Autor Wątek: Wahadłowce i miniwahadłowce kiedyś i obecnie  (Przeczytany 31287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matias

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 8007
Odp: Wahadłowce i miniwahadłowce - obecne i wcześniej porzucone projekty
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 29, 2013, 07:30 »
Jeżeli przez "autonomię" rozumiesz samodzielne dotarcie samolotu na orbitę, to odpowiedź jest prosta - jest to dzisiaj technicznie niemożliwe (konstrukcja płatowca jest za ciężka, by dało się ją w jednym kawałku umieścić na orbicie), dlatego nie ma wielu takich projektów. Te, które są, bazują na spekulatywnych, nieistniejących technologiach.
Jednak skonstruowanie suborbitalnego statku tego typu jest już możliwe. Chociaż projektowana pojemność 48 do 96 pasażerów to bardzo ambitne założenie. Właśnie mamy kolejny pomysł na coś takiego:

Możliwe, że istnieją jeszcze jakieś techniczne przeszkody, które będą musiały być rozwiązane w trakcie prac nad tym - moim zdaniem zbyt ambitnym - projektem. Ale to dobrze, że jest ruch w temacie. Na dobre wyjdzie :)

Online Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2407
Odp: Wahadłowce i miniwahadłowce - obecne i wcześniej porzucone projekty
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 29, 2013, 11:03 »
Jednak skonstruowanie suborbitalnego statku tego typu jest już możliwe.

Jest możliwe od lat 50-tych (i takie projekty dzisiaj istnieją, np. XCOR Lynx), ale projekt cytowany przez ciebie, pomijając jego realizowalność, nie jest samolotem w dyskutowanym tutaj sensie - startowałby jak każda inna rakieta, z pionowej wyrzutni, więc nie operowałby z normalnego lotniska.

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Interesująca wiadomość - tylko pytanie na ile duże są szanse na realizację tego projektu ?

ILA przypomniał swój program badawczy SpaceLiner – tym razem w nowej odsłonie – SpaceLiner 7
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=13502



Cytuj
[...]Prace studialne zakładają stworzenie w pierwszym etapie orbitera o pojemności 100 pasażerów, który wykonywałby loty na dystansie do 12 500 km (np. Dubaj - Denver) lub 9200 km (loty transpacyficzne). Koncepcja zakłada także opracowanie wersji pozwalającej na loty o długości 17 000 km (np. Europa – Australia) – jednak w tym ostatnim przypadku liczba pasażerów byłaby ograniczona do 50.[...]


============================================================


Tak właśnie z pewnym zdziwieniem zauważyłem że temat jest teraz kontynuowany w nowym wątku !  :o


http://www.forum.kosmonauta.net/index.php?topic=1970.0

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Kto będzie woził ludzi setkami w kosmos???

Polskie Forum Astronautyczne


Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23219
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Żałuję, że w tym roku nie pojechałem na ILA. Rzuciłbym się z pewnością z pazurami na przedstawiających takie makiety i wypytał o więcej szczegółów.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6851
Jeśli idzie o stronę biznesową przedsięwzięcia, to wszystko będzie zależeć od cen biletów. Muszą być stosunkowo tanie, bo to nie będzie transport dla turystów szukających silnych wrażeń, jak Virgin Galactic, ale zwykły środek transportu, tyle że bardzo szybki.

Concorde padł na zbyt wysokich cenach w stosunku do zwykłych biletów lotniczych - szybkość to nie wszystko, klient nie zapłaci dowolnej ceny za kilka godzin oszczędności czasu.

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Tak myślałem, tak to nie ma prawa wypalić.

Polskie Forum Astronautyczne