Na 1 lipca 2015 został zapowiedziany pierwszy start Falcona Heavy, czyli nowej rakiety firmy Spacex. Podczas startu ma być podjęta próba odzyskania co najmniej jednego odzyskania członu rakiety, może być to I człon lub jeden z dwóch boosterów.
PS. Już zaczęto budowę hali montażowej dla rakiety na przylądku Canaveral przy LC 39A.
Popędzany o szczegóły rakiety postaram się coś naskrobać:
Falcon Heavy jest drugą (po drodze jest RLV TD, więc ogólnie rzecz biorąc będzie trzecią taką rakietą na świecie) amerykańską rakietą częściowo odzyskiwalna
I człon Falcona Heavy i jego boostery są oparte o I człony poprzednika, czyli Falcona 9v1.1
W konfiguracji startowej rakieta ma 2 boostery, które jednocześnie mają wrócić na ziemię, więc trzeba pilnować, żeby się nie zderzyły itp.
I człon Falcona osiągnie trajektorię suborbitalną, zatem w celu powrotu będzie musiał wykonać bardziej skomplikowane manewry niż poprzednio I człony Falcona 9v1.1
Trzeba też wspomnieć, że w konfiguracji ma być odpalone 27 silników. Powikłania związane z odpalaniem porównywalnej liczby (30) silników były jedną z najważniejszych przyczyn klęski radzieckiego programu rakiety księżycowej N-1.
A co do lądowisk:
Jest zaakceptowany plan lądowiska złożony z lądowiska głównego i czterech zapasowych, lecz SpaceX zyskała pozwolenie tylko na pojedyncze powroty I członów. Można się spodziewać, że będą usiłowania lądowań na ASDS. Biorąc to wszystko pod uwagę, powrót będzie tylko częściowy.