Autor Wątek: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018  (Przeczytany 4013 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Slavin

  • Senior
  • ****
  • Wiadomości: 409
  • Metanem i tlenem z odzyskiem
Odp: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 15, 2018, 18:10 »
Od razu pomalować na czarno i nie będzie problemu.

Pomalować całego Falcona 9 na czarno ?
Podobno z powodu wysokich temperatur i mocnego nasłonecznienia panującego przez większość roku na Florydzie rakiety (nie tylko Falcony 9) są koloru białego dla odbijania światła (kolor biały na poszyciu rakiety efektywnie odbija światło i zapobiega zagotowaniu się paliwa w zbiornikach w upalne i słoneczne dni).
Z kolei dawny External Tank wahadłowców i pierwsze stopnie Delty 4 są pomarańczowe z powodu pianki izolacyjnej na poszyciu zapobiegających parowaniu wodoru.

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 825
Odp: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 15, 2018, 22:15 »
Biały kolor na pewno pomaga, ale też nie koniecznie musi być stosowany. I stopień Atlasa V nie jest biały, a jednak startuje z Florydy. Po zatankowaniu LOX pojawia się lód i zmienia swój kolor. Cały czarny jest Electron ze względu na kompozyty.

Offline Dawid213

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 48
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 17, 2018, 09:14 »
https://www.teslarati.com/spacex-falcon-9-block-5-landing-leg-removal-video/

Już zaczęli rozbierać booster na części - na razie tylko nogi.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 16835
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 17, 2018, 10:13 »
W zasadzie się tego można było spodziewać - po pierwszym locie nowej wersji zostanie wykonany przegląd i określenie, czy możliwy jest kolejny lot.

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 825
Odp: Falcon 9R | Bangabandhu-1 | 11.05.2018
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 17, 2018, 19:13 »
Już teraz nie jestem pewien, ale to chyba był nawet wymóg NASA żeby tą rakietę rozebrać i sprawdzić. Jako część procesu certyfikacji do lotów załogowych (szczególnie o wirniki turbin chodziło).