Autor Wątek: Napędy i silniki  (Przeczytany 105786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6000
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #210 dnia: Grudzień 30, 2016, 11:55 »
Zwracam uwage, ze nawet jesli to dziala to dosc ... slabo;-) W porowaniu do jonowcow to o rzad wartosci slabsza sila. Nie mamy tyle energii na orbicie aby cos takiego zasilac;-) Dlatego watpie aby chinczyyc to chcieli uzyc w swojej stacji kosmicznej.
Z powazaniem
                                                                                               Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline velo

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1984
    • OrientSpace - Sektor kosmiczny okiem orientalisty
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #211 dnia: Grudzień 30, 2016, 11:59 »
Dokładnie nie ma tu żadnej poważnej analizy.

Jedynie parabolicarc zrobil art na ten temat - ale ze zródlem prowadzacym do BusinessInsider (ktore zrodlem branzowym jednak nie jest)

Nieco szukalem po angielskich stronach chinskiej agencji kosmicznej - jak i w ich dopiero co opublikowanym white paper. Nic nie ma.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 22595
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #212 dnia: Grudzień 30, 2016, 13:35 »
Czyli tak naprawdę źródłem informacji o chińskim emdrive są media a nie chińskie oficjalne zapowiedzi. Gdyby było to oficjalnie ogłoszone u Chińczyków, to miałoby to z pewnością inną formę niż artykuł w amerykańskich mediach. :)

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #213 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:43 »
http://digitalpaper.stdaily.com/http_www.kjrb.com/kjrb/html/2016-12/11/content_357004.htm?div=-1

Mój chiński cokolwiek ostatnio kuleje, ale z pomocą Google Translatora da się co nieco zrozumieć.
W sumie to jest chyba dość poważne źródło, bo artykuł zamieszczony w oficjalnej gazetce chińskiego Ministerstwa Nauki i Technologii. Translator niektóre rzeczy dziwnie tłumaczy (krowa to Newton :P), ale piszą wprost o EM Drive i o gotowym prototypie do testów na orbicie.

Cytuj
"Udało nam się opracować kilka specyfikacji więcej niż jednego prototypu, tworzenie platformy eksperymentalnej weryfikacji zakończonego mN utopił pomiaru poziomu testu mikro, powtarzanych przez lata doświadczeń i odpowiadających im zaburzeń śledczych badanych, aby potwierdzić rodzaj pędnika istnieje sens. "Chen Yue wprowadzone, mają ukończone urządzenie testowe mogą być wykorzystywane do badań prób w locie prowadzonych walidacji na orbicie.

    "Ta technologia jest obecnie w późnych stadiach zasady weryfikacji późniejsze celem jest uczynienie technologii jak tylko praktyczne zastosowanie w dziedzinie inżynierii satelitarnej, ale wiele badań pozostaje do zrobienia." Chiny Akademia Technologii Kosmicznych Wydziału Łączności Satelitarnej, powiedział główny architekt Li Feng obecny prototyp nieporęczne, mniej oporowe wymagają podejścia Specjalne prace, jamy optymalizacji konstrukcji, w celu poprawy współczynnika jakości jamy, zmniejszyć straty energii mikrofalowej, a bardziej efektywnie wykorzystywany do generowania ciąg. Obecnie zmierzyć poziom mikro oporowe do krowiego poziomu MN, zostanie zwiększona do co najmniej stu poziomu klasy mN nawet krowy mogą być wykorzystane do kontroli położenia na orbicie satelita, i tak dalej.

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #213 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:43 »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 22595
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #214 dnia: Grudzień 30, 2016, 21:58 »

Offline docktor

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 556
  • Astronautyka w domu i zagrodzie
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 01, 2017, 11:57 »
[
Ależ dotyczą. O ile EM drive wytwarza ciąg.

To nie jest silnik odrzutowy. Jeżeli w ogóle działa.
"Space is hard"

Offline JoachimK

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 305

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1051
  • 65-ty ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
    • Nauka - Trek.pl
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #217 dnia: Luty 23, 2017, 22:41 »
Pojawiło się trochę nowych informacji o postępach w pracach nad silnikiem VASIMR
http://www.nextbigfuture.com/2017/02/vasimr-plasma-rocket-targeting-100.html



Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2539
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #218 dnia: Luty 23, 2017, 23:55 »
Pojawiło się trochę nowych informacji o postępach w pracach nad silnikiem VASIMR
http://www.nextbigfuture.com/2017/02/vasimr-plasma-rocket-targeting-100.html

Już myślałem że projekt poległ - na ISS mieli testować pomniejszoną wersję tego silnika i cisza

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6000
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #219 dnia: Luty 24, 2017, 01:18 »
Pojawiło się trochę nowych informacji o postępach w pracach nad silnikiem VASIMR
http://www.nextbigfuture.com/2017/02/vasimr-plasma-rocket-targeting-100.html

Już myślałem że projekt poległ - na ISS mieli testować pomniejszoną wersję tego silnika i cisza
             ... bo polegl. Projekt byl polityczny, ale chyba nawet pomimo tego, ze bardzo chciano aby zadzialal, sa jednak problemy techniczne nie do przezwyciezenia na teraz. Zubrin mial 100% racje. Z powazniem
                                                                                                Adam Przybyla
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2017, 09:40 wysłana przez Adam.Przybyla »
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 21342
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #220 dnia: Marzec 05, 2017, 19:47 »
Silniki jądrowe – przegląd technologii (część I)
BY REDAKCJA ON 4 MARCA 2017


Silnik jądrowy NERVA

Zapraszamy na przegląd kilku najciekawszych koncepcji silników jądrowych, jakie proponowano dla różnych misji kosmicznych.

Autorem artykułu jest Wojciech Kasprzak – serdecznie dziękujemy za przesłanie!

Jesteśmy świadkami ostatecznych etapów rozwoju chemicznych technologii rakietowych. Technologie te służyły nauce i wojsku od czasów II Wojny Światowej i większość osób kojarzy loty kosmiczne wyłącznie z tym typem napędów. Większość jest również świadoma ich ograniczeń. Z tej świadomości biorą się również opinie, że ludzka obecność poza studnią grawitacyjną Ziemi jest zbyt kosztowna i niebezpieczna. (...)


Widok ogólny silnika jądrowego (NASA)

http://kosmonauta.net/2017/03/silniki-jadrowe-przeglad-technologii-czesc-i/#prettyPhoto

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 21342
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #221 dnia: Kwiecień 01, 2017, 20:15 »
Silniki jądrowe – projekty Rover i NERVA (cz. II)
BY KRZYSZTOF KANAWKA ON 31 MARCA 2017

(...)Zarówno NERVA jak i Rover nie przetrwały końca programu księżycowego Apollo. Napędy jądrowe tego typu były rozważane dla następnej fazy programu eksploracji opartej na drugiej generacji statków Apollo, koncentrującej się na Marsie.  “Project Rover” zakończył działalność w 1972 roku, tuż po zakończeniu działań programu NERVA. Brak zapotrzebowania na napędy pozwalające wyjść poza studnię grawitacyjną Ziemi w erze wahadłowców połączony z utratą poparcia kluczowych polityków przerwał prace jeszcze przed wydaniem owoców w postaci decyzji budowy napędu jądrowego przetestowanego w locie. (...)

http://kosmonauta.net/2017/03/silniki-jadrowe-projekty-rover-i-nerva-cz-ii/

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 21342
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #222 dnia: Kwiecień 08, 2017, 20:19 »
Silnik rakietowy wydrukowany w 3D
PIĄTEK, 07 KWIETNIA 2017, 13:33 Katarzyna Stróż

(...)Wydrukowanie w skali 1:1 części silnika składającej się z zaledwie dwóch elementów o złożonej geometrii zajęło miesiąc. Konwencjonalna produkcja obejmuje łączenie ze sobą większej liczby elementów, konieczność wykorzystania innego materiału i dodatkowych kilka miesięcy pracy. Jeśli firmie rzeczywiście uda się dopracować technologię na tyle, by udowodnić w praktyce jej niezawodność i wdrożyć ją do masowego użytku w swoich fabrykach, może to oznaczać przełom w cenie dostępu do przestrzeni kosmicznej.(...)

http://www.space24.pl/574795,silnik-rakietowy-wydrukowany-w-3d

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 21342
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 07, 2017, 16:46 »
Przyszłość w klasie najcięższych rakiet nośnych
BY JAN SZTURC ON 7 MAJA 2017

http://kosmonauta.net/2017/05/przyszlosc-w-klasie-najciezszych-rakiet-nosnych/

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 21342
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 13, 2017, 07:36 »
Silniki jądrowe – korzyści i ryzyko (cz. III)
BY REDAKCJA ON 12 MAJA 2017

http://kosmonauta.net/2017/05/silniki-jadrowe-korzysci-i-ryzyko-cz-iii/

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 13, 2017, 07:36 »