Autor Wątek: Turystyka kosmiczna  (Przeczytany 109386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 05, 2011, 22:34 »
Moim zdaniem nie ma obrazku ani CST-100, ani Cygnusa (ten nie ma kapsuły powrotnej).

Natomiast jeśli po lewej w środku pokazano ARV, to chyba ma on mieć cztery panele ogniw, podobnie jak ATV.


ARV - europejski ATV z kapsułą powrotną

Chyba, żeby to był PTK-NP. Byłoby to logiczne o tyle, że nie byłoby wówczas na rysunku żadnej z planowanych bezzałogowych kapsuł powrotnych (ARV, czy też ewentualnej japońskiej). A jeśli to nie PTK-NP, to nie ma go tu w ogóle.


PTK-NP (znany też jako PPTS) - następca Sojuza

A to małe z pomarańczową kapsułą to chyba rzeczywiście indyjski pojazd.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 22:39 wysłana przez JSz »

velo

  • Gość
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:07 »
Plota głosi że pierwszy bilet wokółksiężycowy wykupił... James Cameron ;)

Offline Mikkael

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2267
  • "Per aspera ad astra"
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:29 »
Plota głosi że pierwszy bilet wokółksiężycowy wykupił... James Cameron ;)

Jeśli to prawda, to być może zabierze ze sobą kamerę pod jakiś dokument, który powstanie sygnowany jego nazwiskiem ;) Ciekawe kim jest druga osoba, z którą negocjują zakup biletu. Jakiś szejk? Bill Gates? ;) I którego kosmonautę wyznaczą na pilota księżycowego Sojuza ;)
GG 8698011

Offline glimpse

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 186
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 06, 2011, 14:34 »
Plota głosi że pierwszy bilet wokółksiężycowy wykupił... James Cameron ;)

To info pasuje do tego Pana :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 06, 2011, 14:34 »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8594
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #139 dnia: Czerwiec 07, 2011, 18:11 »
Fajna grafika, jednak nie od razu rozpoznaję kapsuły (np. Cygnusa, który powinien być chyba bez paneli słonecznych, tymczasem wszystkie kapsuły je mają..).
Domyślam się, że jest pośród nich (chyba ta poniżej Oriona MPCV) indyjska kapsuła. A gdzie puszka Boeinga?

Ładny renderek, jak każdy zrobiony w NASA  ;D
Ja się tylko zastanawiam, ile z pojazdów wyłonionych do finansowania w CCDEV 2 ostatecznie ma osiągnąć orbitę? Czy wszystkie (jeśli spełnią oczywiście wymagania) mogą polecieć, czy też jeden czy dwa najlepsze z nich? Pytam, bo to zależy ile z tych pojazdów na niebie za parę lat faktycznie się znajdzie.

A na obrazku widzę też ,,chińskiego MIRa"  ;D Ciekawe kiedy taki pojawi się na LEO. Mam nadzieję, że autorzy renderka zapomnieli coś jeszcze dodać. Stacji Bigelowa oczywiście!!!!  :)

Offline astropl

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5266
  • Zmieściłem się w Sojuzie :)
    • Loty Kosmiczne
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #140 dnia: Czerwiec 07, 2011, 19:39 »
Plota głosi że pierwszy bilet wokółksiężycowy wykupił... James Cameron ;)

Ponad 10 lat temu też były plotki, że będzie pierwszym kosmiczną turystą. Moim zdaniem szansa na to, że obleci Księżyc, jest znikoma, będzie miał wówczas minimum 60 lat (o ile wiem, Rosjanie nie robią nic, by Sojuza i kilka innych rzeczy do takiego lotu przygotować), a przeciążenia przy powrocie będą dosyć duże. Rosjanie nie wysyłają z zasady 60-latków nawet na orbitę, a co dopiero dalej. Oczywiście wyjątkim był tutaj... Tito :)
Waldemar Zwierzchlejski
http://lk.astronautilus.pl

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 07, 2011, 19:56 »
Ładny renderek, jak każdy zrobiony w NASA  ;D

Tego obrazka akurat nie zrobiła NASA, ale pewien forumowicz z NSF, zupełnie po amatorsku - w moim poście podałem link do oryginału jego posta.

Ja się tylko zastanawiam, ile z pojazdów wyłonionych do finansowania w CCDEV 2 ostatecznie ma osiągnąć orbitę? Czy wszystkie (jeśli spełnią oczywiście wymagania) mogą polecieć, czy też jeden czy dwa najlepsze z nich? Pytam, bo to zależy ile z tych pojazdów na niebie za parę lat faktycznie się znajdzie.

To bardzo ciekawe pytanie, i bardzo ważne dla przyszłości załogowej astronautyki. Według aktualnych informacji, na program CCDev3 ma zostać przeznaczonych 850 mln USD. To bardzo dużo, przynajmniej w porównaniu z poprzednimi rundami (przypomnę: odpowiednio 50 i 269,3 mln).

Ile firm przejdzie do tej rundy? Według artykułu zamieszczonego miesiąc temu na SpaceNews (link): "Phil McAlister, commercial crew program lead at NASA headquarters here, said the agency would prefer to contract with more than one crew-service provider to maintain competition and keep costs low." Czyli jest nadzieja na więcej niż jeden finalny kontrakt. Więcej dowiemy się za mniej więcej rok, gdy zostaną ogłoszone wyniki konkursu CCDev3. Sam konkurs ma być podobny ogłoszony jeszcze jesienią.

Nie wiem czy moja nadzieja jest złudna, ale liczę na to, że nawet ci, którzy nie załapią się na CCDev3 będą już na tyle zaawansowani, że będą w stanie ukończyć swe prace już bez wsparcia NASA.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwiec 08, 2011, 17:01 »
Plota głosi że pierwszy bilet wokółksiężycowy wykupił... James Cameron ;)

Ponad 10 lat temu też były plotki, że będzie pierwszym kosmiczną turystą. Moim zdaniem szansa na to, że obleci Księżyc, jest znikoma, będzie miał wówczas minimum 60 lat (o ile wiem, Rosjanie nie robią nic, by Sojuza i kilka innych rzeczy do takiego lotu przygotować), a przeciążenia przy powrocie będą dosyć duże. Rosjanie nie wysyłają z zasady 60-latków nawet na orbitę, a co dopiero dalej. Oczywiście wyjątkim był tutaj... Tito :)

Bardzo ciekawy komentarz równie ciekawej plotki. :)  Rzeczywiście, dla Camerona czas misji może być... nie na czasie.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwiec 21, 2011, 21:34 »
W serwisie ITAR-TASS ukazał się dzisiaj artykuł pt. "Energia not to produce Soyuz spaceship for space tourists".

Czytamy w nim m.in.: "The Energia aerospace corporation will not produce another piloted spaceship Soyuz-TMA for space tourists, the chief of the Federal Space Agency (Roskosmos) Vladimir Popovkin told reporters the 49th Paris Air Show here on Tuesday. “New space tourists cannot be put into space onboard the Soyuz spaceship in the near future. The Energia aerospace corporation has a very intensive schedule of piloted flights. We do not see any opportunity to produce more spaceships,” Popovkin said.".

Czyli nowy szef Roskosmosu stwierdził, że RKK Energia nie będzie produkować Sojuzów dla turystów, w każdym razie w najbliższym czasie. Oznacza to pewno przynajmniej znaczne opóźnienie. Jak to rozumieć? Nowa miotła w Roskosmosie chce być bardziej pryncypialna niż poprzednik? Czy po prostu nie dają rady? Bo wydawałoby się, że dla Roskosmosu turyści na Sojuzach byliby dobrą okazją by ugryźć trochę z tortu, na jaki szykuje się komercja w Stanach.

Wypowiedź ta padła podczas Paris Air Show, na którym mamy swoich korespondentów. Czy mówi lub słyszy się tam coś na ten temat?

Źródło: http://www.itar-tass.com/en/c154/169455.html.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 23, 2011, 14:29 »
Pisałem w tym wątku (link) o projekcie samolotu rakietowego opracowywanym przez EADS Astrium już od 2006 roku. Było o nim cicho od dłuższego czasu, aż wczoraj serwis SpaceFlights podał informację, że Astrium zamierza podpisać porozumienie z Singapurem dotyczące finansowania budowy tego samolotu. Jak twierdzi Astrium, projekt jest zaawansowany, brak jednak funduszy na jego rozwój i doprowadzenie do wykorzystania komercyjnego. W ramach umowy Singapur zbuduje zmniejszony demonstrator, jest także zainteresowany wykorzystaniem do lotów swojego lotniska w Changi.



Przypomnę, że pojazd ten, nazwany Spaceplane, będzie startował i lądował jak samolot, przy czym nie potrzebuje wcześniejszego wyniesienia samolotem-matką na odpowiednią wysokość, jak to się dzieje w SpaceShipTwo. Start odbędzie sie za pomocą silników odrzutowych, a na wysokości 12 km zostanie włączony silnik rakietowy. Silnik ten wyniesie samolot na wysokość 60 km, po czym siłą inercji dotrze on do wysokości ponad 100 km. Samolot będzie zabierał 4 pasażerów, cała podróż potrwa ok. 2 godzin.

Źródło: http://www.flightglobal.com/articles/2011/06/22/358289/paris-eads-astrium-looking-for-funds-to-launch-spaceplane.html.

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8594
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 25, 2011, 16:23 »
Hmm Space Plane może latać wyżej niż 100 km, a czy jest jakiś cień nadziei, że będzie mógł wejść na jakąś orbitę i z niej wrócić? Czy jest do tego przystosowywany (osłony termiczne)?

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwiec 25, 2011, 16:33 »
Hmm Space Plane może latać wyżej niż 100 km, a czy jest jakiś cień nadziei, że będzie mógł wejść na jakąś orbitę i z niej wrócić? Czy jest do tego przystosowywany (osłony termiczne)?

jeden rzut okiem na obrazek (np okienka) i już wiadomo, że nie. :(

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #147 dnia: Listopad 06, 2011, 14:01 »
Myślałem, że kto chciał to już się ogłosił, a tu kolejna firma przedstawiła swój pomysł na turystykę suborbitalną. Chodzi o firmę Booster Space Industries, która utworzyła europejsko-amerykańskie konsorcjum w celu budowy samolotu rakietowego. Siedziba mieści się w Belgii. Założycielem i kierownikiem firmy jest Dr. James Jason Murray (szczegóły: http://boosterindustries.eu/Consortium_BOOSTER.aspx).

Na stronie Boostera niewiele jest szczegółów, ale z filmiku widać, że będzie to samolot rakietowy, dość duży sądząc po ilości okien, nieco większy niż SS2. Będzie on wynoszony na grzbiecie dużego odrzutowca, pewno jakiegoś boeinga.

Konsorcjum:
Booster - kierujący, operator samolotu
AerNnowa - skrzydła i struktura
Andy Elson Eng. - kabina
Elecnor Deimos - mechanika lotu
QuinetiQ Space - systemy
Heon Wings - licencje
Pratt & Whitney - napęd i silnik
VPlane - projekt samolotu
Wharton Univ. - strategia rynkowa
Saturn - bezpieczeństwo
The Tauri Group - analizy marketingowe.

"We are ready to take you into space within a few years’ time: on Personal Journeys; for Research;for Business; for Exploration and Discovery..."

Powodzenia!

Strona Boostera: http://boosterindustries.eu/.

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8007
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 06, 2011, 14:30 »
Fajny news i kolejny akcent z naszego europejskiego podwórka (z czego wypada nam się radować ;) ). Podoba mi się wiele firm w składzie tego konsorcjum, to się może udać ^^

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 06, 2011, 17:43 »
Rzeczywiście - ciekawa koncepcja. W konsorcjum jest także kilka bardziej znanych firm, które by raczej się nie pchały do nierealnego projektu. Zatem warto ich obserwować! :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Turystyka kosmiczna
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 06, 2011, 17:43 »