Ankieta

Kiedy pierwszy start orbitalny Starship?

Do końca stycznia 2020
2 (8.3%)
Do końca 2020
7 (29.2%)
Do końca 2021
7 (29.2%)
Do końca 2022
1 (4.2%)
2023-2024
5 (20.8%)
2025-2030
2 (8.3%)
po 2030
0 (0%)

Głosów w sumie: 24

Głosowanie skończone: Sierpień 06, 2019, 10:15

Autor Wątek: BFR / ITS / MCT / Starship  (Przeczytany 169354 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 12, 2015, 20:29 »
Co wy z tym SSTO, przecież jest jasno powiedziane, że rakieta będzie miała 2 człony.

Dwa stopnie na LEO czy na TMI?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 21:19 wysłana przez Borys »

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 12, 2015, 21:53 »
Myślę, że będzie podobnie jak w Falconie - 1 sopień będzie odwracany i hamowany silnikami nie wchodząc na LEO z następujących powodów:

1) Technologia lądowania 1 stopnia Falcona na ogniu będzie już względnie dopracowana.
2) Problemy osłony aerodynamicznej przy ewentualnym wchodzeniu 1 stopnia ponownie w atmosferę utrudniają cały projekt.
 
Drugi stopnień będzie musiał osiągnąć potrzebne dV na orbitę transferową na Marsa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 22:00 wysłana przez 0x3ffe »
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 12, 2015, 21:57 »
Myślę, że będzie podobnie jak w Falconie - 1 sopień będzie odwracany i hamowany silnikami nie wchodząc na LEO z następujących powodów:

1) Technologia lądowania 1 stopnia Falcona na ogniu będzie już względnie dopracowana.
2) Problemy osłony aerodynamicznej przy ewentualnym wchodzeniu 1 stopnia ponownie w atmosferę utrudniają cały projekt.

Zgodnie ze słowami Muska, nawet MCT ma być wielokrotnego użytku - a to będzie wymagać osłony termicznej znacznie solidniejszej niż do zejścia z LEO.

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:06 »
Zgodnie ze słowami Muska, nawet MCT ma być wielokrotnego użytku - a to będzie wymagać osłony termicznej znacznie solidniejszej niż do zejścia z LEO.

Właśnie to jest jeden z powodów dla których ciagle mi się to odzyskiwanie MCT(czyli 2 stopnia) nie kalkuluje. Poza tym to jednak będzie jedna osłona a nie dwie.
1) Na ile efektywne może być hamowanie aerodynamiczne na Marsie ?
2) Jest w ogóle realne wyhamować pojazd z Ziemi atmosferą Marsa ?
3) Jaka by musiałabyć średnica takiego pojazdu żeby wyhamować jakieś 150 ton ?
i możę najważniejsze pytanie:
4) Ile by takie hamowanie trwało?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 22:25 wysłana przez 0x3ffe »
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Stazx

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 130
  • Arkady Darell
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:21 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie - ciekawe czy właśnie z myślą o tym (między innymi) Raptory mają być na metan - tak by na Marsie można było wytwarzać do nich paliwo?

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:23 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie - ciekawe czy właśnie z myślą o tym (między innymi) Raptory mają być na metan - tak by na Marsie można było wytwarzać do nich paliwo?

Też tak myślę. Może MCT( 2 stopień) będzie lądował na Marsie ?
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1025
  • 62-gi ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
    • Nauka - Trek.pl
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 12, 2015, 22:47 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie - ciekawe czy właśnie z myślą o tym (między innymi) Raptory mają być na metan - tak by na Marsie można było wytwarzać do nich paliwo?

Też tak myślę. Może MCT( 2 stopień) będzie lądował na Marsie ?
Też mi się wydaje że jest to główny powód tego - że Raptory mają być zasilane metanem.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:10 »
Właśnie to jest jeden z powodów dla których ciagle mi się to odzyskiwanie MCT(czyli 2 stopnia) nie kalkuluje. Poza tym to jednak będzie jedna osłona a nie dwie.
1) Na ile efektywne może być hamowanie aerodynamiczne na Marsie ?[...]

Tak samo, jak na Ziemi do 30 km nad powierzchnią. Końcowe hamowanie z lądowaniem będzie wymagało użycia silników, a to jakieś 0.5 km/s do skasowania.

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:16 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie

Tankowanie na Marsie jest koniecznością, jeśli MCT ma wracać - inaczej na LEO trzeba by było wynieść tysiące, a nie setki ton.

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6803
  • One planet Once chance
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:37 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie

Tankowanie na Marsie jest koniecznością, jeśli MCT ma wracać - inaczej na LEO trzeba by było wynieść tysiące, a nie setki ton.

To MCT ma wracać z powierzchni Marsa? Ja już nic nie kapuję. Myślałem, że MCT to albo drugi człon rakiety, albo zarazem statek międzyplanetarny.....
Po śledzeniu niniejszego wątku jednego jestem pewien, że nie wiem co to ma być ten cały MCT  ::)

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:42 »
Myślę że Musk będzie planował tankowanie na Marsie

Tankowanie na Marsie jest koniecznością, jeśli MCT ma wracać - inaczej na LEO trzeba by było wynieść tysiące, a nie setki ton.

To MCT ma wracać z powierzchni Marsa? Ja już nic nie kapuję. Myślałem, że MCT to albo drugi człon rakiety, albo zarazem statek międzyplanetarny.....
Po śledzeniu niniejszego wątku jednego jestem pewien, że nie wiem co to ma być ten cały MCT  ::)


Tak mi sie wydaje od początku, że tylko wtedy to ma jakiś sens. Drugi stopień moim zdaniem to statek który wyląduje na Marsie, tam może być dotankowany i wysłany na Ziemie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2015, 23:44 wysłana przez 0x3ffe »
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6803
  • One planet Once chance
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:49 »
Czyli te sto ton to ma to być odpowiednik Zubrinowskiego ERV? Tylko po co wozić te 100 ton na powierzchnię Marsa, żeby potem z niego znowu startować. Przecież można lądować mniejszym statkiem np. Dragonem do gotowej lub przygotowywanej bazy na powierzchni. Po co wlec te 100 ton z powrotem na Ziemię?

LooZ^

  • Gość
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 12, 2015, 23:49 »
I pomieści 100 osób i 100 ton i będzie miał silniki do startu z Marsa i lądowania i do lotu na Marsa i zasilanie i baterie słoneczne i system podtrzymywania życia i ochronę przed promieniowaniem i do tego będzie wielokrotnego użytku. I wszystko to się zmieści na 1 rakiecie... ;)

Nie no, spoko... ;)

Offline 0x3ffe

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Rzeczpospolita Marsjańska
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 13, 2015, 00:02 »
Czyli te sto ton to ma to być odpowiednik Zubrinowskiego ERV? Tylko po co wozić te 100 ton na powierzchnię Marsa, żeby potem z niego znowu startować. Przecież można lądować mniejszym statkiem np. Dragonem do gotowej lub przygotowywanej bazy na powierzchni. Po co wlec te 100 ton z powrotem na Ziemię?
Przecież 100 ton nie będzie wracać? Chyba że marsjańskiego piachu :D a z Ziemi przyjedzie 100 ton potrzebnych zasobów dla kolonistów, albo 100 kolonistów (tyle że wtedy to nie będzie 100 ton bo wiekszość tych 100 ton zjedzą i wypiją po drodze) abo jakieś inne konfiguracje pośrednie "towaru" :)

I pomieści 100 osób i 100 ton i będzie miał silniki do startu z Marsa i lądowania i do lotu na Marsa i zasilanie i baterie słoneczne i system podtrzymywania życia i ochronę przed promieniowaniem i do tego będzie wielokrotnego użytku. I wszystko to się zmieści na 1 rakiecie... ;)

Nie no, spoko... ;)

Silniki będzie miał te same do startu (z Ziemi/Marsa) jak i do lądowania (na Marise/Ziemi). Ochrona przed promieniowaniem nie wiem czy jest brana pod uwagę? Co do pomieszczenia tego na jednej rakiecie to ludzie pływają na łodziach podwodnych miesiącami w bardzo ograniczonej przestrzeni.
Moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 wystarcza do lądowania na księżycu!

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2077
Odp: BFR / ITS / MCT
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 13, 2015, 00:03 »
Czyli te sto ton to ma to być odpowiednik Zubrinowskiego ERV? Tylko po co wozić te 100 ton na powierzchnię Marsa, żeby potem z niego znowu startować. Przecież można lądować mniejszym statkiem np. Dragonem do gotowej lub przygotowywanej bazy na powierzchni. Po co wlec te 100 ton z powrotem na Ziemię?

Te sto ton ma na Marsie wylądować i pewnie w większości zostać. Wrócić ma statek, który ten ładunek przewiózł.