Autor Wątek: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA  (Przeczytany 36918 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online ah

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 712
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #555 dnia: Sierpień 01, 2019, 21:51 »
Wygląda na to, że "odwiesili" rozwój EUS i Boeing obiecuje, że SLS Block 1B poleci "już" z Artemis-3 (tylko nie podają w której dekadzie  ;)):
https://twitter.com/BoeingSpace/status/1156655836514738177

Cytuj
Farther and faster: The next stage of America’s Moon rocket is taking shape to dramatically reduce travel time in space and carry more on a single flight. The Boeing-built @NASA_SLS Exploration Upper Stage will fly on Artemis-3.

Komentarze pod tweetem są miażdżące, bo "Farther and faster" w połączeniu z Boeingiem to - delikatnie mówiąc - oksymoron.

Online Wuzetek

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #556 dnia: Sierpień 01, 2019, 22:36 »
No ciekaw jestem, czy to rzeczywiście potwierdzenie wznowienia prac nad EUS. Czy przypadkiem Block 1B nie będzie miał dV wystarczającego do umieszczenia Oriona na niskiej orbicie księżycowej? Eliminowałoby to potrzebę stacji Gateway. Jeśli tak - to sama decyzja na plus, SLS w wersji Blok 1 jest bez sensu, IMO. Ale jeśli Artemis 3 ma lecieć z EUS, to termin 2024 jest niewykonalny. I co, jeszcze pierwszy lot wersji 1B miałby od razu być załogowy?!

Online ah

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 712
Odp: "Space Policy Directive 1" czyli nowa strategia dla NASA
« Odpowiedź #557 dnia: Sierpień 02, 2019, 11:46 »
... Czy przypadkiem Block 1B nie będzie miał dV wystarczającego do umieszczenia Oriona na niskiej orbicie księżycowej? Eliminowałoby to potrzebę stacji Gateway. Jeśli tak - to sama decyzja na plus, SLS w wersji Blok 1 jest bez sensu, IMO....
Teoretycznie tak. Przytaczałem już tu artykuł, który szczegółowo rozważał taką możliwość: https://denniswingo.wordpress.com/2019/04/02/sls-and-lunar-return-in-2024-with-faith-and-ambition/
Ale wymaga systemu IFV, który pozwala zachować od wygotowania wystarczająco wiele paliwa na manewr LOI. Dałoby się w ten sposób wejść na LLO o wysokości 400km.
Niestety rozwój IFV, tankowania paliwa kriogenicznego i wszystkie technologie związane z ze składami paliwa w kosmosie zostały zablokowane na skutek nacisków politycznych na ULA ze strony Senatu  >:( (szczególnie sen. Shelby ).
Obawiano się, ze dzięki nim SLS (Senate Launch System) mógłby okazać się niepotrzebny. Naciski były tak silne, że jeśli wierzyć Georgowi Sowersowi, to mało nie wyleciał z pracy za samo przedstawienie dokumentów na ten temat!