Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 168092 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline station

  • Sir
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2228
  • NASA: "Eventual slip to 2055"
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #615 dnia: Wrzesień 20, 2018, 17:17 »
Niby ten walec na zdjęciu z ostatniej konfy Muska to już BFR, także pewnie na tych 7 metrach zakończą „miniaturyzację” ;). Chyba, że po locie testowym stwierdzą, że to jednak za dużo ;)
Największe osiągnięcie NASA w drugiej dekadzie 21 wieku? .... Logo ARTEMIS

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 966
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #616 dnia: Wrzesień 20, 2018, 18:09 »
Chyba na 9 metrach. :)

Offline ah

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1017
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #617 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:27 »
Najciekawsze są zmiany/kwestie, których na konferencji nie pokazano:
- Czy zachowano wielkość BFB (I stopień)?
- Jak bardzo zmniejszono "suchą masę" BFS?
- Czy stosunek masy początkowej do końcowej BFS się poprawił? (w wersji BFS z 2017 prawdopodobnie nie był w stanie wykonać oblotu Księżyca bez dotankowania)
- Czy zmiana długości BFS wiąże się ze zwiększeniem objętości zbiorników i czy odbyło się to kosztem przestrzeni bagażowej?
- Jak zmieniają się pozostałe elementy systemu: BFS-tankowiec i BFS-cargo?

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2018, 20:39 wysłana przez ah »

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1940
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #618 dnia: Wrzesień 20, 2018, 21:13 »
Musk obiecał w 'niedalekiej' przyszłości AMA na reddit wiec wtedy powinniśmy poznać odpowiedz na miejmy nadzieje jak największa ilość pytań :)

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #619 dnia: Wrzesień 21, 2018, 08:59 »
2017: BFR - 150 ton na LEO, 9 metrów średnicy
2018: BFR - 100 ton na LEO, 9 metrów średnicy

Ponad 100, czyli nie wiadomo dokładnie ile. Drugi stopień nie będzie miał na razie silników zoptymalizowanych do pracy w próżni, co jest główną przyczyną spadku udźwigu. W przyszłości ma się to zmienić.

Offline kedrok

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 50
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #620 dnia: Wrzesień 21, 2018, 14:05 »


Ponad 100, czyli nie wiadomo dokładnie ile. Drugi stopień nie będzie miał na razie silników zoptymalizowanych do pracy w próżni, co jest główną przyczyną spadku udźwigu. W przyszłości ma się to zmienić.

Plus nogi w skrzydłach. Dalej jest to 100t wszędzie w US

Offline juram

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 765
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #621 dnia: Wrzesień 21, 2018, 18:26 »
Znalezione  w sieci. Tim Dodd dywaguje na temat zmian konstrukcji BFR-BFS.

https://www.youtube.com/watch?v=CbevByDvLXI
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2018, 18:28 wysłana przez juram »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 20055
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #622 dnia: Wrzesień 21, 2018, 20:42 »
Znalezione w sieci. Porównanie trajektorii BFR z prezentacji Elona i STS-1 (pierwsza misja promu Columbia). Dość podobne, ale BFR będzie szybciej hamować.

Nie wiadomo, czy to była trajektoria dla zejścia BFR z LEO czy spoza otoczenia Ziemi. Możliwe, że to drugie.

Źródło: https://twitter.com/planet4589

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5889
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #623 dnia: Wrzesień 22, 2018, 15:18 »
Musk ćwierknął obrazkiem bazy marsjańskiej z kilkoma BFR v.2018, podpisując go Mars Base Alpha:



Ale ciekawsza jest odpowiedź Muska na pytanie Chrisa Bergina:

Cytuj
Chris B - NSF  @NASASpaceflight
Realistically, when could that view turn from a render into a real photograph?
"I need a ray of hope about the future" - (c) Gaius Baltar, former President of the Twelve Colonies.

Cytuj
Elon Musk Konto zweryfikowane @elonmusk
Probably 2028 for a base to be built

Jak zwykle - bardzo optymistycznie!

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 731
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #624 dnia: Wrzesień 22, 2018, 18:12 »
Musk chyba rywalizuje z ruskimi w kategorii kto obieca coś bardziej niedorzecznego.Kaktus na ręce mi wyrośnie jak BFR+BFS poleci choćby na LEO za 10 lat(w tym czasie jeszcze ze trzy razy go zmniejszą).Serio skupmy się na czymś realnym jak załogowy Dragon.

Offline velo

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1976
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #625 dnia: Wrzesień 22, 2018, 20:57 »
Po prostu na obrazki należy przymykać oko a patrzeć na konkretne misje Falcona :)

Ewentualnie kibicujmy teraz żeby na dobre Commercial Crew ruszył i żeby jeszcze owiewki zgarnął po locie.
Z każdym udanym sukcesem na tym bliższym polu szanse na BFR ciut będą rosły
Your mind if software. Program it. Your body is a shell. Change it. Death is a disease. Cure it. Extinction is approaching. Fight it.

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 966
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #626 dnia: Wrzesień 22, 2018, 21:05 »
BFR+BFS
Kombinacja BFR+BFS jest bez sensu, gdyż BFS jest częścią BFR.

Offline station

  • Sir
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2228
  • NASA: "Eventual slip to 2055"
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #627 dnia: Wrzesień 22, 2018, 21:31 »
Musk chyba rywalizuje z ruskimi w kategorii kto obieca coś bardziej niedorzecznego.Kaktus na ręce mi wyrośnie jak BFR+BFS poleci choćby na LEO za 10 lat(w tym czasie jeszcze ze trzy razy go zmniejszą).Serio skupmy się na czymś realnym jak załogowy Dragon.

Dokładnie. Mi też już ręce opadły, Ruski to w ogóle ciężki przypadek, bo tam nawet na Progressy zbierają kopiejki, no a zaś Musk wpadł w swoisty PR'owy szał. Velo też ma rację, że jak wypali na dobre Dragon 2 - to bardzo to przybliży Elona do materializacji BFR. Dragon 2 to kolejny istony krok i przełom w lotach orbitalnych, nie tylko dla SpaceX.
Największe osiągnięcie NASA w drugiej dekadzie 21 wieku? .... Logo ARTEMIS

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #628 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:02 »
Plus nogi w skrzydłach. Dalej jest to 100t wszędzie w US

Nogi były już wcześniej, podobnie jak i lotki. Zdecydowanie obniżenie impulsu właściwego (z 380s do 330s) w drugim stopniu (BFS) odpowiada za mniejszy udźwig - z szybkich rachunków wyszedł mi ubytek rzędu 60 ton.

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #629 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:15 »
Musk chyba rywalizuje z ruskimi w kategorii kto obieca coś bardziej niedorzecznego.

Przecież nie mówimy tylko o obietnicach - konkretny hardware już powstał (silniki, elementy struktury BFS). Zgadzam się, że projekt świadczy o przeroście ambicji i może wpędzić SpaceX w podobne problemy, jakie ma teraz Tesla. Bezpieczniej byłoby implementować opracowane technologie w kolejne wersje F9, czego końcowym efektem byłaby miniatura BFR (ciągle zdolna wysłać kilkanaście osób na Marsa) - ale grając bezpiecznie nie zostaje się miliarderem.