0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Narodowa byłaby raczej utrzymywana z kasy państwowej, nawet jeśli pochodziłaby zza granicy. Chyba nadal nie rozumiem.
Ale w sumie spadochrony mogłyby być używane cały czas, nawet już w "oficjalnych" startach. Przecież waga oraz ich cena nie jest nawet duża w porównaniu do innych kosztów, a jednak dają przede wszystkim bezpieczeństwo oraz jakość lądowania. Jedynym problemem mogłoby być uzupełnianie ich ale to pestka. Według mnie nie trzeba z nich rezygnować w końcowym projekcie. Chyba że są jakieś inne aspekty, których nie zauważyłem. Pozdrawiam
Cytat: blackvillager w Wrzesień 01, 2014, 13:09Ale w sumie spadochrony mogłyby być używane cały czas, nawet już w "oficjalnych" startach. Przecież waga oraz ich cena nie jest nawet duża w porównaniu do innych kosztów, a jednak dają przede wszystkim bezpieczeństwo oraz jakość lądowania. Jedynym problemem mogłoby być uzupełnianie ich ale to pestka. Według mnie nie trzeba z nich rezygnować w końcowym projekcie. Chyba że są jakieś inne aspekty, których nie zauważyłem. PozdrawiamSpadochrony zostaną w ostatecznym projekcie jako opcja awaryjna, SpaceX nie będzie z nich rezygnował
Cytat: Stazx w Wrzesień 02, 2014, 01:52Cytat: blackvillager w Wrzesień 01, 2014, 13:09Ale w sumie spadochrony mogłyby być używane cały czas, nawet już w "oficjalnych" startach. Przecież waga oraz ich cena nie jest nawet duża w porównaniu do innych kosztów, a jednak dają przede wszystkim bezpieczeństwo oraz jakość lądowania. Jedynym problemem mogłoby być uzupełnianie ich ale to pestka. Według mnie nie trzeba z nich rezygnować w końcowym projekcie. Chyba że są jakieś inne aspekty, których nie zauważyłem. PozdrawiamZdublowanie systemów lądowania ( spadochrony jako opcja zapasowa + superdraco ) bardzo podniosą poziom bezpieczeństwa w kapsuleSpadochrony zostaną w ostatecznym projekcie jako opcja awaryjna, SpaceX nie będzie z nich rezygnował Tak też myślałem, ale mi bardziej chodziło o ich używanie ciągłe. Jeszcze jedna zaleta jest taka, że możnaby używać mniej paliwa do silników lądujących.Pozdrawiam
Cytat: blackvillager w Wrzesień 01, 2014, 13:09Ale w sumie spadochrony mogłyby być używane cały czas, nawet już w "oficjalnych" startach. Przecież waga oraz ich cena nie jest nawet duża w porównaniu do innych kosztów, a jednak dają przede wszystkim bezpieczeństwo oraz jakość lądowania. Jedynym problemem mogłoby być uzupełnianie ich ale to pestka. Według mnie nie trzeba z nich rezygnować w końcowym projekcie. Chyba że są jakieś inne aspekty, których nie zauważyłem. PozdrawiamZdublowanie systemów lądowania ( spadochrony jako opcja zapasowa + superdraco ) bardzo podniosą poziom bezpieczeństwa w kapsuleSpadochrony zostaną w ostatecznym projekcie jako opcja awaryjna, SpaceX nie będzie z nich rezygnował
Spacex złożył dokumenty apelacyjne do patentu Blue Origin dotyczącego lądowania na platformie:http://www.parabolicarc.com/2014/09/02/spacex-files-appeals-blue-origins-patent-land/
Tak się zastanawiam, myślicie, że gdzieś głęboko w piwnicach SpaceX powstaje jakiś odpowiednik DreamChasera, albo czegoś podobnego technicznie?
Albo coś w stylu Skylona? Przecież gdyby SSTO wypaliło, to byłby to chyba koniec dla SpaceX?
Tak się zastanawiam, myślicie, że gdzieś głęboko w piwnicach SpaceX powstaje jakiś odpowiednik DreamChasera, albo czegoś podobnego technicznie? Albo coś w stylu Skylona? Przecież gdyby SSTO wypaliło, to byłby to chyba koniec dla SpaceX?
1 stopień TSTO to sobie nawet jako skrzydlaka wyobrażam, w końcu Spacex planuje odzysk 1 stopnia na 30% paliwa to jakieś 120 ton - chyba aż nadto na skrzydła i ogólne wzmocnienie konstrukcji.