Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1347513 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23205
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1110 dnia: Marzec 14, 2013, 21:20 »
11 urodziny SpaceX! Oto ich materiał propagandowy:


LooZ^

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1111 dnia: Marzec 14, 2013, 21:39 »
W 1:17 baza na Marsie, ktoś się podejmie interpretacji co tam widzimy i który to rok? ;)

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8007
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1112 dnia: Marzec 15, 2013, 00:31 »
W 1:17 baza na Marsie, ktoś się podejmie interpretacji co tam widzimy i który to rok? ;)

Red Dragona, perspektywa pewnie coś w okolicach 2020-2030 jak dobrze pójdzie :)

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8588
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1113 dnia: Marzec 15, 2013, 11:49 »
11 urodziny SpaceX! Oto ich materiał propagandowy:



No to 100 lat i więcej dla Space X wraz z całą załogą na pokładzie!!!  ;D

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1113 dnia: Marzec 15, 2013, 11:49 »

velo

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1114 dnia: Marzec 17, 2013, 16:57 »
ploteczki ze spacex, info z NSF, tekst za http://www.rocketeers.co.uk/node/3271

Some frankly astounding rumours are emerging about the near term development plans for SpaceX's launch systems (NSF forum links here, here and here):

On the maiden flight of the Falcon-9 v1.1 from Vandenberg, carrying the CASSIOPE scientific satellite, after stage separation the first stage will turn around on cold-gas thrusters, and attempt a re-entry and powered "landing" into the waters of the Pacific. As well as being visually spectacular, if successful this will be a considerable step forward in the development of an operational RLV.
The next VTVL demonstrator vehicle Grasshopper 2 is currently under construction from the first stage tankage test article for the F9 v1.1. This demonstrator will be much closer to a flightweight system, with deployable landing legs, and is expected to fly to a maximum altitude of 300,000ft from White Sands and return.

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1115 dnia: Marzec 17, 2013, 17:13 »
super wiadomości:) oby się potwierdziły

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1116 dnia: Marzec 17, 2013, 17:39 »
The next VTVL demonstrator vehicle Grasshopper 2 is currently under construction from the first stage tankage test article for the F9 v1.1. This demonstrator will be much closer to a flightweight system, with deployable landing legs, and is expected to fly to a maximum altitude of 300,000ft from White Sands and return.

Nie jestem pewien, czy mam kompletne wiadomości odnośnie aktualnego rekordu wysokości dla konstrukcji VTVL, ale Grasshopper 2 na pewno pobiłby go wznosząc się na ponad 90 km.

Ostatnio New Shepard (a właściwie jego moduł napędowy PM-2) wzniósł się na ok. 14 km, ale niestety rozbił się po utracie kontroli nad nim (2011 r.). Zdaje mi się, że rekord wynosi więc 3,14 km statku DC-XA z 1996 r., ale nie jestem pewny, czy coś nie doleciało wyżej i potem wylądowało.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2406
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1117 dnia: Marzec 17, 2013, 18:57 »
Ostatnio New Shepard (a właściwie jego moduł napędowy PM-2) wzniósł się na ok. 14 km, ale niestety rozbił się po utracie kontroli nad nim (2011 r.). Zdaje mi się, że rekord wynosi więc 3,14 km statku DC-XA z 1996 r., ale nie jestem pewny, czy coś nie doleciało wyżej i potem wylądowało.

Apollo LM, chociaż ten to najpierw wylądował, a później odleciał :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1118 dnia: Marzec 17, 2013, 19:09 »
Ostatnio New Shepard (a właściwie jego moduł napędowy PM-2) wzniósł się na ok. 14 km, ale niestety rozbił się po utracie kontroli nad nim (2011 r.). Zdaje mi się, że rekord wynosi więc 3,14 km statku DC-XA z 1996 r., ale nie jestem pewny, czy coś nie doleciało wyżej i potem wylądowało.

Apollo LM, chociaż ten to najpierw wylądował, a później odleciał :)

Podobnie jak niektóre Łuny. Ale Księżyc to inna kategoria "wagowa" ;)

Offline Stazx

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Arkady Darell
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1119 dnia: Marzec 19, 2013, 00:13 »
On the maiden flight of the Falcon-9 v1.1 from Vandenberg, carrying the CASSIOPE scientific satellite, after stage separation the first stage will turn around on cold-gas thrusters, and attempt a re-entry and powered "landing" into the waters of the Pacific. As well as being visually spectacular, if successful this will be a considerable step forward in the development of an operational RLV.
The next VTVL demonstrator vehicle Grasshopper 2 is currently under construction from the first stage tankage test article for the F9 v1.1. This demonstrator will be much closer to a flightweight system, with deployable landing legs, and is expected to fly to a maximum altitude of 300,000ft from White Sands and return.

Wow!!!

Jeżeli się to potwierdzi, to będzie to naprawdę duży postęp w kierunku "Reusable Launch System" czy jak oni to nazywają. Zwłaszcza próba wylądowania dolnym stopniem Falcona byłaby bombowa. Nie mogę się doczekać.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1120 dnia: Marzec 20, 2013, 18:16 »
Silnik 1D gotowy:
http://florydziak.blogspot.com/2013/03/merlin-1d.html

Nieźle, prawie dwa razy większy ciąg niż 1C = F9 będzie miała trochę większy udźwig.
Zapraszam na mój blog :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1121 dnia: Marzec 20, 2013, 19:30 »
Nieźle, prawie dwa razy większy ciąg niż 1C = F9 będzie miała trochę większy udźwig.

Skąd te informacje? Według strony SpaceX Merliny 1C i 1D mają ciąg na poziomie morza odpowiednio 512 i 650 kN (115 i 147 lbf). 1,28 to nie "prawie" 2.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1122 dnia: Marzec 20, 2013, 19:41 »
Skąd te informacje? Według strony SpaceX Merliny 1C i 1D mają ciąg na poziomie morza odpowiednio 512 i 650 kN (115 i 147 lbf). 1,28 to nie "prawie" 2.

Oparłem się o info że 1C ma ciąg 350 kN: http://en.wikipedia.org/wiki/Merlin_(rocket_engine)#Merlin_1C
Zapraszam na mój blog :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6849
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1123 dnia: Marzec 20, 2013, 19:50 »
Skąd te informacje? Według strony SpaceX Merliny 1C i 1D mają ciąg na poziomie morza odpowiednio 512 i 650 kN (115 i 147 lbf). 1,28 to nie "prawie" 2.

Oparłem się o info że 1C ma ciąg 350 kN: http://en.wikipedia.org/wiki/Merlin_(rocket_engine)#Merlin_1C

No tak, piszą tam, że 350 kN miała wersja do F1. Jednak SpaceX podaje, że 512 kN: http://www.spacex.com/falcon1.php.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1124 dnia: Marzec 20, 2013, 20:00 »
No tak, piszą tam, że 350 kN miała wersja do F1. Jednak SpaceX podaje, że 512 kN: http://www.spacex.com/falcon1.php.

Wierzyłbym raczej SpaceX niż Wikipedia ;) Zaraz poprawię na blogu.

P.S. Czyli F9 nie pracował na pełnej mocy podczas startu F1 - ciekawe dlaczego?
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2013, 20:04 wysłana przez MarekFloryda »
Zapraszam na mój blog :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #1124 dnia: Marzec 20, 2013, 20:00 »