Tutaj mogę się mylić, ale EGNOS nie jest zastąpieniem ILS, a raczej jego uzupełnieniem. 
Nie jestem znawcą tematu, ale w materiałach jakie ja znam eksponują przewagi (ew. słabości się ignoruje) systemu EGNOSa nad ILSem:
- duże oszczędności w infrastrukturze rzędu bodajże milionów euro
- korzystniejsze ścieżki podejścia
- bezpieczniejsze podejścia
W 3 prezentacji PAŹP z strony podanej przez kolegę Air Q wynika, że zagrożenia dla takich systemów wynika z relatywnie słabego sygnału nawigacyjnego (w tym ryzyko celowego zakłócania jak to rzekomo było w Smoleńsku), ale gdyby to były problemy znaczące to takie pomysły nie byłyby wogóle rozpatrywane, więc jeśli coś wiesz na temat zapełniania przez ILS luk EGNOSa to się podziel.
PS. Już w przyszłym roku GALILEO wchodzi w fazę operacyjną, więc można podejrzewać w sylwestra 2015 roku jakieś lotniska będą w zaawansowanej fazie certyfikowania do tego systemu, a może będzie jakaś dyrektywa na ten temat.