Autor Wątek: Bigelow Aerospace  (Przeczytany 182303 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #495 dnia: Marzec 08, 2016, 12:47 »
Myślę że 53 tony udźwigu FH jest już mocno nieaktualne biorac pod uwage jak wzrosły osiągi w Falconie 9 1.2 po wprowadzeniu zmian względem wersji 1.1.

Offline magiczny

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 552
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #496 dnia: Marzec 08, 2016, 13:40 »
Mogę zapytać ile udźwigu ma mieć wersja 1.2?

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #497 dnia: Marzec 08, 2016, 13:41 »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #498 dnia: Marzec 19, 2016, 21:11 »
Za niecałe trzy tygodnie BEAM w końcu trafi na ISS. Jak dobrze pójdzie, bo czeka już co najmniej od września ubiegłego roku.



BEAM będzie zacumowany do ISS przez dwa lata, w tym czasie astronauci będą wchodzić do niego 3-4 razy w roku na kilka godzin by ściągnąć dane z czujników i dokonać ogólnej oceny stanu modułu. Jego rozmiary po rozłożeniu: długość 3,9 m, średnica 3,15 m.

Więcej: http://blogs.nasa.gov/spacex/2016/03/18/spacex-8-experiments-to-cover-habitat-drug-research/.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #498 dnia: Marzec 19, 2016, 21:11 »

Offline station

  • Sir Astronaut
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3823
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #499 dnia: Marzec 23, 2016, 10:42 »
Zakładam, że ta wysoce posunięta ostrożnosć wynika z koniecznosci przetestowania modulu przede wszystkim pod wzgledem... szczelnosci i odpornosci na uderzenia mikrometeorów?
Rosyjski program kosmiczny to dziś strzelanie rakietami w martwe obiekty na orbicie.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #500 dnia: Marzec 25, 2016, 22:51 »
Bigelow podał na swojej stronie podstawowe parametry BEAM-a (chyba po raz pierwszy zostało to upublicznione?):

Masa (t)  Długość (m)  Średnica (m)  Objętość (m3
spakowany      1,4  2,16  2,36  3,6 
rozlożony1,4  4,013,2316

Ponadto pokazało się kilka nowych grafik, pokażę tylko te z widokiem wnętrza:




Źródło: http://bigelowaerospace.com/beam/

Ciekaw jestem zdjęć zrobionych już na orbicie. Czy będzie to wyglądało jak źle rozstawiony namiot - tak jak w Genesis?

Offline maciek97p

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #501 dnia: Marzec 25, 2016, 23:32 »
4,4 krotny wzrost objętości

Offline magiczny

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 552
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #502 dnia: Marzec 26, 2016, 01:13 »
Rozumiem, że to co jest w środku służyć ma tylko do napompowana modułu? Tam chyba nie mało być nic do podtrzymywania życia?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #503 dnia: Marzec 26, 2016, 09:24 »
Na stronie nic nie piszą o podtrzymywaniu życia, tylko o monitorowaniu warunków. Skoro ludzie mają tam tylko zaglądać, to taki system pewno nie miałby wiele do roboty poza utrzymywaniem stałej temperatury.

Przy okazji warto zwrócić uwagę, że to Bigelow robi system podtrzymywania życia dla boeingowego Starlinera.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #504 dnia: Kwiecień 07, 2016, 22:30 »
Foust ćwierknął:

Cytuj
Jeff Foust ‏@jeff_foust 3 godz.3 godziny temu
Bigelow: hope to deploy two B330 modules, attached to each other, in orbit by 2020. Combined volume of 660 cubic meters.

Czyli w 2020 stacja Bigelowa złożona z dwóch B330.

Offline station

  • Sir Astronaut
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3823
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #505 dnia: Kwiecień 07, 2016, 23:07 »
Oświećcie mnie, dwa moduły połączone, ok, ale co dalej? Po głowie chodzi mi przede wszystkim moduł napędowy. W końcu jakoś to ustrojstwo musi być na orbicie "podtrzymywane" przy życiu. Z góry dziękuję za jakiś render pierwszej tego typu stacji, bo przecież także gdzieś trzeba w projekcie uwzględnić panele baterii fotowoltaicznych itp. potrzebne elementy.
Rosyjski program kosmiczny to dziś strzelanie rakietami w martwe obiekty na orbicie.

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #506 dnia: Kwiecień 07, 2016, 23:53 »
Czego jak czego, ale renderków nie brakuje, pierwszy z brzegu:


http://www.huffingtonpost.co.uk/jodie-tyley/tim-peake-holiday-to-space_b_9029898.html

Co do napędu, Bigelow ma w planach całą flotę holowników, ale głównie z myślą o lataniu w dalsze rejony niż LEO. Same moduły BA-330 mają być wyposażone w silniki reakcyjne:
Cytuj
Around the perimeter of the airlock of the BA-330 are two propulsive thrusters. The aft propulsion module system uses monopropellant hydrazine (non-refillable), while the forward propulsion system is regulated gaseous hydrogen/gaseous oxygen system that is refillable through the Environmental Control and Life Support (“ECLS”) oxygen generation system.

Artykuł sprzed dwóch lat, ale dużo ciekawych informacji: http://www.nasaspaceflight.com/2014/02/affordable-habitats-more-buck-rogers-less-money-bigelow/

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6535
  • Realista do bólu;-)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #507 dnia: Kwiecień 08, 2016, 10:15 »
Mowilo sie o wyzszej orbicie niz ta na jakiej lata ISS czyli okolo 500km. Opory atmosfery sa tam wtedy o wiele mniejsze. Z powazaniem
                                                                                                                                                                                   Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #508 dnia: Kwiecień 08, 2016, 12:24 »
Na NSF doniesiono, że podczas konferencji przedstartowej Dragona Bigelow stwierdził, że "the only LV that can launch the B330 (now and for the foreseeable future) is an Atlas V 552 namely because of its taller fairing."

Czyli że tylko Atlas V 552 będzie mógł wynieść B330 na orbitę ze względu na rozmiary jego "bagażnika". Czyżby były jakieś przeszkody, by w takim FH zainstalować powiększoną owiewkę?

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #509 dnia: Kwiecień 08, 2016, 14:13 »
Dziwne -FH powinien mieć większą owiewkę

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #509 dnia: Kwiecień 08, 2016, 14:13 »