Autor Wątek: XCOR Aerospace  (Przeczytany 40112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 22, 2011, 20:50 »
Dzisiaj (22 marca) na stronie XCOR ukazał się obszerny komunikat informujący, że XCOR wraz z ULA zademonstrował test "Revolutionary Rocket Engine Nozzle Technology". Nie znam się na silnikach, zaś mój techniczny angielski jest dość ubogi, zatem nie będę próbował omawiać tego wydarzenia. Może jednak ktoś jest w stanie przybliżyć nam, o co chodzi, i czy to rzeczywiście aż tak rewolucyjne?

Tekst: http://www.xcor.com/press-releases/2011/11-03-22_XCOR_and_ULA_demonstrate_rocket_engine_nozzle.html.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 23, 2011, 22:12 »
USAF ogłosiło dzis przetarg na pierwszy stopień wielokrotnego użytku:
http://florydziak.blogspot.com/2011/03/sie-dzieje-sie-dzieje.html
XCOR planuje w tym startować w kooperacji z ULA.
Zapraszam na mój blog :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 30, 2011, 19:37 »
W artykule na FlightGlobal napisano dziś o pierwszych startach Lynx'ów: "Xcor ... now expects to fly in 2012, with first flight of the commercial version, Mark II, to follow some nine to 18 months later.".

Źródło: link. W artykule mowa też o pracach nad silnikiem RL10.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 30, 2011, 20:17 »
W artykule na FlightGlobal napisano dziś o pierwszych startach Lynx'ów: "Xcor ... now expects to fly in 2012, with first flight of the commercial version, Mark II, to follow some nine to 18 months later.".

Źródło: link. W artykule mowa też o pracach nad silnikiem RL10.

To że oba drugie stopnie EELV są napędzane tym samym silnikiem (RL-10) strasznie denerwuje USAF, NRO i innych wojskowych klientów rakiet Atlas V i Delta IV. Bo jakby cos się stało z produkcją tego silnika, to wszelkie satelity są uziemione. USAF od dawna żąda od ULA opracowania nowego silnika dla drugiego stopnia.
Zapraszam na mój blog :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 30, 2011, 20:17 »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 25, 2011, 10:38 »
Potwierdzenie terminów, o których pisałem w poprzednim poście: On behalf of XCOR, three-time Space Shuttle pilot Rick Searfoss explained: “The testing program which we are currently running is going extremely well. Early next year, we will make the first sub-orbital flight, after which the final development will speed up tremendously. According to our schedule, we will be ready for commercial take-off by the end of 2013”. (źródło).

Czyli: początek 2012 - Lynx I, koniec 2013 - Lynx II.

Z Curacao pierwszy start przewidziany w 2014 r.

PS. Przy okazji świetne wystąpienie Jeffa Greasona sprzed kilku dni:

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2011, 10:43 wysłana przez JSz »

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Windą do nieba :)
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 13, 2011, 14:43 »
Planetary Science Institute (PSI) wybiera XCOR do lotów dla orbitalnego obserwatorium Atsa.

Wczoraj tj. we wtorek 12 lipca 2011 na oficjalnej stronie XCOR pojawiła informacja prasowa dotycząca podpisania pomiędzy firmami „The Planetary Science Institute (PSI)” i „XCOR Aerospace” porozumienia, którego efektem może być orbitalne obserwatorium na pokładzie statku kosmicznego XCOR - Lynx'a.
Projekt Atsa będzie korzystać z załogowego statku kosmicznego wielokrotnego użytku (Lynx'a), na którym zostanie zainstalowany specjalnie zaprojektowany teleskop, który zapewni tanie obserwacje powyżej atmosfery naszej ziemi.
Atsa znaczy "orzeł" w języku Indian Navajo. Obiekt jest zoptymalizowany do obserwacji obiektów układu słonecznego w pobliżu Słońca, które są trudne do badania z orbity dla obserwatoriów takich jak Hubble oraz teleskopów naziemnych.
Vilas (jeden z twórców  Atsa) powiedział: "Będziemy w stanie wspierać ten cel, którym jest obserwacja nowo odkrytych obiektów i innych zjawisk."
"Wkraczamy w nową erę człowieka w badaniu przestrzeni kosmicznej, gdzie prywatne firmy, takie jak XCOR i PSI zaczną odgrywać wiodącą rolę w niektórych obszarach, począwszy od lotów orbitalnych z nawiązaniem do czasów programu Mercury NASA powiedział Sykes”. Więcej na www.xcor.com.
Widać, że Lynx nie będzie się nudził ;). Bardzo kibicuję XCOR, i mam nadzieję, że wkrótce znów o nich usłyszymy.

I dwa obrazeczki:





Kiedy się tak przyglądam temu obserwatorium, to przypomina mi ono laser...  I jak tu nie pisać o Gwiezdnych Wojnach :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2011, 14:51 wysłana przez eRKa »

Offline Szaniu

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1698
  • Szepty Ziemi.
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 13, 2011, 15:33 »
Rzeczywiście ciekawie prezentuje się to ATSA na dachu Lynx ^^.

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8007
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 13, 2011, 18:33 »
Hehe widać, że teleskop jest z meniskiem lub płytą korekcyjną więc to pewnie SC lub Mak ;)

Ciekawa sprawa, suborbitalne obserwatoria? Jeśli to rzeczywiście teoretycznie uzasadnione obserwacje to czemu nie?

Jaki będzie czas obserwacji podczas jednego skoku na suborbitę? Generalnie skomplikowana sprawa z manewrowaniem tym teleskopem.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 28, 2011, 19:18 »
XCOR twierdzi że pierwsze loty Lynx'a będą już w 2012, cena 2 ray mniejsza niż VG:
NASAWatch: McKee (XCOR) Lynx price $95K - will be less if we sell it in bulk. Will be rideshares - 2ndary payload locations  #newspace2011
Zapraszam na mój blog :)

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2608
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 10, 2012, 19:31 »
XCOR otworzył oddział (albo przeniósł się, nie jestem pewien) do Midland w Teksasie gdzie będą prowadzone dalsze prace nad ich pojazdem. Przy tej okazji pokazali pełnowymiarowy model Lynx'a:

« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2012, 10:46 wysłana przez wini »

Offline KonradL

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 627
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 10, 2012, 22:11 »
Jaka "retro" kabinka... Niczym mini-szklarnia na ogorki u dziadka na dzialce  ;D

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8007
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 11, 2012, 00:53 »
Szybki jak w myśliwcach z lat 40-tych ubiegłego wieku :) Generalnie dość interesujący kształt nosa tej maszyny.

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Windą do nieba :)
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 11, 2012, 08:49 »
No wreszcie coś się tam ruszyło. Kształt bardzo mi się podoba i super że będzie przypominał myśliwce. Ważniejsze jest jednak to, że jest samowystarczalny tj. nie potrzebuje statku - matki. Startuje i ląduje jak myśliwiec. Jak tak dalej pójdzie to ubiegną VG.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 11, 2012, 10:37 »
Jak tak dalej pójdzie to ubiegną VG.

Wiadomo ile warte są takie zapowiedzi, ale XCOR mówi o 2014 r., a VG o końcu 2013 jako poczatku startów komercyjnych.

LooZ^

  • Gość
Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 11, 2012, 11:33 »
Dzisiaj VG ma "very exciting announcements" więc zobaczymy ;)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: XCOR Aerospace
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 11, 2012, 11:33 »