Oto wstępny program XXV OZMA . Będzie dużo astronautyki.
12 sierpnia (czwartek)
11.00 otwarcie biura zlotu
15.00 obiad
16.30 oficjalne otwarcie zlotu
17.00 „Wstęp do obserwacji wizualnych: metodyka i sprzęt”- Piotr Kierzkowski
18.00 „Solarigrafia-obrazy malowane Słońcem” – Janusz Szkudlarek
18.30 „Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS)- dr Krzysztof Kanawka (kanarkusmaximus)
20.30 integracja przy ognisku
– od zmierzchu do rana : obserwacje
23.00 Super Obserwator – turniej z nagrodami. Poszukiwanie przez teleskop na czas zadanych obiektów (nagrody!). W razie niepogody turniej odbędzie się następnej nocy
13 sierpnia (piątek)
10.00 „Co ma owad do Układu Słonecznego? Dziennik entomologa.” Arkadiusz Dul
11.00-17.00 wystawa meteorytów, medali meteorytowych (duża kolekcja), minerałów i skamieniałości„
11.00 O meteorytach i medalach meteorytowych -Józef Baran-Ośrodek Kultury w Urzędowie
12.00-17.00 Obserwacje Słońca przez Coronado Solar Max 90
12.00 Nowe pierwszej połowy 2021 roku- dr Marek Muciek
13.00 „Program Artemis”- dr Krzysztof Kanawka
14.30 obiad
16.00 Obłoki srebrzyste- Jacek Drążkowski
17.00 astrożarty Jacka Drążkowskiego
18.00 „Poza grawitacją” otwarcie wystawy malarstwa Macieja i Natalii Jelińskich
20.30 „Niebo, Ziemia, Horyzont”: instalacja artystyczna połączona z koncertem -Grzegorz „Pleha” Pleszyński
– od zmierzchu do rana : obserwacje
14 sierpnia (sobota)
10.00 kosmos w wirtualnej rzeczywistości (dla dzieci)
ok.10.00 otwarcie stoiska ze sprzętem optycznym firmy astrozakupy.pl
11.00-16.00 Obserwacje Słońca przez Coronado Solar Max 90
11.00 Co się dzieje w Polsce w sektorze kosmicznym- dr Krzysztof Kanawka
12.00 Sztuczne satelity i śmieci kosmiczne -dr Krzysztof Kamiński
13.00 Obserwacja zjawisk zakryciowych- Wojciech Burzyński
14.30 obiad
15.30 zdjęcie grupowe
17.30 konkurs wiedzy astronomicznej (cenne nagrody !)
19.00 rozdanie nagród, oficjalne zakończenie zlotu
20.00 kolacja (ognisko) i integracja uczestników
– od zmierzchu do rana: obserwacje
15 sierpnia(niedziela)
-rano: nieoficjalne zakończenie, wyjazd uczestników