Autor Wątek: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4  (Przeczytany 12625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KP

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 715
  • Ale to wszystko ciekawe
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 10, 2015, 08:38 »
Tymczasem Orbital ATK udostępnił nagranie z kamery pokładowej Cygnusa przedstawiające rozkładanie jednego z dwóch okrągłych paneli słonecznych które miało miejsce 6 grudnia po starcie. (prędkość nagrania 3 klatki/s).
Chyba takie szarpnięcie panelem przy rozkładaniu nie jest za zdrowe dla całej konstrukcji. (1:12 na filmiku). Ciekawe czy konstruktorzy też się zdziwili, że konstrukcja nie rozkłada się płynnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2015, 09:02 wysłana przez kanarkusmaximus »

Online Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4090
  • Realista do bólu;-)
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 11, 2015, 22:13 »

Juz swiatecznie;-) Z powazaniem
                                          Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline magiczny

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 528
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 18, 2015, 19:31 »
Nie macie żadnych zdjęć z wnętrza Cygnusa?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2015, 19:40 wysłana przez magiczny »

Online Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4090
  • Realista do bólu;-)
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 18, 2015, 19:59 »
Szalu nie ma tu zdjecie z poprzedniej udanej misji:

Z powazaniem
                         Adam Przybyla
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2015, 20:03 wysłana przez Adam.Przybyla »
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5821
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 18, 2015, 20:18 »
Zdjęcia z wnętrza nowego Cygnusa, którego kapsuła jest o 50% dłuższa niż poprzedniego, można znaleźć na Wikimedia (https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Cygnus_5). Np.:


Klik by powiększyć...

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1205
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 19, 2015, 18:18 »
Gdyby jeszcze powiększyli cygnusa o jeden moduł (a są takie plany), zamontowali znormalizowany właz CBM a nie to okienko i na stałe przenieśli się na sprawdzonego nosiciela to byłby postęp i genialna ciężarówka na ISS. A tak ni pies ni wydra.

Ciekawe ile kosztuje start Antaresa z uwzględnieniem kosztów B+R. Jakoś wątpię, że tajniej niż "rutynowy" lot Atlasa5 :P

Takie przemyślenia przy chmielu :P

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5821
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 19, 2015, 19:05 »
Jeszcze dłuższy Cygnus to już raczej na CRS-2, a Orbital ma w nim duże szanse. Natomiast CRS-2 nie wymaga CBM-ów.

Wymogiem COTS było, by firmy przedstawiły plany na cały system transportu, łącznie z nosicielem. Zapewne chodziło o zapobieżenie monopolowi ULA, który zresztą i tak stał się faktem, ale już powoli jest przełamywany przez SpaceX właśnie dzięki COTS-owi.

Offline perian

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1205
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 20, 2015, 08:19 »
Tyle, że SpaceX robi to właściwie, inwestując we własne technologie a Orbital składa rakiety z części kupionych zagranicą. Nie o to w COTS chodziło. ULA udowodniła, że jest wiarygodną "instytucją", gdy tylko będzie jechać na częściach made in USA to będzie istotna zmiana. A ceny i tak ma coraz lepsze. Orbital jest drogi.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2240
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 20, 2015, 10:55 »
Masz rację lecz konkurencja jest konieczna dla utrzymania rozsądnych cen

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 5821
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 20, 2015, 11:43 »
Tyle, że SpaceX robi to właściwie, inwestując we własne technologie a Orbital składa rakiety z części kupionych zagranicą. Nie o to w COTS chodziło.

Wszystkim bardziej się podoba podejście SpaceX. Tylko czy trzeba wymagać, by firma, która robi rakiety, robiła także do nich silniki? Boeing i LM nie robią silników do Delt i Atlasów - kupują je. Pod tym względem SpaceX (do którego dołączy jeszcze Blue Origin) jest wyjątkiem. Problem z Antaresem jest raczej taki, że kupił niewłaściwe silniki.

ULA udowodniła, że jest wiarygodną "instytucją", gdy tylko będzie jechać na częściach made in USA to będzie istotna zmiana.

Tylko że ULA, a raczej Boeing i LM, miały kilkadziesiąt lat by stać się wiarygodnymi instytucjami. Zaś Orbital, który wszedł do COTS-u z dużym opóźnieniem, nie miał czasu na opracowanie i zrealizowanie koncepcji tak zaawansowanej jak SpaceX.

ULA (...) ceny i tak ma coraz lepsze. Orbital jest drogi.

Czy wiemy na pewno, że jest drogi? Na razie Antares nie był wykorzystywany komercyjnie, więc nie ma jak sprawdzić. Koszty B+R są zawsze wliczane do ceny, ale rozkładane na wiele startów, i zawsze one są bardzo wysokie. Tylko że w przypadku Delt i Atlasów na pewno zdążyły się już zamortyzować.

Online Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4090
  • Realista do bólu;-)
Odp: Cygnus Return to Flight - misja OA CRS-4
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 20, 2015, 12:30 »
Cos mi swita, ze okolo 100mln$ za lot samej rakiety, bo obnizyli ceny z powodu konkurencji. Do poszukania na space.com.
(do weryfikacji) Z powazaniem
                                                                                                                                                                  Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com