Autor Wątek: Blue Origin  (Przeczytany 256238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #330 dnia: Czerwiec 13, 2016, 18:18 »
Kolejny lot New Sheparda w piątek. Tym razem będzie transmisja na żywo! :)

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #331 dnia: Czerwiec 13, 2016, 18:55 »
W takim razie ten lot w pełni zasługuje na wątek:
http://www.forum.kosmonauta.net/index.php?topic=2496.0

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #332 dnia: Czerwiec 15, 2016, 09:38 »
Wczoraj odbyło się spotkanie z Michaelem Collinsem (tym z Apollo 11) i Jeffem Bezosem. Jeff Foust zrelacjonował je na twitterze. Oto najciekawsze informacje:

Cytuj
Jeff Foust ‏@jeff_foust 7 godz.7 godzin temu

Bezos: I believe Blue Origin will be a profitable business some day, but it needs a lot of funding for a long time.

Bezos: Apollo was pulled far forward from the future. There was a hiatus after since we had to wait until we “up-leveled” our tech.

Bezos: NASA needs to go after “gigantic, hard” tech goals, like in-space nuclear reactors or hypersonic point-to-point travel.

Bezos: up to about 700 people at Blue Origin, working on New Shepard suborbital vehicle and future orbital vehicle.

Bezos: fully expect to go to space myself some day. My family aware of this; they know I can’t be kept away.

Bezos: [still] don’t know what we’ll charge for suborbital flights; we’ll start in same range as Virgin Galactic ($250-300K) and go down.

Q: is Blue Origin a for-profit or non-profit company. Bezos: for profit—well, not yet. Profit will take a long time.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #333 dnia: Czerwiec 28, 2016, 19:14 »
Bezos rozesłał dzisiaj newslettera, w którym informuje o rozpoczętej właśnie budowie wytwórni rakiet orbitalnych na Florydzie. Będzie tam odbywała się oprócz produkcji również integracja i testy. Wytwarzane będą w tym miejscu wszystkie części oprócz silników BE-4, które będą produkowane na razie w Kent - przy głównej siedzibie Blue Origin, ale jeszcze w tym roku ma zostać zdecydowana docelowa siedziba wytwórni silników. Wytwórnia na Florydzie ma zostać ukończona w grudniu 2017 r.

Na dołączonych ilustracjach: jak wygląda teren fabryki obecnie oraz jej grafika po ukończeniu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2016, 08:41 wysłana przez JSz »

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #333 dnia: Czerwiec 28, 2016, 19:14 »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #334 dnia: Lipiec 20, 2016, 19:47 »
Dzisiaj Blue rozesłał kolejnego e-mailowego newslettera, w którym podsumowuje ostatni lot New Sheparda. Podczas tego lotu przeprowadzono eksperymentalne lądowanie z jednym spadochronem celowo niesprawnym - kapsuła lądowała na dwóch zamiast trzech spadochronach.

W skrócie: Normalnie na trzech spadochronach kapsuła opada z prędkością ok. 16 mph (1 mph = 1 mila morska/h = ok. 1,61 km/h, czyli 26 km/h). Odpalenie silników hamujących tuż przed lądowaniem zmniejsza tę szybkość do ok. 3 mph (niecałe 5 km/h). Uderzenie o grunt przejmują na siebie zderzaki zrobione z aluminiowych pierścieni o strukturze plastra miodu.

Podczas ostatniego eksperymentu prędkość opadania na dwóch spadochronach wynosiła 23 mph (37 km/h). Nie napisano z jaką prędkością kapsuła przyziemiła, ale wynika z treści, że silniki hamujące i ów zderzak wykonały swoje zadanie.

Według Bezosa system lądowania został tak zaprojektowany, by nawet przy jednym tylko działającym spadochronie kapsuła mogła bezpiecznie wylądować! Oprócz powyższych systemów, dodatkowo pod siedzeniami będą zamontowane resory zmniejszające skutki uderzenia o ziemię.

Dołączono dwa zdjęcia: (1) kapsuła podźwignięta bezpośrednio po lądowaniu - widać wspomniane zderzaki pod kapsułą, (2) owe zderzaki po wymontowaniu celem inspekcji:

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #335 dnia: Sierpień 27, 2016, 12:54 »
Dwa posty wcześniej pisałem o rozpoczęciu przez Blue budowy fabryki rakiet na Florydzie. Stan budowy na wczoraj:



Źródło:
Cytuj
Space Florida ‏@SpaceFlorida 19 godz.19 godzin temu
This morning, crews began pouring concrete for @blueorigin  first building at its vehicle manufacturing campus

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #336 dnia: Wrzesień 07, 2016, 17:09 »
Jakby ktoś chciał zobaczyć rakietę orbitalną BO:

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #337 dnia: Wrzesień 07, 2016, 18:10 »
Ten obrazek to Bezos pokazywał już rok temu, gdzieś tam jest w głębiach tego wątku.

Ale  Atlas na tym filmiku rąbnął jeszcze efektowniej niż ostatnio F9!

Przy okazji: Bezos obiecywał zdaje się, że w tym roku pokaże więcej szczegółów dotyczących swojej rakiety. Pozostało mu jeszcze niecałe cztery miesiące...

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #338 dnia: Wrzesień 08, 2016, 15:35 »
Jeff Bezos rozesłał właśnie newslettera zatytułowanego niezwykle dramatycznie: "Our next flight is going to be dramatic, no matter how it ends" (Nasz następny lot będzie dramatyczny i nie wiadomo jak się skończy)

E-mail jest długi, ale w skrócie - zostanie przeprowadzony in-flight escape test. Czyli test systemu ratunkowego podczas lotu, nie z wyrzutni jak niedawno prezentował SpaceX dla Dragona 2, a Blue przeprowadził w 2013 r. Bezos przypomina, że ostatnio taki test "in-flight" (w locie) został przeprowadzony podczas programu Apollo w latach 1964-1966.

Test zostanie przeprowadzony na tej samej rakiecie, która już cztery razy była w użytku. Po 45 s lotu i wzniesieniu się na wysokość niecałych 5 km zostanie wydana komenda odpalenia kapsuły. Rożnica do podobnych systemów w Apollo i Sojuzie jest taka, że tutaj kapsuła będzie raczej pchana przez silniki niż ciągnięta przez nie - są one zamontowane z dołu kapsuły.

Zamierzają rakietę, którą testują od zeszłego roku, po tym teście odstawić już do muzeum. Ale spodziewają się, że ulegnie ona zniszczeniu w trakcie tego testu.

Test planowany jest w pierwszej połowie października i będzie dostępny webcast. Animacja przebiegu testu:



Podsumowując: w październiku możemy liczyć na spore emocje za sprawą Blue Origin!
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2016, 16:10 wysłana przez JSz »

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #339 dnia: Wrzesień 08, 2016, 15:49 »
Jest gdzieś dostępna treść tego maila ?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #340 dnia: Wrzesień 08, 2016, 15:53 »
Publikują je później na swojej stronie w newsach, ale po jakimś czasie. Tutaj pełna treść:

Cytuj
Our next flight is going to be dramatic, no matter how it ends.
 
Like Mercury, Apollo, and Soyuz, New Shepard has an escape system that can quickly propel the crew capsule to safety if a problem is detected with the booster. Our escape system, however, is configured differently from those earlier designs. They mounted the escape motor on a tower above the capsule – a “tractor” configuration – the escape motor would pull the capsule away from a failing booster. But because a capsule cannot reenter Earth’s atmosphere or deploy parachutes with a tower on top, the tower, along with the escape motor, must be jettisoned on every flight – even the nominal flights. Expending an escape motor on every flight drives up costs significantly. Further, the jettison operation is itself safety critical. Failure to jettison the tower is catastrophic.
 
The New Shepard escape motor pushes rather than pulls and is mounted underneath the capsule rather than on a tower. There is no jettison operation. On a nominal mission, the escape motor is not expended and can be flown again and again. We’ve already tested our pusher escape system, including many ground tests and a successful pad escape test, but this upcoming flight will be our toughest test yet. We’ll intentionally trigger an escape in flight and at the most stressing condition: maximum dynamic pressure through transonic velocities.
 
Capsule in-flight escape testing was last done during the Apollo program. From 1964-1966, in-flight escape tests were performed with Apollo simulator capsules using an expendable booster called the Little Joe II. We’ll be doing our in-flight escape test with the same reusable New Shepard booster that we’ve already flown four times. About 45 seconds after liftoff at about 16,000 feet, we’ll intentionally command escape. Redundant separation systems will sever the crew capsule from the booster at the same time we ignite the escape motor. You can get an idea of what will happen in this animation. The escape motor will vector thrust to steer the capsule to the side, out of the booster’s path. The high acceleration portion of the escape lasts less than two seconds, but by then the capsule will be hundreds of feet away and diverging quickly. It will traverse twice through transonic velocities – the most difficult control region – during the acceleration burn and subsequent deceleration. The capsule will then coast, stabilized by reaction control thrusters, until it starts descending. Its three drogue parachutes will deploy near the top of its flight path, followed shortly thereafter by main parachutes.
 
What of the booster? It’s the first ever rocket booster to fly above the Karman line into space and then land vertically upon the Earth. And it’s done so multiple times. We’d really like to retire it after this test and put it in a museum. Sadly, that’s not likely. This test will probably destroy the booster. The booster was never designed to survive an in-flight escape. The capsule escape motor will slam the booster with 70,000 pounds of off-axis force delivered by searing hot exhaust. The aerodynamic shape of the vehicle quickly changes from leading with the capsule to leading with the ring fin, and this all happens at maximum dynamic pressure. Nevertheless, the booster is very robust and our Monte Carlo simulations show there’s some chance we can fly through these disturbances and recover the booster. If the booster does manage to survive this flight – its fifth – we will in fact reward it for its service with a retirement party and put it in a museum. In the more likely event that we end up sacrificing the booster in service of this test, it will still have most of its propellant on board at the time escape is triggered, and its impact with the desert floor will be most impressive.
 
The test should be in the first part of October, and we’ll webcast it live for your viewing pleasure. Details to come.
 
If someone forwarded this email to you and you’d like to subscribe to get these updates yourself, you can do so here. In my next email update, I hope to give you a sneak peek of the orbital vehicle we’ve been working on for the last few years.
 
Gradatim Ferociter!
Jeff Bezos

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #341 dnia: Wrzesień 08, 2016, 15:59 »
Dzięki

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #342 dnia: Wrzesień 08, 2016, 22:25 »
Będzie to bardzo ciekawy test! :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #343 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:40 »
No to Jeff Bezos idzie na całość! Oto New Glenn, czyli przyszła rakieta orbitalna w porównaniu z obecnie latającymi:



Rysunek pochodzi z galerii na stronie Blue: https://www.blueorigin.com/gallery.

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1154
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #344 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:56 »
Ciekawe jaki będzie rozmiar barki, żeby I-szy stopień mógł wylądować  :o

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Blue Origin
« Odpowiedź #344 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:56 »