Autor Wątek: Napędy i silniki  (Przeczytany 138025 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6532
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 09, 2015, 10:30 »
Spokojnie a po co? Zreszta restart produkcji paliwa w USA jak na razie oznacza dosc male jego ilosci, powiedzialbym nawet dosc ... sladowe - w 2019 bedzie tego 400 gramow;-) http://spacenews.com/doe-to-crank-out-new-plutonium-238-in-2019/ Trudno w takim przypadku mowic o jakimkolwiek wiekszym silniku;-)
         Ale spokojnie zapowiada sie prawdziwy festiwal alternatywnych pomyslow, w przyszlym roku trzeba bedzi esie niezle schylac bo co rusz cos bedzie nad nami przelatywac z zaglem slonecznym a i jonowce obrodza w duzej ilosci;-)
Z powazaniem
                          Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8589
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 09, 2015, 21:54 »
Nie, to bzdura. U-235, który byłby wykorzystany w silniku, ma czas połowicznego rozpadu rzędu 700 mln lat, co oznacza względnie niską radioaktywność. Problemem byłby pracujący silnik, ponieważ w trakcie pracy powstają krótkożyciowe (a więc silnie radioaktywne) izotopy - no ale nikt niestety nie zamierza używać silników NTR w atmosferze.

Tak myślałem, że awaria rakiety z uranem na pokładzie nie powinna spowodować większego skażenia. Ale zawsze wolę upewnić się u ekspertów  ;)

Borys, czemu piszesz, iż nikt niestety nie zamierza używać NTR w atmosferze? Chciałbyś aby coś takiego latało w powietrzu?  :o

Offline Borys

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2406
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 10, 2015, 00:28 »
Tak myślałem, że awaria rakiety z uranem na pokładzie nie powinna spowodować większego skażenia. Ale zawsze wolę upewnić się u ekspertów  ;)

Borys, czemu piszesz, iż nikt niestety nie zamierza używać NTR w atmosferze? Chciałbyś aby coś takiego latało w powietrzu?  :o

Tak, chciałbym. Wykorzystanie górnego stopnia NTR w tradycyjnej rakiecie podnosi jej udźwig na LEO z grubsza trzykrotnie. Dzięki NTR rakieta Sojuz byłaby w stanie dostarczać statki Sojuz na powierzchnię Księżyca i z powrotem. Ryzyko z tym związane? Kilkaset kilogramów radioaktywnego materiału, który mógłby zostać rozrzucony na dużej powierzchni. To mniej więcej tyle, ile produkuje jedna większa elektrownia węglowa w ciągu tygodnia-dwóch.

Offline winged

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 16, 2015, 16:58 »
http://florydziak.blogspot.com/2015/09/silniki-nuklearne.html

Nie ukrywam, ze bardzo mnie ten news Marka cieszy :)

Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 16, 2015, 16:58 »

Offline Adam.Przybyla

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 6532
  • Realista do bólu;-)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 16, 2015, 17:08 »
O ile pamietam, to gdzies czytalem, ze porzednie testy byly w USA ... podziemne, przeprowadzone w jakis jaskiniach, trzeba by poszukac na sieci. Przyznam nie pamietam dokladnie namiarow.
Z powazaniem
                        Adam Przybyla
https://twitter.com/AdamPrzybyla
JID: adam.przybyla@gmail.com

Offline winged

  • Junior
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #140 dnia: Wrzesień 16, 2015, 17:49 »
Wikipedia mówi o Nevada Test Site i Jackass Flats w ramach programu NERVA.

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 16, 2015, 20:20 »
Ciekawa informacja! Czy jednak do 2022 roku nie zmieni się przynajmniej raz lub dwa razy opcja polityczna w USA, co oznacza ryzyko "wstrzymania" projektu?

Offline ekoplaneta

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 8589
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 16, 2015, 20:24 »

Offline kanarkusmaximus

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 23210
  • Ja z tym nie mam nic wspólnego!
    • Kosmonauta.net
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 16, 2015, 21:17 »
Posty zostały przeniesione! :)

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 25, 2015, 22:50 »
A to ci ciekawą wiadomość opublikowali dzisiaj  :)

New Ion Drive achieves 14,600 ISP which is 50% better than NASAs best
http://nextbigfuture.com/2015/09/new-ion-drive-achieves-14600-isp-which.html

[...]University of Sydney doctoral candidate in Physics, Paddy Neumann, has developed a new kind of ion space drive that has 153% more fuel efficiency than the previous record ion drive built by NASA.[...]



LooZ^

  • Gość
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #145 dnia: Październik 04, 2015, 13:31 »
http://view.samurajdata.se/psview.php?id=d8146a6b&page=26

Z tego co zrozumiałem, to kolejne potwierdzenie, że EM Drive działa?

Offline sejak

  • Zarejestrowany
  • *
  • Wiadomości: 2
  • LOXem i ropą! ;)
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #146 dnia: Październik 04, 2015, 13:57 »
Jeszcze nie wyeliminowano wszystkich znanych czynników. Trzeba poczekać na testy w próżni. Jeśli to interakcja z powietrzem to silnik może okazać się bezużyteczny.
http://view.samurajdata.se/psview.php?id=d8146a6b&page=32

Offline mars76

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 2618
  • MARS - Zmień swoje miejsce zamieszkania!
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #147 dnia: Październik 31, 2015, 19:27 »
NASA testuje elementy silnika, który w przyszłości może zostać użyty do lądowania na Marsie. Paliwem nowego silnika jest metan. Nigdy wcześniej NASA nie używała go do napędu pojazdów kosmicznych. W obecnej konfiguracji silnik może współpracować z małym lądownikiem. Dzięki danym uzyskanym podczas testów będziemy mogli skalować tę technologię do silników wykorzystywanych podczas podróży czy w dużych lądownikach - mówi Steve Hanna, inżynier odpowiedzialny za Advanced Exploration Systems w Marshall Space Flight Center.

Metan to bardzo obiecujące paliwo. Jest znacznie bardziej stabilny niż powszechnie obecnie używany płynny wodór, jest łatwiejszy w przechowywaniu, może być też w przyszłości wytwarzany z lokalnych marsjańskich zasobów. Jako, że temperatura przechowywania metanu jest podobna do temperatury przechowywania płynnego tlenu, zbiorniki z oboma substancjami nie będą musiały być oddzielane tak grubą warstwą izolacji jaką oddziela się tlen i wodór. Mniej izolacji to mniejsza waga pojazdu, a jako, że metan jest gęstszy od wodoru, zbiorniki z nim będą mogły być mniejsze, co dodatkowo obniża wagę całości.
Już w czasie misji Mars 2020 NASA ma zamiar przeprowadzić testy technologii ISRU, która ma pozwolić na produkowanie paliwa i tlenu ze składników marsjańskiej atmosfery.

Obecnie testowany jest silnik o ciągu 4000 funtów. Do większych lądowników konieczne będzie stworzenie silnika o ciągu 25 000 funtów. Inżynierowie z Marshalla pracują też nad silnikiem z pompą, która będzie wykorzystywała turbinę obracającą się z prędkością do 95 000 obrotów na minutę i dostarczała metan do komory spalania, pozwalając na osiągnięcie większego ciągu. Dotychczas turbopompa została przetestowana z płynnym wodorem. Jeszcze w bieżącym roku będzie testowana z użyciem metanu.
http://kopalniawiedzy.pl/NASA-silnik-metan-Mars,23393

LooZ^

  • Gość
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 01, 2015, 17:31 »
Kolejne badania nad EM Drive - wyeliminowano praktycznie wpływ Siły Lorentza. Materiał czeka na peer review.

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=38577.msg1440938#msg1440938

Offline Romek63

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1067
  • 67-my ROK EKSPLORACJI KOSMOSU
Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 02, 2015, 17:49 »
Kolejne badania nad EM Drive - wyeliminowano praktycznie wpływ Siły Lorentza. Materiał czeka na peer review.

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=38577.msg1440938#msg1440938
Ano sprawa robi się coraz ciekawsza. Tu jest nieco więcej informacji na ten temat:

NASA Eagleworks has tested an upgraded Emdrive
http://nextbigfuture.com/2015/11/nasa-eagleworks-has-tested-upgraded.html
źródło - NASA Flight Forum
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/24592/kolejne-potwierdznie-dzialania-niemozliwego-silnika



Polskie Forum Astronautyczne

Odp: Napędy i silniki
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 02, 2015, 17:49 »