Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 1372258 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3990 dnia: Luty 12, 2018, 17:02 »
Cena za "odzyskiwalny" FH to dalej 92 mln $ ?

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3991 dnia: Luty 12, 2018, 18:07 »
Dla wojska wyjdzie ze 180-190 mln.To i tak trzykrotna przebitka (licząc max ładowność)względem najcięższego Atlasa V 551 kosztującym 153mln $ również w wersji "cywilnej".

Cena za "odzyskiwalny" FH to dalej 92 mln $ ?
90 według strony SpaceX.Ciekawe natomiast jak ta cena będzie się kształtować w miarę kolejnych misji tymi samymi boosterami które w przypadku block 5 mają latać 10 razy bez większych przygotowań.Mogą mieć z tego potężny profit a jednocześnie zjeżdżać z ceną jeszcze bardziej niszcząc kompletnie każdą konkurencję (80 czy 70 mln za lot).Wszystko tak naprawdę zależy od tego czy block 5 spełni oczekiwania jako tani w przygotowaniu do kolejnego lotu i niezawodny booster.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2018, 18:23 wysłana przez alnitak »

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3992 dnia: Luty 12, 2018, 19:59 »
Doszła jeszcze jedna wartość, 95 mln za lot z odzyskiem tylko bocznych rakiet (SpaceX buduje kolejną barkę).
Cytuj
Side boosters landing on droneships & center expended is only ~10% performance penalty vs fully expended. Cost is only slightly higher than an expended F9, so around $95M.
https://twitter.com/elonmusk/status/963094533830426624

Nowe osłony ładunku będą miały trochę większą średnicę i mogą być dłuższe jeśli będzie taka potrzeba. Rozważają kolejne wydłużenie 2 stopnia.
Cytuj
Under consideration. We’ve already stretched the upper stage once. Easiest part of the rocket to change. Fairing 2, flying soon, also has a slightly larger diameter. Could make fairing much longer if need be & will if BFR takes longer than expected.
https://twitter.com/elonmusk/status/963095860060934144

uze

  • Gość
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3993 dnia: Luty 12, 2018, 22:11 »
Doszła jeszcze jedna wartość, 95 mln za lot z odzyskiem tylko bocznych rakiet (SpaceX buduje kolejną barkę).
Cytuj
Side boosters landing on droneships & center expended is only ~10% performance penalty vs fully expended. Cost is only slightly higher than an expended F9, so around $95M.
https://twitter.com/elonmusk/status/963094533830426624

Nowe osłony ładunku będą miały trochę większą średnicę i mogą być dłuższe jeśli będzie taka potrzeba. Rozważają kolejne wydłużenie 2 stopnia.
Cytuj
Under consideration. We’ve already stretched the upper stage once. Easiest part of the rocket to change. Fairing 2, flying soon, also has a slightly larger diameter. Could make fairing much longer if need be & will if BFR takes longer than expected.
https://twitter.com/elonmusk/status/963095860060934144
Lepiej by przeprojektowali drugi stopień na jakieś zdatne do użytku w kosmosie paliwo. Kerozyna jest jednak dość zmarzliwa...

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka


Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3993 dnia: Luty 12, 2018, 22:11 »

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3994 dnia: Luty 15, 2018, 18:41 »
https://arstechnica.com/information-technology/2018/02/spacexs-satellite-broadband-nears-fcc-approval-and-first-test-launch/
SpaceX pracuje nad swoją siecią satelitów. W najbliższą sobotę mają lecieć 2 testowe jednostki.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2619
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3995 dnia: Luty 16, 2018, 21:52 »
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2018, 22:01 wysłana przez mars76 »

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3996 dnia: Luty 17, 2018, 08:18 »
Na które wybrzeże pojechała rakieta?

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3997 dnia: Luty 17, 2018, 08:27 »
Na razie kieruje się w stronę McGregor na testy statyczne.

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3998 dnia: Luty 17, 2018, 12:11 »
Na razie kieruje się w stronę McGregor na testy statyczne.

Zatem to żadna informacja. Jeszcze pewnie ją z 3 razy rozłożą i złożą. Certyfikacja potrwa...

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #3999 dnia: Luty 17, 2018, 12:52 »
Po co mieliby ją rozkladać?Przejdzie testy to pojedzie na stanowisko startowe,prawdopodobnie na Florydę żeby wynieść Bangabandhu-1w końcówce marca.A informacja istotna bo to byłby pierwszy block 5 który wyjechał z fabryki.

Online Orionid

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 24500
  • Very easy - Harrison Schmitt
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4000 dnia: Luty 20, 2018, 16:33 »
F9 Block 5 już znajduje się w miejscu testów  firmy  McGregor w Teksasie.
Ocenia się , że może być użyty aż kilkanaście razy do wynoszenia ładunków.

SpaceX's Long-Awaited Falcon 9 'Block 5' Heads to Texas for Testing
By Mike Killian February 19th, 2018


The first Block 5 variant of SpaceX’s Falcon 9 rocket, their final variant of the booster, was seen traveling on I-8 in Yuma, AZ this weekend en route to the company’s testing grounds in McGregor, TX. Photo Courtesy: Alison Morgan via u/tvgenius on Reddit (used with permission)

SpaceX’s long awaited first “Block 5” variant of their workhorse Falcon 9 rocket was seen making its way to the company’s testing grounds in McGregor, Texas this weekend, after being spotted by Alison Morgan and shared on Reddit by friend u/tvgenius heading eastbound on Interstate-8 in Yuma, Arizona.

Block 5 is a big deal because it represents the culmination of years of development on the Falcon 9. It’s SpaceX’s last significant update to the booster, and will incorporate many changes to allow SpaceX to refurbish and reuse the rockets much faster, and fly more missions with a single booster, all while keeping costs down.

But SpaceX has been rather quiet as to what upgrades the Block 5 DOES incorporate, so specific details are hard to come by. What we do know, is the rocket’s Merlin engines have been redesigned to provide more power and allow for up to a dozen flights per booster, instead of 2 or 3 re-flights which the current Falcon 9 “Block 4” is capable of. Not only will they improve performance, but reliability and manufacturability as well. (...)

http://www.americaspace.com/2018/02/19/spacexs-long-awaited-falcon-9-block-5-heads-to-texas-for-testing/

Offline alnitak

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4001 dnia: Luty 20, 2018, 17:17 »
Wytoczyli F9 na test statyczny przed lotem z Hispasat 30W-6,podobno w pełnym"oprzyrządowaniu" do lądowania(nogi i lotki) mimo znacznej masy satelity (6100kg).Chyba chcą ostro przysmażyć rakietę.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4002 dnia: Luty 20, 2018, 17:34 »
6100 kg to naprawdę kategoria ciężka jeśli chodzi o telekomy.

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4003 dnia: Luty 20, 2018, 17:46 »
6100 kg to naprawdę kategoria ciężka jeśli chodzi o telekomy.

Coś się nie zgadza, bo F9 nie ma nośności na 6100 kg na GTO z odzyskiem 1 stopnia. Bez odzysku spokojnie ma.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4004 dnia: Luty 20, 2018, 17:53 »
Ale to jest tylko satelity czy satelity + jakiegokolwiek adaptera mocującego?

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: SpaceX
« Odpowiedź #4004 dnia: Luty 20, 2018, 17:53 »