Autor Wątek: SpaceX  (Przeczytany 549477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2370 dnia: Kwiecień 03, 2015, 00:13 »
Nie wiem czy to już było. Ujęcia nakręcone z pokładu barki (drugi filmik, pierwszy to chyba holownik?) w okolicy startu DSCOVR. Wygląda, że niektóre kontenery się trochę przygniotły z powodu sztormowej pogody:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IcgBPpLTiig" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=IcgBPpLTiig</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aKhwGOVGWUs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aKhwGOVGWUs</a>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2015, 00:15 wysłana przez Air Q »
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2371 dnia: Kwiecień 03, 2015, 09:12 »
Ta pewno nie było:)))

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2372 dnia: Kwiecień 03, 2015, 15:25 »
I znowu Marek przynosi hiobowe wieści odnośnie FH:
 Najnowsze plotki z okolic SpaceX, oczywiście należy je konsumować ostrożnie, jako że plany się stale zmieniają. Start Falcona Heavy nie nastąpi wcześniej niż w pierwszej połowie 2016 roku. SpaceX nadal nie ma klienta na ten start, a strzelanie pustą rakietą jest nieekonomiczne. Poza tym SpaceX chce dopracować technologię odratowywania pierwszych stopni zanim wystrzeli trzy z nich jednocześnie.
Wygląda na to że także LC-39A jest problemem - SpaceX planuje jednak usunięcie ruchomej części wieży na początku przyszłego roku. Nie jest jasne czy jest to wymagane przed startem pierwszej rakiety z LC-39A, czy ta operacja będzie wykonywana między startami.
http://florydziak.blogspot.com/2015/04/nie-bedzie-lotu-falcona-heavy-w-2015.html?showComment=1428067203798

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2373 dnia: Kwiecień 04, 2015, 14:40 »
Powinno być tłoczno w najbliższych miesiącach dla spacex; test ucieczkowy dragona niestety na początku maja;(
http://www.nasaspaceflight.com/2015/04/spacex-preparing-busy-season-missions-test-milestones/

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2374 dnia: Kwiecień 04, 2015, 14:49 »
Test jeśli 2 poprzedzające starty nie będą miały opóźnień ma być 2 Maja ; kapsuła będzie wyposażona w 7 siedzeń a na jednym z nich manekin ubrany w czujniki będzie symulował wpływ awaryjnej ucieczki na astronautów ; jeszcze go nie nazwali ( manekina)

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2375 dnia: Kwiecień 04, 2015, 14:53 »
Również Flight Abort Test jest planowany najwcześniej na 1 licpa tego roku ( w co szczerze nie wierzę )

SpaceX is also looking to conduct another Commercial Crew objective for Dragon 2, with the Ascent Abort test currently showing July 1 as the earliest possible test date.
However, that date is likely to move to the right over the coming weeks, based on natural movement in the company’s busy launch schedule.
Otherwise known as the “In Flight Abort test”, the objectives will utilize a Dragon 2 test vehicle on a Falcon 9 out of Vandenberg, providing a real life test of an abort scenario occurring at “Max Drag” in the transonic region.

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2376 dnia: Kwiecień 06, 2015, 18:02 »
Ciekawostki odnośnie metod produkji Raptora od Marka:
Z cyklu "internetowe plotki" - SpaceX używa laserowych drukarek trójwymiarowych firmy XLine do drukowania części do nowego silnika Raptor. Silnik, jak czytelnicy pewnie wiedzą będzie napędzany ciekłym metanem i ciekłym tlenem i będzie pierwszym silnikiem SpaceX działającym w cyklu "oxygen-rich". Nikt do tej pory nie zbudował silnika działającego na tej zasadzie i korzystającego z ciekłego metanu. W związku z czym SpaceX musiało wynaleźć nowe stopy metali, które wytrzymują gorący tlen pod olbrzymim ciśnieniem (+ CO2 + H2O) powstały w wyniku spalania metanu w ciekłym tlenie. Istniejące stopy metal używane np. przez Rosję w silniku RD-180 czy też przez Aerojet-Rockedyne w budowanym silniku AR-1 były niewystarczające z uwagi na wyższe ciśnienia jakie będą występowały w silniku Raptor. SpaceX planuje wydrukować większość elementów Raptora - zarówno turbinę jak i turbopompę tlenu a także turbopompę metanu. Testy pierwszych elementów Raptora mają się rozpocząć jeszcze w tym roku!
http://florydziak.blogspot.com/2015/04/drukujemy-raptory.html

Offline deathrider

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1039
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2377 dnia: Kwiecień 07, 2015, 13:10 »
Trochę (prywatnych) zdjęć ASDS pojawiło się na http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=36326.msg1355166#new :)
Autor napisał, że barka już wypłynęła (wczoraj) na swoją misję ;)

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2378 dnia: Kwiecień 08, 2015, 17:34 »
Marek tym razem z dobrymi wieściami;))
 Pojawiły się plotki o tym że lot Falcona 9 z misją CRS-7 będzie pierwszym lotem który będzie próbował lądowania na świeżo przygotowanym LC-1. Pierwotnie planowano że pierwszy test lądowania odbędzie się w czasie misji JASON-3 z Kalifornii, ale wygląda na to że plany się zmieniły, SpaceX jest pewne że Falcon 9 jest w stanie wylądować na platformie a Falcon 9 lecący z misją CRS-7 będzie miał wystarczający zapas paliwa by wykonać ten manewr.
Jak czytelnicy pewnie pamiętają, wracający Falcon 9 będzie się poruszał z naddźwiękowymi prędkościami i zacznie hamować bardzo blisko CCAFS, co powinno dać oglądającym niezwykłe wrażenia audiowizualne. Myślę że najlepszym miejscem do zobaczenia tego startu będzie Jetty Park w Port Canaveral - o ile LC-40 jest bardzo daleko, o tyle LC-1 będzie z tego miejsca bliżej niż z Playalinda Beach. Start F9 z misją CRS-7 jest planowany na 19 czerwca tego roku (oczywiście data może się zmienić), ale jak ktoś planuje uczestniczyć w tym historycznym wydarzeniu, to warto już  planować wakacje w czerwcu.
http://florydziak.blogspot.com/2015/04/pierwsze-ladowanie-na-lc-1-juz-w-czerwcu.html

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2379 dnia: Kwiecień 09, 2015, 05:17 »
grafika lotu w misji CRS-6 z lądowaniem na barce

Offline Air Q

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1895
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2380 dnia: Kwiecień 10, 2015, 22:37 »
http://www.nasaspaceflight.com/2015/04/spacex-tanking-tests-in-flight-abort-falcon-9/
W Vandenberg przeprowadzono próbne tankowanie pierwszego stopnia F9, który posłuży w In-flight abort test gdzies w tym roku (być może w lipcu). Ten egzemplarz posiada tylko trzy silniki. Spekuluje się nawet, że jest to pierwotny F9 Dev-2. Ta teoria ma sens, ponieważ po tym jak postanowiono testować w Nowym Meksyku odzyskane stopnie, F9 Dev-2 stał się zbędny.


Więcej zdjęć:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35480.msg1356246#msg1356246
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2015, 22:42 wysłana przez Air Q »
"One could write a history of science in reverse by assembling the solemn pronouncements of highest authority about what could not be done and could never happen."
http://qt.exploratorium.edu/mars/opportunity
Sprawdź SOL: http://www.greuti.ch/oppy/html/filenames_ltst.htm

Online astropl

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 4380
  • Zmieściłem się w Sojuzie :)
    • Loty Kosmiczne
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2381 dnia: Kwiecień 11, 2015, 08:45 »
SpaceX wystąpiła do FAA o nową licencję na Pad Abort Dragona, na okres 1 maja-10 sierpnia. Dotychczasowa upływała 10 maja.
Waldemar Zwierzchlejski
http://lk.astronautilus.pl

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2382 dnia: Kwiecień 11, 2015, 14:33 »
Marek trochę więcej o abort in flight:)
 Na moim ulubionym forum pojawiły się zdjęcia zrobione przez osobę pracującą w Vandenberg a przedstawiające przygotowania do testu systemu ratowania kapsuły w czasie maksymalnego ciśnienia statycznego. Test ten planowany jest na lato tego roku i będzie polegał na wystrzeleniu F9 z kapsułą Dragon a następnie uruchomieniu silników awaryjnych kapsuły w momencie kiedy rakieta osiągnie maksymalną wartość ciśnienia aerodynamicznego.

Okazuje się ze jako że nie potrzeba do takiego lotu ani drugiego stopnia rakiety ani pełnego zapasu paliwa, to normalny Falcon 9 z dziewięcioma silnikami miał by za duży ciąg. W związku z czym SpaceX policzyło że lepiej i taniej będzie użyć rakiety znanej jako F9R - wersji, którą używano wcześniej do testowania oprogramowania nadzorującego lądowanie F9. Ma ona tylko trzy silniki i potrafi wylądować jeżeli zajdzie taka potrzeba. Czytelnicy pewnie pamiętają że jeden egzemplarz tej rakiety został spektakularnie wybuchnięty w czasie lotu w sierpniu zeszłego roku. Jednak SpaceX miał drugi egzemplarz, który pierwotnie planowano użyć do dalszych testów. Ale niedługo później okazało się że oprogramowanie jest na tyle dobre a zakres prędkości jakie można przetestować za pomocą F9R na tyle mały, że nie ma sensu dokonywać dalszych testów tą rakietą. I stała sobie ona niepotrzebna aż do teraz.

Warto także zauważyć że do tego testu ma być użyta ta sama kapsuła, której SpaceX użyje w przyszłym miesiącu do testu na platformie. Oczywiście zakładając że test się uda, a kapsuła będzie się do czegoś nadawała po wylądowaniu w Atlantyku. Lepiej żeby test się udał, bo oponenci komercyjnych lotów załogowych tylko czekają na jakąś awarię by zwiększyć naciski na NASA i budowę wersji Oriona latającej do ISS.

Nie jest jeszcze jasne czy SpaceX będzie próbował uratować F9R po tym teście. Jakiś czas temu Gwynne Shotwell mówiła że SpaceX to planuje, jednak nie wiadomo czy nie chodziło o pełny pierwszy stopień F9. Na zdjęciach z Vandenberg F9R nie ma zamontowanych nóg. Nie wiadomo także czy siły aerodynamiczne w czasie tego testu nie połamią F9R albo przynajmniej nie spowodują utraty kontroli nad nim. W końcu test będzie przeprowadzany w czasie max-q, kiedy to siły działające na rakietę są największe, a gwałtowna zmiana środka ciężkości i środka ciśnienia rakiety może nie być do skorygowania za pomocą wychyłów silników.
http://florydziak.blogspot.com/2015/04/trzysilnikowy-falcon-9-poleci-jeszcze.html

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2383 dnia: Kwiecień 11, 2015, 14:55 »
Przygotowywanie 1 członu z 3 merlinami na stanowisku

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2306
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: SpaceX
« Odpowiedź #2384 dnia: Kwiecień 16, 2015, 23:35 »
Pad Abort Test jest wstępnie planowany na 2 maja ; nie później niż 10 maj; myśle , że wpływ będzie miała na test data wystrzelenia satelity dla Turkmenistanu;))

    Posts: 3072
    Liked: 556
    Michigan

Re: SpaceX Dragon 2 Commercial Crew/LAS Pad Abort Test - NET May 2015
« Reply #1122 on: 04/12/2015 09:58 PM »
@StephenClark1
SpaceX’s : Dragon pad abort tentatively scheduled for May 2.

https://twitter.com/StephenClark1/status/587369642433388544
« Last Edit: 04/12/2015 10:00 PM by docmordrid »