Autor Wątek: Bigelow Aerospace  (Przeczytany 127560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online gelo

  • Pełny
  • ***
  • Wiadomości: 177
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #525 dnia: Kwiecień 11, 2016, 00:08 »
Są gdzieś dostępne nagrania jak Genesisy się pompowały?

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6494
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #526 dnia: Kwiecień 11, 2016, 22:59 »
Chyba jakoś teraz powinno zacząć się wystąpienie/oświadczenie Bigelowa i ULA - jeśli dobrze przeliczyłem 4 pm MDT na nasze...

PS. Zapomniałem, że mamy już czas letni, zatem UTC+6+2. Czyli za godzinę.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2016, 23:07 wysłana przez JSz »

Offline NilQ

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 841
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #527 dnia: Kwiecień 12, 2016, 02:27 »
A więc tak jak można było się spodziewać, Bigelow ogłosił współpracę z ULA w ramach wynoszenia BA330 przy pomocy Atlasa.



- Do końca 2019/początku 2020 Bigelow chce zbudować dwa pełnowymiarowe moduły BA330;
- W 2020 na orbitę ma polecieć pierwszy BA330;
- Bigelow liczy, że NASA wyrazi zgodę na przyłączenie BA330 do ISS! (i chce by NASA była podstawowym klientem, choć liczy też na wynajmowanie modułu innym państwom/organizacjom itp.), w ogóle liczy, że dzięki temu przedłuży żywot stacji poza 2024;
- Odnośnie wynajmu modułu, Bigelow chciałby zobaczyć stację kosmiczną Disneya;
- Podobno są klienci zainteresowani wykorzystaniem BEAMa na ISS;
- ULA chce wysyłać studenckie cubesaty, z kolei Bigelow chce stworzyć program dla młodych astronautów;
- Ze względu na dużą wagę BA330, być może będzie wymagać zaprojektowania nowego mechanizmu dokującego (do ISS);
- BA330 może być autonomicznym modułem, jednak Bigelow liczy na ISS;
- Bigelow prowadzi rozmowy z czterema firmami odnośnie dowożenia astronautów do jego modułów: Blue Origin, Sierra Nevada (Dreamchaser), Boeing (CST-100), SpaceX (Dragon);
- Obecnie tylko ULA dysponuje rakietą z odpowiednią dużą osłoną, aby pomieścić BA330;
- Robocza nazwa dla pierwszego BA330 to XBASE (Expandable Bigelow Advanced Station Enhancement);
- Na chwilę obecną nie chcą nic mówić na temat finansowania całego projektu;
- Bigelow nazywa kosmicznych turystów astronautami amatorami :)

http://www.ulalaunch.com/bigelow-aerospace-and-ula-join-forces.aspx
https://www.nasaspaceflight.com/2016/04/ula-bigelow-partnership-first-commercial-space-stations/

Atlas V 552 z BA330 i Centaurem z dwoma silnikami:


A z tego nie mogę przestać się śmiać ;D (model BA330 z przyłączonym... Dragonem 2):
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 02:30 wysłana przez NilQ »

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #528 dnia: Kwiecień 12, 2016, 02:33 »
To nie wygląda zbyt poważnie...

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #528 dnia: Kwiecień 12, 2016, 02:33 »

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 7841
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #529 dnia: Kwiecień 12, 2016, 06:39 »
A który z Panów to Bigelow? Ten po lewej czy prawej?
A Dragon to bez modułu napędowego jest  ;)

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 21739
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #530 dnia: Kwiecień 12, 2016, 08:09 »
Dzięki za podsumowanie konferencji! Ciekawe, czy uda się jakaś bliższa współpraca NASA z Bigelowem w temacie posadzenia B330 na ISS.

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6494
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #531 dnia: Kwiecień 12, 2016, 09:03 »
A Dragon to bez modułu napędowego jest  ;)

Dragon nie ma oddzielnego modułu napędowego, gdyż jest on zintegrowany z kapsułą. Tym m.in. różni się od wszystkich innych kapsuł, również tych projektowanych. To, co Dragon ma zwykle z tyłu, to tylko bagażnik.

A z tego nie mogę przestać się śmiać ;D (model BA330 z przyłączonym... Dragonem 2):

Dzięki NilQ za relację!
A dlaczego bawi Cię B330 (taka jest teraz nazwa - bez literki A) z D2? Czyżbyś zakładał, że Musk obrazi się na Bigelowa za to, że ten nie chce FH, i zrezygnuje z intratnego z biznesu, jakim będzie dowóz ludzi do B330?

Online mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2516
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #532 dnia: Kwiecień 12, 2016, 13:03 »
A który z Panów to Bigelow? Ten po lewej czy prawej?
A Dragon to bez modułu napędowego jest  ;)
[/quote
Ten po lewej. Tylko bagażnik ale z bateriami słonecznymi

LooZ^

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #533 dnia: Kwiecień 12, 2016, 13:42 »
Musk się chyba nie ma za co obrażać - na twitterze pisano, że zaprojektowanie i zbudowanie tak dużej owiewki to koszt nawet kilkudziesięciu mln dolarów i po prostu ani ci ani ci nie chcą za to płacić.

Offline KonradL

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #534 dnia: Kwiecień 12, 2016, 14:54 »
A dlaczego bawi Cię B330 (taka jest teraz nazwa - bez literki A) z D2? Czyżbyś zakładał, że Musk obrazi się na Bigelowa za to, że ten nie chce FH, i zrezygnuje z intratnego z biznesu, jakim będzie dowóz ludzi do B330?

Może chodzi o blendero-podobny kształt takiego duetu? :)

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6494
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #535 dnia: Kwiecień 12, 2016, 15:36 »
Musk się chyba nie ma za co obrażać - na twitterze pisano, że zaprojektowanie i zbudowanie tak dużej owiewki to koszt nawet kilkudziesięciu mln dolarów i po prostu ani ci ani ci nie chcą za to płacić.

Tak się pisze, ale nie bardzo mi to pasuje. Skoro cały FH ma kosztować 61,2 90 mln to owiewka chyba nie może być podobnego rzędu. Uwzględniając nawet koszty jej zaprojektowania...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2016, 16:05 wysłana przez JSz »

Offline JSz

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6494
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #536 dnia: Kwiecień 12, 2016, 15:46 »
- Bigelow liczy, że NASA wyrazi zgodę na przyłączenie BA330 do ISS! (i chce by NASA była podstawowym klientem, choć liczy też na wynajmowanie modułu innym państwom/organizacjom itp.), w ogóle liczy, że dzięki temu przedłuży żywot stacji poza 2024;

Na razie Bigelowowi nieskutecznie wychodzi pozyskiwanie przyszłych klientów - kiedyś mówiło się o jakich agencjach kosmicznych, obecnie są chyba z cztery zainteresowane instytucje. To o wiele za mało - jednym lub dwoma turnusami ich obsłuży. Stąd ISS jest jedyną w miarę pewną okazją na opłacalność biznesu.

Z drugiej strony trudno, by klienci chcieli już teraz finansować (przedpłaty?) coś, czego nie ma. Doświadczenia z Virgin Galactic, ale także z XCOR pokazały, że to ogromnie ryzykowne. Być może jak już Bigelow umieści B330 na orbicie, to się coś ruszy, choćby dlatego, że nie ma dla niego realnej konkurencji.

LooZ^

  • Gość
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #537 dnia: Kwiecień 12, 2016, 15:47 »
Tyle ma kosztować start, a ile ma kosztować projekt FH? Sama owiewka może kosztować z 10-15mln dolarów (skoro obecna kosztuje ponoć koło 6-8mln), ale dochodzi jeszcze projekt, a sama owiewka nie będzie tak często używana (ile B330 mogą wystrzeliwać?).

Offline jsc

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1905
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #538 dnia: Kwiecień 12, 2016, 15:53 »
Być może jak już Bigelow umieści B330 na orbicie, to się coś ruszy, choćby dlatego, że nie ma dla niego realnej konkurencji.

Ponoć Cygnusy by się nadały na stacje kosmiczne.

Online mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2516
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #539 dnia: Kwiecień 12, 2016, 16:02 »
Musk się chyba nie ma za co obrażać - na twitterze pisano, że zaprojektowanie i zbudowanie tak dużej owiewki to koszt nawet kilkudziesięciu mln dolarów i po prostu ani ci ani ci nie chcą za to płacić.
Mogę prosić o źródło ; bo tak wysoki koszt zaprojektowania owiewki mnie mocno zastanawia ( kilka ok ale kilkadziesiąt to już jest dla mnie s/f)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Bigelow Aerospace
« Odpowiedź #539 dnia: Kwiecień 12, 2016, 16:02 »