Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 297988 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1468
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2505 dnia: Sierpień 24, 2020, 09:58 »
Nagranie z testu statycznego SN6.

https://youtu.be/PuBb_MeWdsc

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=PuBb_MeWdsc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=PuBb_MeWdsc</a>

Offline Piotr111

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 9
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2506 dnia: Sierpień 24, 2020, 11:55 »


Wyobrażenie części zalogowej poprzedniej wersji Starship

Offline Piotr111

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 9
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2507 dnia: Sierpień 24, 2020, 12:35 »


A to inny pomysł na rozkład pokładów starshipa nawiązujący do samolotu.

Offline station

  • Sir
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2456
  • NASA: "Eventual slip to 2055"
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2508 dnia: Sierpień 24, 2020, 12:40 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu. Nie ma tu przecież wieżyczek jak w F-9/D-2 tudzież innego sprzętu, który dawałby szanse przeżycia załogi wskutek poważnej awarii podczas startu.
Największe osiągnięcie NASA w drugiej dekadzie 21 wieku? .... Logo ARTEMIS

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2508 dnia: Sierpień 24, 2020, 12:40 »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 21132
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2509 dnia: Sierpień 24, 2020, 12:41 »
Pomysł żeby ze Starshipa zbudować bazę na Księżycu jest ciekawy. Ot dziura i zasypać. Choć pewnie nie ma jak dostarczyć sprzętu, który by mógł takie dziury wykopać na Łysym... :P

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 747
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2510 dnia: Sierpień 24, 2020, 12:46 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu.
Start jak start.Dużo większe ryzyko będzie przy lądowaniu.Jakikolwiek problem z pracą silnika i koniec.Dlatego nie bardzo wierzę w wersję załogową

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 7201
  • One planet Once chance
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2511 dnia: Sierpień 24, 2020, 13:01 »
A szkoda że Starship nie ma modułu z sztucznym ciążeniem, który by się obracał. Na Marsa bez niego da radę polecieć ale dalej już nie. Chyba że w bagażniku będzie miał nadmuchiwaną dętkę,  która podczas lotu rejsowego będzie zamieszkana. Ale tu wyskakuje znowu problem ochrony przed promieniowaniem kosmicznym, które już podczas lotu na Księżyc jest nie do zbagatelizowania, zwłaszcza flary ze Słoneczka.

A propos bezpieczeństwa załogi podczas lądowania to Olasku masz rację iż jest ryzyko. Ale nikt ludzi nie wsadzi do pojazdu zanim nie będzie on przetestowany. Przed załogową misją na Czerwoną Planetę będą przynajmniej dwa loty towarowe, które przetestują lądowanie w warunkach marsjańskich.

Offline Piotr111

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 9
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2512 dnia: Sierpień 24, 2020, 13:43 »
Ale tu wyskakuje znowu problem ochrony przed promieniowaniem kosmicznym, które już podczas lotu na Księżyc jest nie do zbagatelizowania, zwłaszcza flary ze Słoneczka.

Lepsze by były masywniejsze statki kosmiczne te z poczatkowych zapowiedzi Muska o ładowności 500ton. No i przelot na Marsa flotyllą kilkunastu statków skupioną na małej przestrzeni.

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 171
  • Windą do nieba :)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2513 dnia: Sierpień 24, 2020, 15:18 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu. Nie ma tu przecież wieżyczek jak w F-9/D-2 tudzież innego sprzętu, który dawałby szanse przeżycia załogi wskutek poważnej awarii podczas startu.
Cały Starship jest takim systemem i myślę, że w przypadku awarii Super Heavy będzie mógł się od niego odłączyć i bezpiecznie wylądować.

Offline eRKa

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 171
  • Windą do nieba :)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2514 dnia: Sierpień 24, 2020, 15:22 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu.
Start jak start.Dużo większe ryzyko będzie przy lądowaniu.Jakikolwiek problem z pracą silnika i koniec.Dlatego nie bardzo wierzę w wersję załogową

Dlatego Starship ma 3 silniki (do pracy w atmosferze) a nie jeden i w przypadku awarii jednego reszta przejmie jego rolę. Nawet teraz widać, że jeden silnik pomimo, że nie jest centrycznie dobrze sobie radzi ze startem i lądowaniem.

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2515 dnia: Sierpień 24, 2020, 15:33 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu. Nie ma tu przecież wieżyczek jak w F-9/D-2 tudzież innego sprzętu, który dawałby szanse przeżycia załogi wskutek poważnej awarii podczas startu.
Cały Starship jest takim systemem i myślę, że w przypadku awarii Super Heavy będzie mógł się od niego odłączyć i bezpiecznie wylądować.

To raz a poza tym Starship będzie miał podobnie jak F9 możliwość kontynuacji lotu mimo awarii silnika/ów.

A szkoda że Starship nie ma modułu z sztucznym ciążeniem, który by się obracał. Na Marsa bez niego da radę polecieć ale dalej już nie. Chyba że w bagażniku będzie miał nadmuchiwaną dętkę,  która podczas lotu rejsowego będzie zamieszkana. Ale tu wyskakuje znowu problem ochrony przed promieniowaniem kosmicznym, które już podczas lotu na Księżyc jest nie do zbagatelizowania, zwłaszcza flary ze Słoneczka.

A tak by się nie dało: dwa Starshipy łączymy liną i kręcimy karuzele? Sztuczne ciążenie to według mnie podstawowa technologia dla załogowych lotów poza Księżyc. Rozwiązuje tyle problemów, że nie mogę zrozumieć dlaczego już tego nie testujemy w kosmosie. Zdrowie astronautów, jedzenie, picie, prysznic, toaleta, przepompowywanie płynów hodowla roślin - ciążenie ułatwiłoby te i inne kwestie. Podobnie jak tankowanie w kosmosie ta technologia otwiera zupełnie nowe możliwośći i poszerza granice.

Offline artpoz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1468
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2516 dnia: Sierpień 24, 2020, 16:22 »
Ja bym się od braku grawitacji bardziej martwił szkodliwym promieniowaniem kosmicznym. Gdzieś czytałem, że lecący na Marsa Curiosity miał włączoną aparaturę i podczas lotu zebrał 0,5 Siwerta. A to sam lot w jedną stronę. 2-3 Siwerty są dawką śmiertelną. Jeden wywołuje chorobę popromienną. Wiadomo, że to nie będzie przyjęte jednorazowo tylko rozłożone w czasie, ale jeśli pobyt potrwa 1,5 roku to może być poważny problem.

Offline wini

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • LOXem i ropą! ;)
    • Kosmonauta.net
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2517 dnia: Sierpień 24, 2020, 16:47 »
Ja bym się od braku grawitacji bardziej martwił szkodliwym promieniowaniem kosmicznym. Gdzieś czytałem, że lecący na Marsa Curiosity miał włączoną aparaturę i podczas lotu zebrał 0,5 Siwerta. A to sam lot w jedną stronę. 2-3 Siwerty są dawką śmiertelną. Jeden wywołuje chorobę popromienną. Wiadomo, że to nie będzie przyjęte jednorazowo tylko rozłożone w czasie, ale jeśli pobyt potrwa 1,5 roku to może być poważny problem.

W jakim miejscu był czujnik? Poza tym sondy są stosunkowo małe, wnętrze Starshipa otoczonego grubą stalową blachą do tego ustawionego zbiornikami w stronę Słońca powinno zdecydowanie zmniejszyć ilość otrzymanego promieniowania. Nie wiem czy gdzieś jest jakieś opracowanie na ten temat?

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5073
  • Realista do bólu;-)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2518 dnia: Sierpień 24, 2020, 17:01 »
Z pomiarow jakie przeprowadzona na sondach marsjanskich tylko polowa promienoowania pochodzila od strony slonca.
ale nie bylo tez rozblyskow ... Obstawiam, ze polem eksperymentalnym bedzie stacja dookoloksiezycowa, bedzie
czas sprawdzic co potrafi wytlumic promieniowanie. BTW, na pewno, tak jak ktos to kiedys liczyl, 6m warstwa wody ...,
ale pewnie da sie to troche ograniczyc. Z powazaniem
                                                   Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline alnitak

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 747
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2519 dnia: Sierpień 24, 2020, 17:01 »
Tak się zastanawiam czy Starship będzie wyposażony w jakikolwiek system ratunkowy dla załogi na wskutek np. "anomalii"podczas startu. Nie ma tu przecież wieżyczek jak w F-9/D-2 tudzież innego sprzętu, który dawałby szanse przeżycia załogi wskutek poważnej awarii podczas startu.
Cały Starship jest takim systemem i myślę, że w przypadku awarii Super Heavy będzie mógł się od niego odłączyć i bezpiecznie wylądować.
Na wyrzutni Starship nie oderwie się od ziemi w razie problemów z SH.Pomijam to że sam Starship to przecież 1200t paliwa na których ma siedzieć załoga bez możliwości odłączenia się

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: BFR / ITS / MCT / Starship
« Odpowiedź #2519 dnia: Sierpień 24, 2020, 17:01 »