Kennedy Space Center in Florida and near Brownsville, Texas, to support Falcon Heavy launches.
The Falcon Heavy’s inaugural test flight is scheduled later this year.
http://spaceflightnow.com/2015/04/29/arabsat-contracts-go-to-lockheed-martin-arianespace-and-spacex/

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2398 dnia: Kwiecień 30, 2015, 00:39 »

rekonstrukcja testu ratowania kapsuły dragon 5 maja

Filmik z przyszłości?

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2399 dnia: Kwiecień 30, 2015, 12:02 »
Marsie - dobra wiadomosc ;) Sa jeszcze jakies kontrakty na FH ? Brak zainteresowania ze strony klientow to chyba jedna z przyczyn opoznienia pierwszego startu.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2399 dnia: Kwiecień 30, 2015, 12:02 »