Zaciekawiła mnie wiadomość o humanoidzie Robonaucie z pokładu Discovery.... dlatego przetłumaczyłem (swobodnie) tekst z angielskojęzycznej Wiki. Jestem laikiem więc jeśli zauważycie jakiś błąd szczególnie w interpretacji technicznych pojęć -głośno krzyczcie

Robonauci to humanoidalne roboty stworzone w ramach projektu prowadzonego przez Laboratorium Robotyki NASA w Houston (tzw.Dextrous Robotics Laboratory Johnson Space Center JSC)
Robonauta to robot odmiennej klasy niż inne, dotychczas stworzone i zdecydowanie nad nimi góruje.
Większość obecnych konstrukcji robotów tworzonych jest tak by przenosić duże obiekty na dźwigowych ramionach lub służyć jako jednostki eksploracyjne . Zadania Robonauty wymagają większej zręczności.
Główną ideą powstania serii "Robonaut" jest stworzenie humanoida do pracy wraz z astronautami.
Jego rozmiary i sprawność są zaprojektowane tak, by Robonauta mógł używać narzędzi dostępnych w przestrzeni kosmicznej w podobnym zakresie pracy jak prawdziwy astronauta.
Najnowsza wersja Robonauty, R2 wystartowała wahadłowcem Discovery w misji STS-133 do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdzie będzie testowany wewnątrz ISS
Od początku projekt Robonauty był konstruowany tak by stworzyć alternatywę dla ludzkiego astronauty do zdalnej pracy na stacji.
Pierwsza seria Robonauty (R1A i R1B) miała wielu partnerów, w tym DARPA-(czyli Departamet Obrony) . Druga seria Robonaut (R2A i R2B) była wspólnym wysiłkiem NASA oraz koncernu General Motors .
Inne projekty Robonauty miały być zastosowane np. do eksploracji powierzchni planet, gdzie Robonauta mógł eksplorować powierzchnię,otrzymując instrukcję od astronautów w statku na orbicie. Projekt R1 miał nawet posiadać w założeniu koła, na bazie dwukołowych "rydwanów" Segway PT

Robonauta uczestniczył nawet w próbach terenowych z udziałem NASA, na pustyni w Arizonie gdyż pierwotnie konstrukcja miała mieć zastosowanie naziemne.