Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 218536 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Online artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1188
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1785 dnia: Styczeń 14, 2020, 11:50 »
BNR na teraz
i bez jakiejs specjalnej potrzeby nie ma racji bytu.

BNR?

Online Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4858
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1786 dnia: Styczeń 14, 2020, 13:48 »
BNR na teraz
i bez jakiejs specjalnej potrzeby nie ma racji bytu.

BNR?
           ... UPS, literowka, ale jak sie dobrze zastanowic to pasuje;-) Zreszta, obstawiam,
ze przed nastepna prezentacja to i tak zmieni nazwe. Z powazaniem
                          Adam Przybyla
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2020, 13:59 wysłana przez Adam.Przybyla »
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Online artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1188
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1787 dnia: Styczeń 14, 2020, 14:02 »
BFR już od roku jest nazwą nieaktualną. Teraz obowiązuje Starship.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2433
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1788 dnia: Styczeń 14, 2020, 17:14 »
Doprawdy pasjonujące przeżycie móc śledzić na forum astronautycznym stawianie kolejnych namiotów ;)

 ;D
... mam dziwne wrazenie, ze proces potrwa jeszcze troche i ekipie SX zalezy na tym aby wszystkich znudzic;-)
W terazniejszosci gdzie licza sie sekundowe informacje podawane w tempie karabinu maszynowego to miejsce
juz od dawna nie istnieje, ono zaistnialo tylko w momencie gdy atrapa rakiety byla postawiona. Glowne kamery
juz sobie "poszly" gdzie indziej;-) Szybciej spodziwealbym sie jakis wiesci od BO niz SX. BNR na teraz
i bez jakiejs specjalnej potrzeby nie ma racji bytu. Chyba, ze wojsko potrzebowaloby jakis suborbitalnych skoczkow ...
Z powazaniem
                                                         Adam Przybyla
Adamie jesteś chyba naszym kosmicznym Nostradamusem- mógłbyś zarabiać wróżeniem z fusów (tak mnie wzięło trochę na wesoło 😁:)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2020, 21:11 wysłana przez mars76 »

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1788 dnia: Styczeń 14, 2020, 17:14 »

Online artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1188
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1789 dnia: Styczeń 15, 2020, 16:20 »
W Boca Chica zaczęli budować 5 namiot :)

Online artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1188
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1790 dnia: Styczeń 15, 2020, 16:31 »
Na jednym ze zdjęć widać dziwną kulistą strukturę. Macie jakiś pomysł co to może być?


Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2433
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1791 dnia: Styczeń 15, 2020, 21:12 »
No idea:(🤔

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 20524
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1792 dnia: Styczeń 15, 2020, 21:16 »
Kuliste struktury to z reguły mniejsze zbiorniki. Może to być paliwo do jakiegoś silniczka korekcyjnego.

Online station

  • Sir
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2279
  • NASA: "Eventual slip to 2055"
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1793 dnia: Styczeń 16, 2020, 08:55 »
No ale to jest dość konkretnie duże, paliwo dla silniczków - hm...wątpię.
Największe osiągnięcie NASA w drugiej dekadzie 21 wieku? .... Logo ARTEMIS

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 20524
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1794 dnia: Styczeń 16, 2020, 12:19 »
No ale to jest dość konkretnie duże, paliwo dla silniczków - hm...wątpię.

No ale to też konkretnie duża konstrukcja. :)

Offline ah

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1079
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1795 dnia: Styczeń 16, 2020, 12:23 »
Tu https://twitter.com/elonmusk/status/1217742268393607168 macie odpowiedź:
Cytuj

Elon Musk
Starship orbital vehicle SN1, liquid oxygen header tank & nosecone

« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2020, 12:26 wysłana przez ah »

Offline Tantal

  • Kościoła Latających Bojlerów Kapłan Naczelny
  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 272
  • per aspera ad astra
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1796 dnia: Styczeń 16, 2020, 16:08 »
"BNR na teraz i bez jakiejs specjalnej potrzeby nie ma racji bytu. "

Adam jak widzę nadal nie zmienił dealera :) :)

A tak bardziej na serio to fajnie widzieć że dłubią poszczególne elementy. Jak wreszcie zbudują tą infrastrukturę to składanie prototypu powinno pójść już w miarę sprawnie. Miejmy nadzieję żę w kwietniu coś wreszcie pofrunie i nie będą to wyłącznie latające fragmenty poszycia w trakcie RUDów :)



« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2020, 16:13 wysłana przez Tantal »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 20524
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1797 dnia: Styczeń 16, 2020, 16:12 »
W zasadzie to z każdą rakietą tak można powiedzieć, że obecnie nie ma racji bytu. ;) Na upartego znajdą się zawsze argumenty - często mocno kosmiczne. ;)

Online Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4858
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1798 dnia: Styczeń 16, 2020, 20:07 »
W zasadzie to z każdą rakietą tak można powiedzieć, że obecnie nie ma racji bytu. ;) Na upartego znajdą się zawsze argumenty - często mocno kosmiczne. ;)
        ... dokladnie, trudno sie dyskutuje z gimbaza , zwlaszcza jak cos zobacza w TV;-)
BTW, dlaczego uwazam, ze nic z tego nie bedzie ... gdyby chcieli aby cos bylo nie nazwaliby tego
... "starship" ta nazwa w google nie istnieje;-) Tz istnieje, nawet pokazuje teraz na strony SX,
ale to sie szybko zmieni, starczy ze ktos wpadnie na nowa nazwe platkow owsianych np. "starship cornflakes",
czy bedzie nowa ekranizacja Heinlein "starship troopers" i ... zniknie, bo wyszukiwarki zaczna pokazywac w wiekszosci
cos innego. Zaden biznesmen nie wymysli tak nieorginalnej nazwy dla swojego produktu ... chyba ze chce aby nikt go
nie dostrzegal;-) Z powazaniem
                         Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline ah

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1079
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1799 dnia: Styczeń 16, 2020, 20:29 »
....BTW, dlaczego uwazam, ze nic z tego nie bedzie ... gdyby chcieli aby cos bylo nie nazwaliby tego
... "starship" ta nazwa w google nie istnieje;-) Tz istnieje, nawet pokazuje teraz na strony SX,
ale to sie szybko zmieni, starczy ze ktos wpadnie na nowa nazwe platkow owsianych np. "starship cornflakes",
czy bedzie nowa ekranizacja Heinlein "starship troopers" i ... zniknie, bo wyszukiwarki zaczna pokazywac w wiekszosci
cos innego. Zaden biznesmen nie wymysli tak nieorginalnej nazwy dla swojego produktu ... chyba ze chce aby nikt go
nie dostrzegal;-) Z powazaniem
                         Adam Przybyla
Po pierwsze, zakładasz, ze nazwa kolejny raz się nie zmieni - popatrz na tytuł wątku  ;)
Poza tym dla pierwszych klientów (wojsko, operatorzy satelitarni) nazwa nie ma takiego znaczenia.
Do czasu kiedy zaczną oferować suborbitalne przeloty dla szerokiej gawiedzi nazwa zdąży się zmienić kilka razy.
A na razie testują możliwe sposoby budowy działającego statku metodą kolejnych przybliżeń począwszy od "najtańszego końca" (w przypadku F9 rakietę zrobili "po bożemu", a potem optymalizowali koszty i osiągi).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2020, 20:31 wysłana przez ah »

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #1799 dnia: Styczeń 16, 2020, 20:29 »