Autor Wątek: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014  (Przeczytany 8688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 05, 2014, 13:45 »
Zapraszam na mój blog :)

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2071
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 05, 2014, 14:17 »
Cygnus będzie latał inną rakietą :) Koniec NK-33!

http://florydziak.blogspot.com/2014/11/cygnus-poleci-na-innej-rakiecie-nosnej.html
Cytuj
Wszystko wskazuje że ta "inna" rakieta nośna to Falcon 9 SpaceX

Ja bym raczej spodziewał się jazdy na ukraińskim Dnieprze. Tanie toto jak barszcz, udźwig marginalnie wystarczający, no i robi go ta sama firma, co zbudowała dolny stopień Antaresa. Poza tym są jeszcze Chiny i Indie.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 05, 2014, 14:31 »
Ja bym raczej spodziewał się jazdy na ukraińskim Dnieprze. Tanie toto jak barszcz, udźwig marginalnie wystarczający, no i robi go ta sama firma, co zbudowała dolny stopień Antaresa. Poza tym są jeszcze Chiny i Indie.

Słowo kluczowe - ITAR. Start nie może odbyć się z Indii ani Chin ani Rosji. Co eliminuje większość rakiet.
Zapraszam na mój blog :)

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2071
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 05, 2014, 14:41 »
Ja bym raczej spodziewał się jazdy na ukraińskim Dnieprze. Tanie toto jak barszcz, udźwig marginalnie wystarczający, no i robi go ta sama firma, co zbudowała dolny stopień Antaresa. Poza tym są jeszcze Chiny i Indie.

Słowo kluczowe - ITAR. Start nie może odbyć się z Indii ani Chin ani Rosji. Co eliminuje większość rakiet.

ITAR dotyczy technologii militarnych. Ale nawet jeśli ograniczenie objęłoby Cygnusa, ciągle pozostaje kilka możliwości (chociażby wymieniony Dniepr czy również ukraiński Zenit).

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 05, 2014, 14:47 »
Ja bym raczej spodziewał się jazdy na ukraińskim Dnieprze. Tanie toto jak barszcz, udźwig marginalnie wystarczający, no i robi go ta sama firma, co zbudowała dolny stopień Antaresa. Poza tym są jeszcze Chiny i Indie.

Słowo kluczowe - ITAR. Start nie może odbyć się z Indii ani Chin ani Rosji. Co eliminuje większość rakiet.

ITAR dotyczy technologii militarnych. Ale nawet jeśli ograniczenie objęłoby Cygnusa, ciągle pozostaje kilka możliwości (chociażby wymieniony Dniepr czy również ukraiński Zenit).

Widziałeś jaki był cyrk z zabezpieczaniem terenu jak Antares się rozbił. Pomimo że to USA. Wyobraź sobie coś takiego w Chinach :) Poza tym ITAR obejmuje także technologie cywilne - przykładem jest SpaceX.

Z tego co wyczytałem to Dniepr startuje obecnie tylko z Rposji i Kazachstanu: http://www.russianspaceweb.com/dnepr.html

Zenit jest opcją - w końcu Sea Launch ma dużo wolnych slotów na loty, ale jako że w 100% jest własnością rosyjskiej firmy to pewnie też ITAR je obejmuje.

Edycja - już powiedzieli że:
Cytuj
In talks with 3 operators, 2 US, 1 Europe. Capacity appears to be available. 5 or 6 scenarios look promising. Aiming to make final decisions of coming month

Zakładam że wg. amerykanów Ukraina i Rosja nie są w Europie ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 14:49 wysłana przez MarekFloryda »
Zapraszam na mój blog :)

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2071
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 05, 2014, 15:08 »
Z tego co wyczytałem to Dniepr startuje obecnie tylko z Rposji i Kazachstanu: http://www.russianspaceweb.com/dnepr.html

To prawda, ale Dniepr to rakieta balistyczna po przeróbce - ma minimalne wymagania startowe.

Cytuj
Edycja - już powiedzieli że:
Cytuj
In talks with 3 operators, 2 US, 1 Europe. Capacity appears to be available. 5 or 6 scenarios look promising. Aiming to make final decisions of coming month

Zakładam że wg. amerykanów Ukraina i Rosja nie są w Europie ;)

Możliwe, chociaż nie wyklucza to Sea Launch. Jako że Zenit i Antares mają dokładnie te same średnice (ten sam producent I stopni), interfejs ładunku też pewnie pasuje.

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 717
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 05, 2014, 15:26 »
Sea Launch?Równie dobrze mogliby latać dalej na Antaresie.Ryzyko podobne.

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 318
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 05, 2014, 15:29 »
Czy start na ostatnim niezakontraktowanym egzemplarzu Delty II jest możliwy? Nośność bardzo zbliżona do Antaresa, w przyszłym roku po styczniu jest duże okienko w którym można go umieścić, ryzyko dokładnie zerowe. Niestety ze względu na relacje mediów w stylu 'oto ostatnie egzemplarze wygaszanej amerykańskiej rakiety ratują NASA' moja koncepcja odpada  ;)

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 05, 2014, 15:33 »
Czy start na ostatnim niezakontraktowanym egzemplarzu Delty II jest możliwy?

To bardzo ciekawy pomysł. Cena, niezawodność, wszystko pasuje.

Edycja - dowiedziałem się że odpada, z uwagi na to że rozpoczęto już prace nad rozbiórką LC-17 - nie ma jak wystartować z CCAFS.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 15:41 wysłana przez MarekFloryda »
Zapraszam na mój blog :)

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 05, 2014, 15:34 »
Możliwe, chociaż nie wyklucza to Sea Launch. Jako że Zenit i Antares mają dokładnie te same średnice (ten sam producent I stopni), interfejs ładunku też pewnie pasuje.

A Sea Launch to jeszcze istnieje? Podobno wywalili większość ludzi z pracy?
Zapraszam na mój blog :)

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2071
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 05, 2014, 15:49 »
A Sea Launch to jeszcze istnieje? Podobno wywalili większość ludzi z pracy?

Pod koniec maja wystrzelili Eutelsata.

Offline MarekFloryda

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • docent
    • Mój blog rakietowo-samochodowy
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 05, 2014, 16:08 »
Pod koniec maja wystrzelili Eutelsata.

Ale po tym locie zawiesili działalność do jesieni 2015 co najmniej. A biorąc pod uwagę wojnę Rosja-Ukraina to to zawieszenie może się przedłużyć. No chyba że Rosja nie ma problemu z wysyłaniem silników rakietowych na Ukrainę a następnie kupowaniem z Ukrainy gotowej rakiety pomimo ostrzeliwania Ukrainy i próby rozerwania państwa na dwa kawałki?
Zapraszam na mój blog :)

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2071
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 05, 2014, 16:34 »
Ale po tym locie zawiesili działalność do jesieni 2015 co najmniej.

Bo tak SL pracuje. Rok wcześniej też był tylko jeden start (w dodatku nieudany), podobnie w 2011. W 2010 nic nie poleciało.

Cytuj
A biorąc pod uwagę wojnę Rosja-Ukraina to to zawieszenie może się przedłużyć. No chyba że Rosja nie ma problemu z wysyłaniem silników rakietowych na Ukrainę a następnie kupowaniem z Ukrainy gotowej rakiety pomimo ostrzeliwania Ukrainy i próby rozerwania państwa na dwa kawałki?

Jakieś problemy z dostawą silników ostatnio były, ale wynikały z niezapłacenia rachunków, a nie z polityki.

Offline olasek

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 660
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 07, 2014, 21:02 »
Dlaczego mam wrażenie, iż wszyscy zakładają, że Antares na silnikach NK-33 już nie poleci?
Tak dla korekty Orbital nazywa te silniki AJ26.
Orbital twierdzi ze turbopompa jest odpowiedzialna za katastrofę i deklaruje ze nie będzie już używać tych silników nazywając je 'unreliable'. Twierdzi ze raczej nie była to wada produkcyjna jednego konkretnego silnika - co mogło być wykryte w testach naziemnych - a raczej symptomatyczny problem z cała konstrukcja silnika.

Offline Rakietowy Bogdan

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 318
Odp: Nieudany start Antaresa 130 28.10.2014
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 07, 2014, 21:17 »
Kiedy to napisałem było świeżo po katastrofie i Orbital niczego jeszcze nie oświadczał, a oryginalna nazwa jest fajniejsza  ;)