Victor Glover zanim poleci w A II, spędzi 3. urodziny na Ziemi od czasu oficjalnego wyboru do załogi. A może i 4 ?
Pozostaje mieć nadzieję, że naziemne symulacje okażą się maksymalnie zbliżone do realnych warunków.
Niektóre anomalie:
0)
1) Podczas startu instalacja wodno-kanalizacyjna uległa znacznym uszkodzeniom, a wiele rur było wygiętych i uszkodzonych.
Prawie wszystkie zewnętrzne rury zostaną wymienione, ponieważ są zbyt wrażliwe na pozostałości kwasu wydostające się z silników boosterów.
2) 3 z 4 śrub stopiły się podczas reentry, umożliwiając przedostanie się plazmy o temperaturze 2700°C za osłonę.
Kapsule groziła destrukcja.
Przyczyną był zły model teoretyczny.
Problem jest rozwiązywany.
3) W naziemnych systemach nawigacji oraz Deep Space Network podczas misji nastąpiła 4,5-godzinna przerwa w dostawie prądu, która spowodowała bezpowrotną utratę danych z sond kosmicznych i przerwę w misji Oriona.
4) Najpierw wyrwane zostały drzwi windy i do środka przedostały się gazy z silników boosterów, deformując elementy windy i zrzucając ją z szyny prowadzącej.
Drzwi windy przed misją Artemis II zostaną wzmocnione.
--
https://www.foxweather.com/earth-space/artemis-moon-lunar-spacecraftLooks like the US lost Apollo reentry technology. Note separate ablative blocks that look bonded to the sub-structure rather than a single molded monolith. IMO, this looks extremely serious that may require an uncrewed flight test before a crewed flight.
https://x.com/UpwardFalling13/status/1785833498382893363Orion is using the same heatshield material as Apollo, AVCOAT 5026-39, so no, it wasn't lost.
The Apollo heatshields also looked pretty rough after some flights, for example this is Apollo 16:
https://x.com/LastofLazarus/status/1785846026760585562