Autor Wątek: Bigelow Aerospace  (Przeczytany 88362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2064
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 01, 2010, 22:15 »
Środkowy pokład Nautilusa:

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2109
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 01, 2010, 22:51 »
Wiadomo ile ważą poszczególne moduły? Chciałbym to przeskalować pod kątem HLV.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 01, 2010, 23:05 »
Środkowy pokład Nautilusa
Nazwa Nautilus nie jest już używana przez Bigelowa. Teraz jest to BA 330.

Wiadomo ile ważą poszczególne moduły?
Sundancer: 8,6 t
BA 330: ok. 23 t.

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1619
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 02, 2010, 06:50 »
wow, ten moduł jest ogromny. dzięki za zdjęcia, ciekaw byłem własnie jak to wygląda od środka.

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1619
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 06, 2010, 10:57 »
trochę nie jestem pewny tego co poniżej podam w kontekście zdjęcia powyżej (inne ułożenie podłóg) ale pojawił sie artykuł ze schematem modułu oraz opisem w jaki sposób woda zużywana przez przyszłych mieszkańców będzie wykorzystywana do napędzania silnika utrzymującego stację na orbicie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2010, 11:47 wysłana przez wini »

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 06, 2010, 12:51 »
trochę nie jestem pewny tego co poniżej podam w kontekście zdjęcia powyżej (inne ułożenie podłóg)

Na tym zdjęciu zapodanym przez Borysa podłoga jest położona po to, aby można było normalnie wejść do modułu, wejście jest po środku, także podłoga musiała być zamontowana jakby po środku całego BA 330. Zresztą widać przez kratki podłogi, że pod spodem znajduje się jeszcze pełno przestrzeni :)

Swoją drogą ciekawe, że chcą przeznaczyć te materiały do systemu napędowego. Czy w procesach tego recyklingu będzie tego wystarczająco dużo, aby przerzucać wodór i tlen do zbiorników na paliwo? :) Na ISS przekształcają wodę na zdatną do picia, to chyba zbyt zaawansowana technologia dla Bigelowa?

Jestem ciekaw przyszłych klientów tej stacji. Czy będą nimi naukowcy i astronauci z różnych krajów (Japonia, Malezja, Indie, ktoś z Europy?), którym rządy danych krajów, bądź instytucje naukowce, zapewnią miejsce do pracy w takim laboratorium? Zapewne tak, bo turystów pewnie trochę też będzie, ale raczej obijać się tam kompletnie chyba nie będą. Domyślam się, że jak jakiś ludź tam poleci na parę miesięcy to go zgarnie jakaś instytucja i mu strzeli partycypację w kosztach za wykonanie jakichś zadań....

axion

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 06, 2010, 12:55 »
Coś mi się nie zgadza. Jeśli para wodna i woda będzie w końcowym efekcie spalana, to zarazem zwiększy się zapotrzebowanie na wodę. Co będzie wymagało częstego dostarczania wody na orbitę. Wydaje mi się że o wiele bezpieczniejszy dla załogi jest obieg zamknięty.

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 06, 2010, 13:00 »
Coś mi się nie zgadza. Jeśli para wodna i woda będzie w końcowym efekcie spalana, to zarazem zwiększy się zapotrzebowanie na wodę. Co będzie wymagało częstego dostarczania wody na orbitę. Wydaje mi się że o wiele bezpieczniejszy dla załogi jest obieg zamknięty.

Tak właśnie jest na ISS. Ciekawe, że tutaj zrobili zupełnie na odwrót...

axion

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 06, 2010, 13:10 »
Poza tym, niebezpieczeństwo wybuchu jest dość duże. Schemat jest nieco zamieszany, te zbiorniki z wodorem i tlenem to w środku modułu? :) Wyobraźmy sobie jakąś większą awarię i załoga zostaje bez wody albo bez napędu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2010, 13:22 wysłana przez axion »

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1619
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 06, 2010, 14:09 »
Na tym zdjęciu zapodanym przez Borysa podłoga jest położona po to, aby można było normalnie wejść do modułu, wejście jest po środku, także podłoga musiała być zamontowana jakby po środku całego BA 330. Zresztą widać przez kratki podłogi, że pod spodem znajduje się jeszcze pełno przestrzeni :)

no ja myślałem, że w końcu zdecydowali się na takie 3 poziomy w module;P w sumie racja, że to tylko na potrzeby "Ziemskie" może być:)


Cytuj
Swoją drogą ciekawe, że chcą przeznaczyć te materiały do systemu napędowego. Czy w procesach tego recyklingu będzie tego wystarczająco dużo, aby przerzucać wodór i tlen do zbiorników na paliwo? :) Na ISS przekształcają wodę na zdatną do picia, to chyba zbyt zaawansowana technologia dla Bigelowa?

Ja myśle, że raczej nie chcieli zmuszać swoich klientów do picia wody wytworzonej ze swoich i innych mieszkańców siuśków:P poza tym na stacji system oczyszczania jest jednym z częściej psujących się, do tego pewnie co kilka godzin muszą tą wodę badać. Tutaj postawiono na prostotę rozwiązania:) Nawet jak tej wody nie starczy zawsze można dowieźć dodatkowy wodór +tlen.

Cytuj
Poza tym, niebezpieczeństwo wybuchu jest dość duże. Schemat jest nieco zamieszany, te zbiorniki z wodorem i tlenem to w środku modułu?  Wyobraźmy sobie jakąś większą awarię i załoga zostaje bez wody albo bez napędu.
Bez wody chyba nie może zostać bo woda jest w osobnym zbiorniku i dopiero ta zużyta jest używana jako paliwo? W każdym razie jak dla mnie każde paliwo może wybuchnąć:P To przynajmniej nie jest toksyczne;)

Offline Maquis

  • Bóg-Imperator ;)
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2109
  • Muhahahahaha
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 06, 2010, 14:17 »
Zainstalowanie zbiorników w środku modułu jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem ze wszystkich, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że moduł musi być wystrzelony na orbitę i tam dopiero nadmuchany.

axion

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 06, 2010, 15:43 »
Ja myśle, że raczej nie chcieli zmuszać swoich klientów do picia wody wytworzonej ze swoich i innych mieszkańców siuśków:P poza tym na stacji system oczyszczania jest jednym z częściej psujących się, do tego pewnie co kilka godzin muszą tą wodę badać. Tutaj postawiono na prostotę rozwiązania:) Nawet jak tej wody nie starczy zawsze można dowieźć dodatkowy wodór +tlen.

Picie wody wytworzonej z "siuśków" to tylko bariera psychologiczna. Czy rozwiązanie jest proste to mam wątpliwości. Niestety nic mi nie wiadomo o ilości zużywanej wody. Przewiduje że jest dość duża. Tak więc jak często należałoby transportować wodę na Bigelowa? To wiąże się z kosztami. Jeśli system oczyszczania wody jest taki awaryjny to jaki musi być system wytwarzania wodoru i tlenu?

Bez wody chyba nie może zostać bo woda jest w osobnym zbiorniku i dopiero ta zużyta jest używana jako paliwo?
Czyli 100% zużytej wody jest używane jako paliwo? Teraz doszedłem do tego że system jest chyba bardziej skomplikowany. Jeden z etapów to oczyszczenie wody za pomocą elektrolizy. Czyli taką wodę można przerobić na wodę pitną? Czyli obieg zamknięty+silniki? Czyli silniki są w 100% zależne od zużywanej wody? Wyobraźmy sobie taką awarie że silniki zużyją całą wodę z obiegu. Czyli załoga zostaje bez wody. Oczywiście czekamy na transport, ale on może mieć opóźnienia. A teraz wyobraźmy sobie że pobór wody przez załogę gwałtownie wzrasta i zbiorniki z wodorem i tlenem powoli opróźniają się. To tylko moje przypuszczenia, nie znam dokładnego schematu obiegu. Ale to mi jakoś przypomina perpetuum mobile.  ;) Mam nadzieję że się mylę.

Zastanawia mnie jescze jak wentylatory pobierają parę wodną? Przez skraplanie? Czyli może być tak że cały moduł zostanie opróżniony z pary wodnej?

Szkoda że nie ma bardziej szczegółowych informacji bo już się kompletnie pogubiłem.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5781
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 22, 2010, 14:20 »
Prawie codziennie Bigelow Aerospace zamieszcza na swojej stronie zdjęcia z postępów prac przy budowie swojego centrum kosmicznego w North Las Vegas, Nevada (http://www.bigelowaerospace.com/prosper.php). Bigelow nie będzie sam wystrzeliwał rakiet ze swoimi modułami, zatem nie będzie to kosmodrom, ale miejsce, gdzie znajdą się kwatera główna firmy, zakłady produkcyjne, urządzenia do testowania, centrum kontroli misji, ośrodek łączności ze statkami, itd.  Oto dwa przykładowe zdjęcia z mijającego tygodnia:





Jeśli przejrzeć więcej zdjęć, to rozmach inwestycji robi wrażenie!

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1619
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 01, 2010, 07:06 »
Wczoraj pojawiła się kolejna porcja zdjęć z postępów budowy:

http://www.bigelowaerospace.com/prosper.php

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 7955
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 02, 2010, 16:08 »
Praca wre jak widać :)