Data publikacji - 25/02/2009 - kanarkusmaximusNie zapominajcie, że:
- jest to projekt brytyjski, co w zasadzie od razu obniża szanse powodzenia (niejako z definicji hyhy
)
- 1 mln euro na prace związane z układem chłodzenia silnika to równa się zabawom w symulacje. Za to nie uda się jakiegokolwiek sprzętu zrobić.
Więc - projekt jest wirtualny. Zatem miejsce skylona - i pewnie tak zawsze będzie - jest w animacjach komputerowych.
Data publikacji - 26/02/2009 - ekoplanetaAnimacje Skylona?
proszę bardzo:
http://www.nasawatch.com/archives/2009/02/todays_video_sk_1.htmlSzkoda tego miliona euro. Mogliby przeznaczyć na sensowniejsze z technicznego punktu widzenia projekty, choćby na rozwój projektów Future Launchers:
http://www.esa.int/SPECIALS/Launchers_Home/SEMNCI1PGQD_0.htmlA tak kasa pójdzie w błoto
Data publikacji - 26/02/2009 - MaquisTo dwie różne sprawy. Skylon jest (miałby być) środkiem wynoszenia ładunków na orbitę, a nie pojazdem załogowym. Powiedzmy, że byłby konkurencją dla rakiet Sojuz czy Ariane
Oj, załogowej albo o zdolności powrotu jeśli tak wolisz
Data publikacji - 26/02/2009 - BorysOj, załogowej albo o zdolności powrotu jeśli tak wolisz
Skylon ma być bezzałogowy.
Data publikacji - 27/02/2009 - MaquisSkylon ma być bezzałogowy.
Nie pisałem odnośnie Skylona tylko ATV, a konkretnie wersji z możliwością powrotu (niekoniecznie załogową), która moim zdaniem jest o wiele bardziej interesująca i godna rozwoju niż technologiczna zabawka, która nie poleci ani teraz, ani za 10 lat (a najprawdopodobniej nigdy).
Jeśli ESA szasta pieniędzmi na takie bzdury to tylko pogratulować marnotrawienia funduszy.
Data publikacji - 27/02/2009 - kanarkusmaximusJeśli ESA szasta pieniędzmi na takie bzdury to tylko pogratulować marnotrawienia funduszy.
Ten 1 mln euro to pikus. Naprawde pikus.
Sa takie miejsca w ESA co przejadly kilkanascie/dziesiat razy wiecej - i nic z tego nie mamy. A ludzie, ktorzy nieodpowiednio zarzadzali funduszami nadal sa na swoich stanowiskach.
Welcome to the real World...
Data publikacji - 27/02/2009 - BorysNie pisałem odnośnie Skylona tylko ATV, a konkretnie wersji z możliwością powrotu (niekoniecznie załogową), która moim zdaniem jest o wiele bardziej interesująca i godna rozwoju niż technologiczna zabawka, która nie poleci ani teraz, ani za 10 lat (a najprawdopodobniej nigdy).
No ale to zestawianie kota z rowerem. Dano nieduże pieniądze na rozwój wymienników ciepła w silnikach lotniczych, i to się może przydać, niekoniecznie w Skylonie. Co do kosztów, to mowa tu o jakimś promilu tego, co by trzeba było wydać na powrotnik ATV.
Data publikacji - 27/02/2009 - MaquisCo zasadniczo nie zmienia faktu, że fundusze te mogłyby być lepiej wykorzystane. Mówisz - rozwój wymienników ciepła - no ok. Gdyby taki był projekt, to wtedy bym się zgodził, że to sensowne koszty.
Najlepiej w ogóle byłoby się pozbyć tego programu i wyciągnąć z niego tylko interesujące technologie, które mają przed sobą jakieś perspektywy. A tak Skylon dostał pieniądze, które równie dobrze może wykorzystać na malowanie jajek na niebiesko ze śnieżnobiałym logiem ESA.
Data publikacji - 28/02/2009 - BorysNajlepiej w ogóle byłoby się pozbyć tego programu i wyciągnąć z niego tylko interesujące technologie, które mają przed sobą jakieś perspektywy.
To jest program prywatny. Z ESA dofinansowano jedną, obiecującą technologię, w której firma RE ma już coś do pokazania. Możliwość schłodzenia powietrza wlatującego do silnika odrzutowego jest czymś, co faktycznie może zwiększyć zakres dostępnych prędkości dla tego silnika. Wątpię, by zaowocowało to pojazdem orbitalnym, ale już np. hipersoniczny samolot bojowy czy nawet pasażerski mogę sobie wyobrazić.
Data publikacji - 28/02/2009 - MaquisPoczekamy zobaczymy. Obym się mylił.
Data publikacji - 28/02/2009 - Air QCzy w USA są jakieś projekty badawcze związane z silnikami działającymi na zasadzie SABRE?
...np. hipersoniczny samolot bojowy czy nawet pasażerski mogę sobie wyobrazić.
Kilka miesięcy temu słyszałem o tym:
http://en.wikipedia.org/wiki/LAPCAT Ale zapewne należy to traktować jak cały ten projekt Skylon.
Data publikacji - 22/11/2009 - MaquisSkylon ma być bezzałogowy.
Wygląda na to, że nie do końca:
http://www.reactionengines.co.uk/downloads/SKYLON_User_%20Manual_rev1%5B3%5D.pdf
Data publikacji - 22/11/2009 - BorysSkylon ma być bezzałogowy, podobnie jak rakiety Sojuz czy Ariane. Opcjonalnie, załogowy może być jego ładunek - podobnie jak ładunek rakiet Sojuz czy Ariane. Nie jest to opcja dostępna z defaultu - wymaga zbudowania de facto osobnego pojazdu załogowego (odpowiednika statku Sojuz czy załogowego ATV), wożonego w ładowni Skylona. Więcej o tym, jak taki pojazd miałby wyglądać, tutaj:
http://www.reactionengines.co.uk/skylon_pax.html
Data publikacji - 22/11/2009 - MaquisRaczej przedziału załogowego, bo pozbawiony byłby napędu i całkowicie zależny od Skylona (poza oczywistymi elementami wyposażenia przedziału pod kątem ludzkich potrzeb).
Z takim modułem stałby się pojazdem załogowym i pilotowanym (w module jest przedział pilota).
Data publikacji - 22/11/2009 - BorysW porządku, o nazewnictwo spierał się nie będę
Tak czy inaczej, budowa takiego modułu dla Skylona jest jedynie opcją i sama w sobie byłaby sporym wyzwaniem.
Data publikacji - 31/12/2009 - Matiashttp://hobbyspace.com/nucleus/index.php?itemid=15674Wywiad z osobą zaangażowaną w projekt Skylona. Z szybkiego przebrnięcia wyłapałem, że z funduszami wcale nie ma problemu no projekt jest rzeczywiście zasilany prywatnymi środkami
Jest tam też nawiązanie do projektu LAPCAT o którym wspominał AirQ, mimo wszystko jest on bardziej zaawansowany i różni się od Skylona..
Program Skylona w obecnej postaci będzie kontynuowany do 2011 (rozwinięcie kilku technologii, w tym tej najważniejszej - systemu wydalania ciepła), potem mają być budowane jakieś wersje demonstracyjne silnika, prototypy maszyny oraz jej pierwsze loty. Gotowa do działania ma być na 2018 rok. Wspomina się tam także o wariancie załogowym, który mógłby przewozić ludzi już za 10 lat.