Autor Wątek: Stratolaunch System  (Przeczytany 23942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 17, 2013, 22:32 »
Oznacza to chyba komplikację projektu (skoro nie będą bazować na kadłubach zakupionych samolotu/ów). Ciekawe.
Wydaje mi się, że ten samolot od początku miał mieć kadłub i skrzydła głównie kompozytowe dlatego trudno tu korzystać z aluminiowego kadłuba B747. Zresztą nawet na pierwszej wizualizacji Stratolauncher jest zbyt kanciasty w porównaniu do B747. Z tych dwóch jumbo jetów mają za to podwozia, silniki, awionikę i inne systemy.

Zgadza się: od razu założono, że kadłub obędzie budowany od podstaw, a projekt miał wykonać chyba sam Rutan. Być może na wcześniejszych obrazkach widzieliśmy po prostu dopiero wstępną koncepcję. Obecny kadłub będzie o wiele smuklejszy i dłuższy, i - zwyczajem Rutana - dość oryginalny z wyglądu.

Swoją drogą od wielu miesięcy brak informacji o postępach w montowaniu tego samolotu, ostatnie były o rozmontowywaniu starych i budowie hangarów. Ale samo uaktualnienie grafik też może oznaczać, że jakieś prace są prowadzone.

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 17, 2013, 22:45 »
Ah rzeczywiście, wyparowały mi te fakty z głowy..

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 18, 2013, 19:54 »
Od grudnia nie ma żadnego newsu na stronie SL, poza tym tylko, że z opisu usunięto już SpaceX, a pojawił się w to miejsce Orbital Sciences,

Jakoś wszyscy przechodzą nad tym do porządku dziennego, a to tak naprawdę powoduje że StratoLaunch nie ma sensu.

Zapraszam na mój blog :)

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 30, 2013, 21:41 »
Od grudnia nie ma żadnego newsu na stronie SL, poza tym tylko, że z opisu usunięto już SpaceX, a pojawił się w to miejsce Orbital Sciences,

Jakoś wszyscy przechodzą nad tym do porządku dziennego, a to tak naprawdę powoduje że StratoLaunch nie ma sensu.

Pamiętajcie, że np. SpaceX został założony w 2002 roku, przez pierwsze lata (podejrzewam) nie było głośno o tej firmie. Strzelać zaczęli dopiero w 2006 roku. Tutaj mamy firmę, która na rynku istnieje dopiero od 16 miesięcy. Zresztą zmowę milczenia przerwała informacja o otwarciu (27 marca) ich drugiego, większego hangaru :) Artykuł z większą ilością informacji na ten temat pojawi się po północy :)

Edit: Jest i artykuł. W załączniku zdjęcie nowego hangaru z zewnątrz.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2013, 01:02 wysłana przez Matias »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 01, 2013, 19:24 »
Ze wszystkich firm, które z hukiem obwieściły światu swą działalność w ciągu ostatnich dwóch lat, właśnie SLS wydaje się być tą, która ma największe szanse zrealizować swe plany. Między innymi dlatego, że nie porywa się np. na kolonizację Marsa, ale ma cel bardziej "przyziemny" - tańszy system transportu orbitalnego. Moim zdaniem za sukcesem tej firmy przemawiają następujące czynniki:

(1) Postacie Paula Allena i Burta Rutana - może nie wszyscy pamiętają, że to właśnie oni wygrali w 2004 roku słynny konkurs Ansari X Prize: Allen jako główny inwestor, Rutan jako genialny konstruktor (znany także z innych, pionierskich konstrukcji). Do tej pory nikt ich wyczynu nie powtórzył.

(2) Bardzo konkretne pieniądze Paula Allena - 15 mld USD.

(3) Jako nieliczni, a może jedyni, zaczęli już coś robić: kupili dwa Boeingi, zbudowali hangary dla nich i dla projektowanego samolotu nosiciela. Teraz zaczęli żmudną pracę nad konstrukcją największego samolotu świata, więc obawiam się, że wieści przez jakiś czas nie będą spektakularne, a więc i nieczęste.

Ukazał się update na stronie SLS: http://stratolaunchsystems.com/news.html (Maćku: wynika z niego, że ów ogromny hangar otwarto 25, nie 27 marca ;))


Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3830
  • Realista do bólu;-)
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 01, 2013, 23:40 »
Zawsze mozna to zastosowac na potrzeby przewozu lotniczego duzych ladunkow ala an-225 czy do prob roznych pojazdow jak WK-2. Oni rynek na 100% znajda. Wlasciwie to jest rozwiazanie bedace nastepca Pegasusa, ktory sie sprawdzil. Bedzie tylko wynosil wieksze ladunki. Z powazaniem
                                                                                                                                                                                                                         Adam Przybyla
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2013, 18:56 wysłana przez Adam.Przybyla »
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 02, 2013, 18:05 »
Zawsze mozna to zastosowac na potrzeby przewozu lotniczego duzych ladunkow ala an-225...
O ile znajdą się lotniska z na tyle szerokimi pasami i drogami kołowania, które będą w stanie przyjąć nosiciel SLS. Tradycyjne samoloty cargo posiadają jednak dużo mniejszy rozstaw kół.
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 695
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 02, 2013, 18:19 »
Pytanie jakby miał ten ładunek przewozić nie mając ładowni?Założą mu wielka reklamówke między kadłubami?

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 3830
  • Realista do bólu;-)
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 02, 2013, 18:58 »
Zawsze mozna to zastosowac na potrzeby przewozu lotniczego duzych ladunkow ala an-225...
O ile znajdą się lotniska z na tyle szerokimi pasami i drogami kołowania, które będą w stanie przyjąć nosiciel SLS. Tradycyjne samoloty cargo posiadają jednak dużo mniejszy rozstaw kół.
             ... jest duzo ladukow, ktore nie wymagaja ladowiska ... staczy je tylko zrzucic ... Z powazaniem
                                                                                                                                               Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline jaro738

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • You're GO for TLI
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 02, 2013, 21:34 »
antonov pracuje podobno nad "reklamówką" na plecy an 225, więc tutaj nic dziwnego bym nie widział. większym problemem byłby pas startowy, w polskich realiach standardem jest 60m, i to wystarcza wszystkim samolotom świata nawet na nawrotke i wykonanie back tracka, ale dla tego potworka to było by pewnie mało

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 02, 2013, 22:56 »
Nie wróżę im wielkiego sukcesu. Powody:
a) cały projekt samolotu opierał się na założeniu że będzie on wynosił Falcona 9. Dlatego trzeba było 6 silników, dwa duże kadłuby (na zbiorniki ciekłego tlenu i kerozyny). Po zmianie na rakietę na paliwo stałe cała idea idzie w łeb.
b) do wynoszenia Pegasusa XL nie trzeba wielkiego, sześciosilnikowego pojazdu, wystarczy antyczny Lockheed L-1011
c) ładunek jaki Pegasus może wynieść na orbitę jest za mały by zainteresować producentów satelitów. Można co najwyżej wysyłać jakieś misje z prototypami i demonstratorami technologii

Zapraszam na mój blog :)

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 695
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 02, 2013, 23:10 »
No ale przecież nadal utrzymują,że będą chcieli wynosić te 6 ton na LEO więc Orbital musi wyklepać większą rakiete.Co jak co ale oni mają doświadczenie w tematyce startów z powietrza.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 02, 2013, 23:17 »
a) cały projekt samolotu opierał się na założeniu że będzie on wynosił Falcona 9. Dlatego trzeba było 6 silników, dwa duże kadłuby (na zbiorniki ciekłego tlenu i kerozyny). Po zmianie na rakietę na paliwo stałe cała idea idzie w łeb.
b) do wynoszenia Pegasusa XL nie trzeba wielkiego, sześciosilnikowego pojazdu, wystarczy antyczny Lockheed L-1011
c) ładunek jaki Pegasus może wynieść na orbitę jest za mały by zainteresować producentów satelitów. Można co najwyżej wysyłać jakieś misje z prototypami i demonstratorami technologii

Skąd założenie, że rakietą ma być Pegasus XL? Jeśli tak, to nie byłoby trzeba żadnego nowego samolotu, wystarczyłby ten, który jest. Skoro budują dużo większy samolot, to jest oczywiste, że rakieta też będzie większa. (Pierwotnie wynoszoną rakietą nie miał być F9). I skąd wiesz, że rakieta będzie na paliwo stałe?

Po co samolot miałby w swoim kadłubie zabierać paliwo i utleniacz dla rakiety? Po to tylko, by je potem w powietrzu przetoczyć? Przecież samolot i tak musi całość ładunku wynieść...  ;D

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 02, 2013, 23:29 »
Nie wróżę im wielkiego sukcesu. Powody:
a) cały projekt samolotu opierał się na założeniu że będzie on wynosił Falcona 9. Dlatego trzeba było 6 silników, dwa duże kadłuby (na zbiorniki ciekłego tlenu i kerozyny). Po zmianie na rakietę na paliwo stałe cała idea idzie w łeb.

Zdubluję chyba już zadane pytania, bo też mnie mocno zainteresowało skąd pomysł, aby wieźć paliwo dla rakiety na górę poza jej zbiornikami. Na parowanie tlenu to nie będzie miało wpływu żadnego..

Skąd założenie, że rakieta Orbitala będzie na paliwo stałe?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Stratolaunch System
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 20, 2013, 18:02 »
Zajrzałem właśnie na stronę Stratolaunch i ze zdumieniem stwierdziłem, że zniknął z niej Dynetics, który miał integrować samolot z rakietą. Trójkąt, w którego kątach pierwotnie byli Scaled Composites, SpaceX i Dynetics, teraz wygląda tak:



Ani słowa wyjaśnienia. Na szczęście firma nie usunęła starych presskitów, więc mogłem się upewnić, że nie padłem ofiarą przywidzeń... Tak więc w ostatnich miesiącach z trzech firm zakładających Stratolaunch dwie się wycofały, na ich miejsce weszła jedna. Źle to wszystko wróży przyszłości firmy, ale co istotne - zostaje kluczowa postać, czyli Paul Allen.